خانهاخبار
گزارشی از نشست خبری رویداد فین تک

گزارشی از نشست خبری رویداد فین تک

نشست خبری نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فین تک با هدف حمایت و تجاری‌سازی ایده‌های نو، حل مسائل جدید و معرفی استارتاپ‌های حوزه بانکداری، پرداخت الکترونیکی و بورس برگزار شد.
۱۳۹۵/۱۲/۲

روز گذشته، نشست خبری نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فین تک (fintechfest) با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه دیروز در کافه آی‌تی و با سخنرانی مدیران و مسئولان بالارده فناپ و داتین برگزار شد.

فین تک، کاربرد نوآوری‌های فناورانه در ارائه خدمات مالی، یکی از رویکردهای برخی از شرکت‌های بزرگ در دنیاست که خوشبختانه شرکت فناپ به همراه بانک پاسارگاد امسال نیز این رویداد را با همکاری شرکت‌های ‌اتیک و داتین به عنوان حامی، برگزار خواهد کرد.

 طی نشست خبری، مصطفی نقی‌پورفر، مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری شرکت فناپ گفت:

image

رویداد فین‌تک مجموعه‌ای از فناوری های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که به شکل‌گیری خدمات مالی نوآورانه و جدید کمک می کند و باعث خواهد شد تا تجربه‌ای جدید از ارائه خدمات مالی رقم بخورد. مرکز نوآوری فناپ از سال گذشته، با هدف حمایت از ایده‌های نوآورانه کار خود را شروع کرد و تلاش کرد تا با برگزاری رویدادهایی کاربردی در این حوزه، تحولی را در فین تک ایران ایجاد کند.

از همان ابتدا، مصطفی نقی‌پور بر این مسئله تاکید داشت که مزیت رقابتی رویداد فین تک فست این است که صرفا به دنبال برگزاری یک مسابقه و اهدای جوایز نیستیم بلکه می‌خواهیم از ایده‌های ناب و تیم‌های توانمند تا پایان مرحله تجاری‌سازی و ورود آن‌ها به بازار حمایت کنیم که بهترین کار برای حمایت از استارت آپ‌ها بر خلاف برخی از شرکت‌ها و روشی است که عمدتا دولت از آن استفاده می‌کند.

مصطفی نقی پور فر خاطر نشان کرد، فین تک تریگ آپ اولین رویداد فین تکی شرکت فناپ در سال گذشته بود که از میان 66 ایده ثبت شده، 15 تیم به مرحله بعد راه یافتند و تنها سه تیم توانستند جایزه 30 میلیونی را به خود اختصاص دهند. همچنین نقی پور نسبت به سال گذشته ابراز امیدواری کرد چرا که از بین برندگان سال گذشته، یکی از تیم ها که حمایت فناپ را دریافت کرده بود، توانست از شتابدهی تریگ آپ فارغ التحصیل شود و محصول خود را ارائه دهد.

نقی پور اضافه کرد: فین تک فست (Fintech Fest) عنوان رویداد امسال است که از سه بخش هک وان (مسابقه برنامه نویسی و حل مسئله)، استارتاپ وان (مسابقه استارتاپی) و نمایشگاه تشکیل شده است.

استارت آپ وان

در این بخش شرکت کنندگان شامل صاحبان ایده، برنامه نویسان، طراحان تجربه و رابط کاربری و متخصصان کسب و کار با تشکیل تیم های 4 تا 6 نفری و با راهنمایی مربیان رویداد و دانش و مهارتی که با شرکت در کارگاه های جانبی کسب می کنند، در روز پایانی کمینه محصول خود را که مرتبط با فناوری های مالی است به داوران ارائه می‌کنند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در پایان رویداد نیز به سه تیم برتر جوایز ارزنده‌ایی اهدا خواهد شد.

هک وان

در این بخش صورت مسئله مشخصی در حوزه فناوری‌های مالی مطرح می شود و شرکت کنندگان فرصت ارائه راه حل برای آن را خواهند داشت. در پایان این بخش به شرکت‌کنندگانی که در کوتاهترین زمان بهترین راه حل را ارائه نمایند جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

نمایشگاه

در این بخش حامیان رویداد و استارت‌آپ‌های فین تک فرصت معرفی محصولات و خدمات خود به شرکت‌کنندگان را خواهند داشت.

image

مهمترین قابلیت تیم‌های شرکت کننده، در اختیار قرار گرفتن لابراتور و ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری با نام فین تک لب (Fintech Lab) است. در واقع افراد می توانند با استفاده از این لابراتور(فین تک لب) در فضایی آزمایشگاهی اما واقعی، محصولات و نرم افزارهای خود را تست  و ارزیابی کنند. همچنین طی این سه روز، بیش از 45 مربی به راهنمایی و کمک آنها می آیند تا بتوانند بهترین خروجی ممکن را داشته باشند.

طبق گفته‌های مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ، سه عامل اصلی و بسیار مهم در تصمیمات هیئت داوران این رویداد فین تکی شامل نوآوری ایده، مشخص بودن مشتریان و بازار هدف، قابلیت پیاده‌سازی و توانمندی تیم مجری طرح است.

مصطفی نقی پور فر در رابطه با مسابقه برنامه نویسی گفت:

یک هفته قبل از برگزاری رویداد نوآورانه فین تک، سوال هایی در اختیار علاقمندان قرار داده خواهد شد و آنها فرصت دارند در این زمان، سوال ها را حل و پاسخ ها را ارسال کنند. در پایان بر اساس ویژگی‌هایی همچون نوآوری الگوریتم و عملکرد، از سه نفر به صورت رسمی تقدیر خواهد شد.

نقی پور فر در مورد جوایز خاطر نشان کرد که جوایز امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و برای رویداد فین تک فست 10 جایزه معادل 130 میلیون تومان برای هر سه بخش هک وان، استارتاپ وان و نمایشگاه در نظر گرفته شده است. همچنین 3 جایزه ویژه هم در نظر گرفته شده است که از طرف شتابدهنده تریگ آپ به استارتاپ‌های واجد شرایط شتابدهی تعلق خواهد گرفت. لازم به ذکر است که این سه جایزه علاوه بر مبلغ نقدی، به طور عادی و شتابدهنده نیز خواهد بود که در رشد و بهبود یک شرکت بسیار موثر است.

image

لازم به ذکر است که در این نشست خبری، ایلیا وکیلی، معاون فنی شرکت اتیک و احسان رفیعی، مشاور شرکت داتین، اقدام به ارائه توضیحاتی در رابطه با فعالیت این دو شرکت و نقش آنها در رابطه با برگزاری رویداد نوآورانه فین تک کردند.

یکی از مهمترین نکات و صحبت‌های مطرح شده در این رویداد خبری از مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری شرکت فناپ، مصطفی نقی پور فر، بود: شهر تهران در سال 2020 به هاب فین تک خاورمیانه تبدل خواهد شد.

خبرنگار سایت جی‌اس‌ام در گفتگویی اختصاصی  با مدیر ارشد مرکز نوآوری و فناوری فناپ، مصطفی نقی‌پورفر، از او در رابطه با نکات کلیدی جشنوراه امسال پرسید:

- آیا جشنوراه امسال نسبت به جشنوراه سال گذشته برتری خواهد داشت؟ آیا کیفیت و سطح شرکت کنندگان بهبود یافته است؟

جشنواره امسال تا به امروز شرکت کنندگان بیشتری نسبت به سال گذشته دارد و به همین دلیل باید امیدوار بود تا ایده‌ها و قدرت شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته پخته‌تر و بهتر باشد. ما بسیار امیدوار هستیم تا ایده‌ها همچون استقبال بالا، بسیار خوب باشد و بتوانیم امسال نیز 15 تیم را در مرحله بعد داشته باشیم.

- در جشنواره امسال، عمده مربیان از داخل فناپ خواهند بود یا از مربیان خارج از محیط فناپ نیز استفاده شده است؟

در جشنواره امسال عمد مربیان فنی از شرکت فناپ و زیر مجموعه‌های فناپ هستند اما ما سعی کردیم در بخش آموزش کسب و کار از افراد باتجربه در این بخش استفاده کنیم تا شرکت کنندگان حاضر بتوانند بهترین استفاده ممکن را از این رویداد داشته باشند. همچنین ما امسال میزبان یک مربی سرشناس از خارج از کشور خواهیم بود.

علاقمندان به ثبت ‌نام در این رویداد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر تا تاریخ 5 اسفندماه به سایت این رویداد به نشانی www.fintechfest.ir مراجعه کنند. دومین رویداد نوآورانه فین تک 18 تا 20 اسفند ماه در دانشگاه خاتم برگزار خواهد شد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)