خانهاخبار
اپ هواشناسی IBM بدون دسترسی به شبکه موبایل، هشدارهای اضطراری ارسال می‌کند

اپ هواشناسی IBM بدون دسترسی به شبکه موبایل، هشدارهای اضطراری ارسال می‌کند

کمپانی IBM در نسخه اندروید اپ هواشناسی Weather Channel، امکان ارسال هشدارهای اضطراری در زمان از دسترس خارج بودن شبکه موبایل را فراهم می‌کند. فناوری جدید آی بی ام، هشدارها را از طریق وای فای و بلوتوث از موبایلی به موبایل دیگر منقل می‌کند.
۱۳۹۵/۱۱/۳۰

یک اپ هواشناسی در زمان از دسترس خارج بودن شبکه‌های موبایل چه کاربردی دارد؟ قطعا در حالت معمول کاربرد زیادی ندارد. کمپانی IBM در نسخه اندروید اپ Weather Channel ویژگی جالبی عرضه می‌کند: قابلیتی با نام "Mesh Network Alerts" که فناوری جدیدی برای انتقال نوتیفیکیشن از طریق بلوتوث و وای‌فای از یک گوشی به گوشی دیگر است. این اپ به‌صورت بالقوه از هشدارهای اضطراری ارسال‌شده توسط دولت مفیدتر است چراکه هشدارهای اضطراری دولتی، در زمان از دسترس خارج بودن شبکه‌های موبایل، به کاربران نمی‌رسد. این اپ چیزی بیشتر از به‌روز‌رسانی وضعیت آب‌وهوا ارائه می‌کند و در برخی وضعیت‌های اضطراری، جان افراد زیادی را نجات دهد.

image

آی‌بی‌ام فعلا قصد دارد اپ هواشناسی دارای قابلیت مش را تنها در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین راه‌اندازی کند. این اپ اندروید، وضعیت شبکه در بازارهای درحال‌توسعه را در نظر گرفته است. حجم این اپ تنها 3.2 مگابایت است و با شبکه‌های 2G نیز کار می‌کند. این اپ می‌تواند اطلاعات آب‌وهوا را 24 ساعت ذخیره کند و امکان تعیین به‌روزرسانی اپ با استفاده از شبکه موبایل یا وای‌فای وجود دارد. طبق گفته IBM، فناوری شبکه‌سازی مش، باتری زیادی مصرف نمی‌کند. نوع پیاده‌سازی این فناوری توسط IBM به‌گونه‌ای است که دیوایس‌ها را به نودهای شبکه تبدیل می‌کند و از آن‌ها به‌عنوان اکسس پوینت کامل استفاده نمی‌کند.

ارائه این قابلیت جدید توسط IBM شاید تعجب‌آور باشد اما فراموش نکنید این کمپانی در سال 2015 شرکت Weather Company را خرید. اپ weather اکنون به‌عنوان بخش اصلی واحد اینترنت چیزها Watson فعالیت می‌کند و بخشی از داده‌های هوش مصنوعی IBM را فراهم می‌کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
هوا موا رو بیخیال اون گوشی که دست اون آقاهس چه مدلیه؟

هاشم

۱۳۹۵/۱۱/۳۰
خب حالا از کجا دانلودش کنم؟
چرا لینک دانلودش نگداشتین؟؟