خانهاخبار
دستگاه‌های Google Home و Amazon Echo به قابلیت تماس صوتی مجهز می‌شوند

دستگاه‌های Google Home و Amazon Echo به قابلیت تماس صوتی مجهز می‌شوند

طبق گزارش منتشر شده در وال استریت ژورنال، دستیارهای دیجیتالی دستگاه‌های Google Home و Amazon Echo تا انتهای ۲۰۱۷ مجهز به قابلیت برقراری تماس صوتی می‌شوند.
۱۳۹۵/۱۱/۲۹

استفاده از دستیارهای دیجیتالی روز به روز بیش از پیش می‌شود و در این میان دستیار دیجیتال گوگل، Google Assistant و دستیار دیجیتال آمازون، الکسا، به سرعت در حال جذب کاربران و فراگیری هستند. این دو دستیار که در قالب سخت‌افزاری نیز به ترتیب در دستگاه Google Home و Amazon Echo حضور دارند احتمالا به زودی به‌روزرسانی بزرگی دریافت کنند تا بتوانید توسط آن‌ها تماس‌هایتان را دریافت یا به آن‌ها پاسخ بدهید.

image

براساس گزارش منتشر شده در نشریه وال استریت ژورنال، تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی هر دوی این دستگاه‌ها قابلیت تماس صوتی را به امکانات خود اضافه می‌کنند. به این ترتیب کافی است در همان حالتی که دستورات خود را به آن‌ها می‌دهید مثلا دستور بدهید «Call Jafar» یا «با جعفر تماس بگیر» تا این اتفاق سریعا رخ بدهد. برعکس این حالت هم قابل پیش‌بینی است و هرگاه تلفن شما زنگ بخورد این بلندگوها آن را به شما اعلام می‌کنند، هر چند هنوز مشخص نیست چه بلایی بر سر کسانی می‌آید که زنگ‌خوری بالایی دارند و در طول روز تلفن‌شان مدام زنگ می‌خورد.

علاوه بر این هنوز هیچ جزئیات دقیقی از این قابلیت در دسترس نیست. آیا این بلندگوها در نسل جدید خود از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند و شماره اختصاصی دارند یا با تلفن همراه شما جفت شده و از همان شماره استفاده می‌کنند؟ این جفت شدن توسط چه نوع اتصالی صورت می‌گیرد. همچنین نگرانی‌هایی در مورد حفظ حریم خصوصی افراد با این شیوه برقراری تماس در جمع خانواده وجود دارد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم این غول‌های دنیای تکنولوژی چگونه از پس چالش‌های پیش رو بر می‌آیند. آیا این دستیارهای دیجیتالی می‌توانند در آینده جایگاه خود را به عنوان یک عضو ثابت و معمول به مردم معرفی کنند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)