خانهاخبار
کانن سه دوربین جدید بدون قابلیت فیلم‌برداری 4K معرفی کرد

کانن سه دوربین جدید بدون قابلیت فیلم‌برداری 4K معرفی کرد

کانن دو دوربین DSLR و یک دوربین بدون آینه دجدید معرفی کرد که هیچ کدام قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K ندارند. هر دو دوربین جدید Canon، قیمتی زیر 900 دلار دارند.
۱۳۹۵/۱۱/۲۸

کانن امروز سه دوربین جدید معرفی کرد که در ماه آوریل عرضه می‌شوند: مدل پایین رده Rebel T7i با قیمت 749 دلار، مدل حرفه‌ای 77D با قیمت 899 دلار و مدل بدون آینه M6. این دوربین‌ها که دستگاه‌های توانمندی به نظر می‌رسند، فاقد یک قابلیت کلیدی هستند که طرفداران زیادی مصرانه خواهان آن هستند: فیلم‌برداری با کیفیت 4K.

image

همه افراد به فیلم‌برداری با کیفیت 4K نیاز ندارند اما در دنیای ویدئو، این قابلیت مهمی است. فیلم‌برداری 4K افراد را قادر می‌سازد پروژه‌های ویدئویی خود را با کیفیتی تولید کنند که در آینده بسیار رایج می‌شود چراکه تعداد مانیتورها و حتی گوشی‌های با رزولوشن 4K یا نزدیک به 4K، روزبه‌روز افزایش می‌یابد. اگر ویدئو در صفحه‌نمایشی با کیفیت 1080p نمایش داده شود، بازهم فیلم‌برداری با کیفیت 4K، هوشمندانه است؛ در رزولوشن بالاتر، امکان تولید ویدئوهای با کیفیت‌های مختلف وجود دارد یا حتی امکان زوم و حرکت در ویدئو در مراحل پس از تولید میسر است.

اگر اصرار دارید دوربین کانن شما قابلیت فیلم‌برداری 4K داشته باشد، دوربین EOS 5D Mark IV با قیمت 3499 دلار، دوربین EOS 1D C با قیمت 4999 دلار، دوربین EOS 1DX Mark II با قیمت 5999 دلار یا یکی از دوربین‌های سینمایی کانن، گزینه‌های در دسترس شما هستند. وجود نداشتن قابلیت 4K در دوربین‌های مقرون‌به‌صرفه DSLR کانن، زیاد به چشم می‌آید چراکه اولین بار کانن بود که از فیلم‌برداری DSLR پشتیبانی کرد. دوربین 5D Mark II که اواخر سال 2008 عرضه شد، اولین دوربین DSLR نبود اما کیفیت ویدئوی full HD آن بسیار از کیفیت ویدئوی دوربین‌های نیکون بهتر بود و جرقه انقلابی در فیلم‌برداری دوربین‌های DSLR بود.

image

اگر قابلیت 4K اهمیت چندانی برایتان ندارد، دوربین‌های جدید کانن قابلیت‌های خوبی دارند. علی‌رغم اضافه کردن قابلیت فیلم‌برداری به دوربین‌ها در دهه گذشته، کانن تمرکز دوربین‌های DSLR و بدون آینه را بر عکاسی معطوف کرده است و قابلیت‌های عکاسی مدل‌های جدید، به‌ویژه T7i و M6، توسعه قابل‌توجهی داشته است. هر سه مدل به وای-فای، بلوتوث و NFC مجهزند که کار عکاسی و انتقال عکس‌ها را آسان می‌کنند.

بررسی را با دوربین T7i آغاز می‌کنیم. کانن دوربین‌های پایین رده Rebel خود را اغلب جایگزین می‌کند اما T7i در مقایسه با T6i یا T6s، تغییرات قابل‌توجهی داشته است. این گوشی از آخرین پردازشگر تصویر کانن (DIGIC 7) بهره‌مند است و نخستین دوربین خانواده Rebel است که از سیستم اتوفوکوس Dual Pixel جدید کانن استفاده می‌کند. به گفته کانن، این سیستم اتوفوکوس امکان فوکوس در 0.03 ثانیه را برای T7i فراهم می‌کند و این دوربین را قادر می‌سازد 45 نقطه فوکوس cross-type داشته باشد که تقریبا سه برابر مدل‌های قبلی است.

دوربین T7i دارای صفحه‌نمایش لمسی 3 اینچی چرخان LCD است. این دوربین سیستم منوی گرافیکی جدیدی دارد که به آموزش اصول عکاسی به عکاسان تازه‌کار کمک می‌کند و شاید جالب‌ترین ویژگی دوربین باشد.

image

سیستم منوی جدید که امکان خاموش کردن آن وجود دارد، با توجه به حالت عکاسی، اصول مختلف عکاسی را به شما آموزش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال اگر دوربین را در حالت تقدم دیافراگم قرار داده‌اید، دو عکس کارتونی روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود: یکی مربوط به شیئی است که پس‌زمینه آن تار شده است و در دیگری روی همه‌چیز فوکوس شده است. هنگامی‌که شماره دیافراگم را تغییر می‌دهید، یک اسلایدر بین این دو حرکت می‌کند و در زمان تغییر حالت، راهنمایی‌های مفیدی به‌صورت پاپ آپ به شما نمایش داده می‌شود.

این روش، راه هوشمندانه‌ای برای تدریس تغییر تنظیمات مثل دیافراگم و سرعت شاتر به مبتدیان است و در آن به‌خوبی از صفحه لمسی بزرگ و درخشان دوربین استفاده شده است. با توجه به اینکه خانواده Rebel یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین تازه‌کارهاست، این تصمیم بسیار هوشمندانه است.

دوربین 77D، تقریبا همان دوربین T7i، در بدنه‌ای بزرگ‌تر است. این دوربین یک صفحه LCD کوچک اضافه در بالا برای دسترسی سریع به تنظیمات، یک دکمه چرخشی کنترلی اضافه، سنسور اندازه‌گیری قوی‌تر و یک حالت ضد لرزش دارد. کانن این دوربین را به‌عنوان یک گزینه برای کسانی معرفی کرده است که چیزی حرفه‌ای‌تر از مدل Rebel می‌خواهند اما پول کافی برای خرید 80D یا 5D Mark IV ندارند.

دوربین M6 نیز اساسا همان دوربین M5 در بدنه‌ای کوچک‌تر است. این دوربین بدون آینه همانند نسل پیشین خود، M3، دوربینی مستطیل شکل است که در آن از لنزهای EF-M کانن استفاده شده است. این دوربین با فوکوس ثابت، با سرعت 9 فریم بر ثانیه و با فوکوس پیوسته، با سرعت 7 فریم بر ثانیه عکس می‌گیرد. تفاوت بزرگ، فقدان منظره یاب خارجی و صفحه چرخان M6 است که 180 درجه می‌چرخد.

دوربین‌های جدید کانن استراتژی محصول فعلی این شرکت را مشخص می‌کنند. یک موضوع واضح است و آن اینکه کانن فکر می‌کند قابلیت 4K اولویت اکثر مصرف‌کنندگان نیست و کسانی که به این قابلیت نیاز دارند برای به دست آوردنش پول بیشتری صرف می‌کنند.

در سطح تازه‌کار و نیمه‌حرفه‌ای (T7i و M6)، کانن ترجیح می‌دهد مدل‌های قبلی را با تغییرات جزئی تکرار کند و به‌جای نوآوری، شکاف این دوربین‌ها را با مدل حرفه‌ای‌تر (77D) حفظ کند. این رویه احتمالا به این زودی‌ها تغییر نخواهد کرد. همان‌ظور که این هفته شاهد پایان کار دوربین‌های سری DL نیکون بودیم، امتحان کردن ایده‌های جدید، با خطر همراه است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Goldman

۱۳۹۵/۱۱/۲۹
سلام من به تازگی علاقمند به عکاسی پیدا کردم میخواستم بدونم اگر بخوام یک دوربین فقط برای عکاسی انتخاب کنم باید چه دوربینی و چه مدلی . ؟
البته تا 2.5 میلیون هزینه

Ebif_GSM

۱۳۹۵/۱۱/۲۸
اتفاقا نیکون دوربینهای خوبی برای 4K داره . کسانی که به 4K نیازی ندارند میتونند دوربین نیمه حرفه ای D7100 رو خریداری کنند و کسانی که نیاز دارند دوربینهای DL نیکون بهترین گزینه در جهان هستند که در عین حال کوچک و حرفه ای هستند . نیکون سرعت فوکوس بیشتری داره اما نیکون کیفیت بالاتری داره .