اگر درمیان سدانهای لکسوس به دنبال محصولی میانرده میگردید، GS بهترین جواب است! از سری GS تاکنون چهار نسل به بازار آمده است که نسل چهارم آن از 2011 تابه امروز همچنان در بازارهای جهانی حضور دارد و هر از چندگاهی لکسوس با یک فیسلیفت، جانی دوباره به GS میداد.
لکسوس GS از پلتفرم Toyota N بهره میبرد که در دیگر برادرانش ازجمله لکسوس IS و همچنین لکسوس RC نیز وجود دارد . در حال حاضر، لکسس GS فقط در ژاپن تولید و از آنجا به بازارهای جهانی صادر میشود.
طراحی بدنه لکسوس GS200t تفاوت چندانی با GS250 ندارد و فقط با دقت در جزییات میتوان تفاوتهای ایندو را تشخیص داد؛ تفاوتی که عمدتا مربوط به جلوپنجره، چراغهای جلو و عقب، رینگهای جدید و رکابهای پلاستیکی دربها میشود. GS200t همچنین یک نسخه F-SPORT هم دارد که جلوپنجره توریشکل داشته و به چراغهای جدید و کیت اسپرت بدنه مجهز است.
تاکنون سری GS عمدتا در مدلهایی همچون GS250، GS350، GS450H و GS-F خلاصه میشد، مدلهایی که به ترتیب با پیشرانههای 2.5، 3.5، 3.5 لیتری هیبریدی و 5 لیتری خود، قدرتی بین 207 تا حداکثر 417 اسب بخار داشتند. اما لکسوس در بهروزرسانی 2015 این خودرو، پیشرانه 2.0 لیتری جدیدی را برای GS معرفی کرد که به اضافهشدن عضو جدید GS200t به خانواده GS منجر شد؛ با آمدن GS200t لکسوس بتدریج مدلهای GS250 را از بازارها حذف میکند.
GS200t همانطور که از آخرین حرفش پیداست (!) مجهز به توربوشارژر است و قطعا هدف لکسوس از اضافه کردن این مدل، مقابله با سدانهای 4 سیلندر توربوی آلمانی است به خصوص بامو سری5 و مدل 528i آن که مشخصات بسیار نزدیکی به GS200t دارد.
بیشتر بخوانید:
پیشرانه | قدرت | گشتاور | گیربکس | محورمحرک |
2.0L-Turbo | 241hp | 350nm | 8 سرعته تیپترونیک | دیفرانسیل عقب |
لکسس GS200t اگر سال 96 وارد بازار کشورمان شود باید با بامو 528i و همچنین مرسدسبنز E250 رقابت کند. GS200t در بازار امارات بین 185 تا 200 هزار درهم یا معادل تقریبی 195 تا 260 میلیون تومان قیمت دارد که یعنی در ایران احتمالا قیمتی در حدود 400 میلیون تومان خواهد داشت.
بیشتر بخوانید:
در کانالهای اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بیخبرید!