خانهاخبار
اپل سرانجام تسلیم شد؛ کوپرتینویی‌ها به کنسرسیوم شارژ بی‌سیم پیوستند

اپل سرانجام تسلیم شد؛ کوپرتینویی‌ها به کنسرسیوم شارژ بی‌سیم پیوستند

کمپانی اپل رسما اعلام کرده است که به کنسرسیوم شارژ بی‌سیم خواهد پیوست. پیوستن اپل به این کنسرسیوم را می‌توان به معنی افزودن قابلیت شارژ بی‌سیم به آیفون‌های آینده قلمداد کرد.
۱۳۹۵/۱۱/۲۷

اگر اپل را نمی‌شناسید، باید بگوییم که یکی از مشخصه‌های این کمپانی این است که کمی دیرتر از رقبایش به کارزار استفاده از ترندهای جدید در محصولات ملحق می‌شود. شارژ بی‌سیم نیز از جمله قابلیت‌هایی است که با اینکه اپل نسل هفتم آیفون‌هایش را هم به بازار عرضه کرده، در این محصولاتش خبری از آن نیست. اما به نظر می‌رسد که باید منتظر خبرهای جدیدی باشیم. Vicky Yussuff، تحلیلگر موسسه IHS Technology، می‌گوید که حدود 90 درصد کاربران آیفون خواهان وجود قابلیت شارژ بی‌سیم در آیفون‌های آینده هستند. 

image

پیش از این نیز خبرهای زیادی مبنی بر استفاده اپل از تکنولوژی شارژ بی‌سیم در آیفون‌های آینده منتشر شده بود، اما به نظر می‌رسد که این بار باید با چشم‌هایی بازتر این خبرها را دنبال کنیم، زیرا اپل رسما به لیست 213‌تایی کنسرسیوم شارژ بی‌سیم پیوسته است و پیوستن اپل به این کنسرسیوم را می‌توان به معنی افزودن قابلیت شارژ بی‌سیم به آیفون‌های آینده قلمداد کرد. کنسرسیوم شارژ بی‌سیم برای گسترش استفاده از استاندارد Qi تلاش می‌کند. اما با اینکه اپل به این کنسرسیوم پبوسته است، هنوز با قطعیت نمی‌توان گفت که این کمپانی قصد دارد از استاندارد شارژ Qi استفاده کند، زیرا استفاده از این استاندارد شارژی، پیش‌زمینه‌ها و آمادگی‌های لازم خاص خود را می‌طلبد.

و البته هنوز هم مشخص نیست که آیا تمام مدل‌های آیفون به شارژ بی‌سیم مجهز خواهند شد یا فقط یک مدل از آنها به این قابلیت مجهز می‌شود. البته چون اولین بار است که اپل می‌خواهد از این تکنولوژی در آیفون‌هایش استفاده کند، به‌کارگیری قابلیت شارژ بی‌سیم تنها در یکی از مدل‌ها گزینه معقول‌تر و محتمل‌تری به نظر می‌رسد. اما تمام این صحبت‌ها فقط حدس و گمان‌ است و تا زمان رونمایی آیفون‌های جدید نمی‌توان با قطعیت و یقین در مورد ویژگی‌های آنها صحبت کرد.

شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ آیا اپل سر انجام تسلیم می‌شود و آیفون‌هایش را به قابلیت شارژ ‌بی‌سیم مجهز می‌کند؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Hasan

۱۳۹۵/۱۱/۲۸
دقیقا همینطوره !

Hasan

۱۳۹۵/۱۱/۲۸
همچنین...

Amir446

۱۳۹۵/۱۱/۲۷
سلام .هم باید شارژ بیسیم رو استفاده کنه هم شارژ سریع .همیشه هم خیلی دیر این کارها رو انجام میده به قول نگارنده .اما اجتناب ناپذیره .بابا یه آیفون و سه ساعت کجا وصل کنی به پریز آخه ...

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۲۷
تمام این ها حدس و گمان است هنوز هم معلوم نیست فک کنم تا اون موقع برندهای دیگه حذفش هم کنن ولی هنوز اپل....عقبمانده کپی کار مانده است

modara1

۱۳۹۵/۱۱/۲۷
خسته نباشه