خانهاخبار
اپل و ثبت 7 پتنت جدید برای Apple Watch 3

اپل و ثبت 7 پتنت جدید برای Apple Watch 3

کمپانی اپل بعد از معرفی اپل واچ 2 در سال گذشته، در حال ثبت کردن پتنت های مختلفی از نسل بعدی اپل واچ است. بر اساس طرح های ثبت شده توسط این کمپانی، احتمالا Apple Watch 3 دارای ویژگی های خارق العاده ای خواهد بود. در ادامه با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۱۱/۲۷

امسال شاهد رونمایی از اپل واچ 2 توسط کمپانی نام آشنای اپل بودیم. همانند سایر محصولات این کمپانی، اپل واچ 2 نیز قبل از رونمایی،شایعات فراوانی را به خود اختصاص داده بود که جالب است بدانید بیشتر آن‌ها به واقعیت پیوستند. از دو برابر شدن عمر باتری گرفته تا بهبود عملکرد کلی و اضافه شدن سیستم GPS یکپارچه، همگی جز شایعاتی بودند که شاهد تحقق آن‌ها در اپل واچ 2 بودیم.

گمانه زنی‌های بسیاری نیز در مورد نسل آتی ساعت‌های هوشمند اپل که احتمالاً اپل واچ 3 نام خواهد داشت، وجود دارد. کمپانی اپل هم که فروش فوق‌العاده‌ای را از نسل پیشین ساعت‌های هوشمند خود تجربه کرده بود، این بار با ثبت طرح فوق‌العاده‌ای از اپل واچ 3 قصد دارد تا بازار ساعت‌های هوشمند را دستخوش تغییر و تحولی عظیم کند. اگرچه ثبت طرح‌های خارق‌العاده و شگفت‌انگیز از یک محصول، وجود ویژگی‌های نوآورانه را در آن تضمین نمی‌کند اما اپل قصد دارد تا با محفوظ نگه‌داشتن حق طراحی، سیر تکاملی ساعت‌های هوشمند خود را در معرض دید عموم کاربران قرار دهد.

کنترل‌های حرکتی

image

قدرت خارق‌العاده اپل واچ 3 به‌زودی در دستان شما خواهد بود. این شعار طراحان جدید اپل واچ 3 است. تکنولوژی جدیدی که اپل در سومین نسل از ساعت‌های هوشمند خود به کار خواهد گرفت، کاربران را قادر می‌سازد تا با حرکات مچ و انگشتان دست خود این ساعت هوشمند را کنترل نمایند. به‌عنوان مثال به‌سادگی می‌توانید با چرخاندن مچ دست خود به‌طرف داخل یا خارج دست، میزان حجم صدای اپل واچ را تغییر دهید. همچنین با اشاره انگشتان دست می‌توانید بین منوهای مختلف این اسمارت واچ حرکت کنید. کنترل‌های حرکتی اپل واچ 3 نیاز کاربر به لمس صفحه را به‌طور محسوسی کاهش می‌دهد.

سنسورهای فوق‌العاده هوشمندی که در اپل واچ 3 استفاده خواهد شد، تمام حرکات دست کاربر را تشخیص داده که می‌توانند با بهره‌گیری از یک پایگاه داده قدرتمند در این ساعت هوشمند، به تمام این حرکات پاسخ مناسبی را ارائه کنند. برای مثال، اپل واچ 3 قادر خواهد بود تا با تشخیص حرکات دست شما به تماس‌های دریافتی پاسخ دهد. این امر می‌تواند از طریق باز و بسته شدن دست شما صورت گیرد چراکه این حسگرهای هوشمند تمامی حرکات دست کاربر را شناسایی کرده و طبق دستورالعمل های خاصی به آن‌ها پاسخ می‌دهند.

دوربین داخلی

image

سامسونگ نخستین شرکتی بود که توانست سری Gear از ساعت‌های هوشمند خود را به یک دوربین یکپارچه مجهز کند. اگرچه این ایده به دلیل داشتن نقاط ضعف زیادی همچون پایین بودن کیفیت تصاویر، عمر چندانی در ساعت‌های هوشمند سامسونگ موسوم به Gear نداشت اما سامسونگ را به‌عنوان نخستین شرکت تولیدکننده ساعت‌های هوشمند مجهز به دوربین معرفی کرد. امروز کمپانی اپل به ایده ناب سامسونگ مبنی قرارگیری دوربین‌های داخلی در ساعت‌های هوشمند روحی تازه بخشیده تا کاربران ساعت‌های هوشمند نیز از وجود دوربین در اسمارت واچ خود بی‌بهره نمانند. طرح‌های منتشرشده از سوی اپل نشان می‌دهد که این کمپانی در حال طراحی یک دوربین داخلی برای نسل آتی ساعت‌های هوشمند خود است. برخلاف سامسونگ، اپل قصد دارد تا از این دوربین تنها برای تهیه عکس‌های سلفی و ایجاد تماس‌های تصویری مانند FaceTime استفاده کند.

دوربین داخلی در نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل موسوم به Apple Watch 3 قادر خواهد بود تا با استفاده از سنسورهای هوشمند خود از چهره کاربران عکس تهیه نماید. بنابراین هر کاربر با گرفتن این ساعت هوشمند در مقابل چهره خود می‌تواند تماس تصویری برقرار کرده یا تصاویر سلفی زیبایی را خلق کند. هیچ اطلاعاتی در مورد اندازه و کیفیت لنز این دوربین منتشر نشده است اما با توجه به کوچک بودن ابعاد کلی ساعت، نمی‌توان انتظار داشت که کیفیت دوربین داخلی اپل واچ 3 از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

طراحی متفاوت

image

کمپانی اپل چندی پیش در ماه دسامبر با ثبت طرح اختراع ساعت هوشمند جدید خود نشان داد که در فکر ایده‌های بزرگی برای آینده ساعت‌های هوشمند خود است. این طرح نشان می‌دهد که نسل بعدی اپل واچ برخلاف سایر رقبا مانند Moto 360 و Huawei Watch از لبه‌های بسیار باریکی برخوردار است. این موضوع می‌تواند به افزایش اندازه صفحه‌نمایش این ساعت کمک بزرگی کند چراکه در بسیاری از ساعت‌های هوشمند بخش بزرگی از صفحه ساعت به فِرِم ها و لبه‌های فلزی اختصاص داده شده است. احتمالاً اپل قصد دارد تا با الهام از طراحی ساعت‌های سنتی و قدیمی یک اسمارت واچ خارق‌العاده را به جهان معرفی کند.

صفحه‌نمایش ثانویه

image

بر اساس گزارش‌ها و طرح‌های منتشرشده از سوی کمپانی اپل، گویا اسمارت واچ بعدی این کمپانی چیزی فراتر از یک ساعت هوشمند خواهد بود. اپل قصد دارد تا با استفاده از سنسورهای بیومتریک یکپارچه و پانل‌های حساس به فشار یک صفحه‌نمایش اضافی را تولید کرده و آن زا با بند ساعت ترکیب کند! هدف از این طرح می‌تواند اعلام هشدارها و اعلان‌های ضروری به کاربر باشد. این قابلیت می‌تواند فعالیت‌های صفحه‌نمایش اصلی ساعت را کاهش داده و تأثیر مثبتی بر میزان مصرف باتری داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های صفحه‌نمایش ثانویه در اپل واچ 3 امکان خواندن مستقیم پیام‌ها از روی بند ساعت است. گفته می‌شود بند این ساعت هوشمند ترکیبی از کریستال مایع و یک منبع نور قدرتمند است که می‌تواند به‌راحتی تغییر رنگ دهد.

بهره‌گیری بند اپل واچ 3 از یک منبع نور مجزا می‌تواند امکان اختصاصی کردن هشدارها را برای کاربر فراهم آورد. برای مثال هر کاربر می‌تواند رنگی خاص را برای تماس‌های دریافتی و رنگی دیگر را برای پیام‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهد. امکان تغییر رنگ بند اپل واچ 3 به شما اجازه خواهد داد تا لباس‌های خود را به‌راحتی با این ساعت هوشمند ست کنید!

شارژ بی‌سیم

image

شارژ بی‌سیم یکی از رؤیاهای آتی دستگاه‌های الکترونیکی است. طرح دیگری از نسل بعدی اپل واچ که توسط کمپانی کوپرتینویی ثبت‌شده است، نشان می‌دهد که اسمارت واچ این کمپانی به قابلیت شارژ بی‌سیم مجهز خواهد شد. این قابلیت مشکلات مربوط به اتصال مستقیم باتری ساعت به برق را حل خواهد کرد. همان‌طور که از طرح ثبت‌شده توسط اپل مشخص است، این ساعت هوشمند علاوه بر قابلیت شارژ بی‌سیم، از امکان شارژ از طریق اتصال مستقیم به برق نیز پشتیبانی می‌کند. درگاه اتصال شارژ فیزیکی در بند این ساعت هوشمند قرار داده‌شده تا کاربران به‌سادگی هرچه تمام‌تر از این درگاه استفاده کنند.

از آنجایی که تمام محصولات الکترونیکی اپل به‌صورت یکپارچه از امکانات و قابلیت‌های یکدیگر پشتیبانی می‌کنند، اپل واچ 3 نیز به نحوی طراحی خواهد شد تا با استفاده از پورت USB-C از امکان اتصال مستقیم به مک پشتیبانی کند. این قابلیت می‌تواند بسیاری از محدودیت‌های دردسر ساز اپل واچ را برطرف کرده و تجربه جدیدی را در اختیار کاربران این ساعت هوشمند قرار دهد. اتصال اپل واچ به مک از طریق پورت USB-C امکان شارژ فیزیکی این اسمارت واچ را نیز فراهم خواهد کرد.

بند هوشمند ماژولار

image

کمپانی گوگل و ال‌جی را می‌توان نخستین کمپانی‌های تولیدکننده محصولات ماژولار دانست. گوشی هوشمند و ماژولار LG G5 و پروژه نام آشنای گوگل موسوم به Ara (آرا) نخستین محصولات ماژولار دنیا بودند. اپل با ثبت طرح‌های ماژولار از نسل بعدی اپل واچ نشان داد که در پی خلق محصولی ماژولار است. اپل قصد دارد تا با افزودن بندهای ماژولار به ساعت هوشمند خود، امکان اضافه کردن دوربین‌های پیشرفته، سنسور فشار خون، بلندگوهای بزرگ‌تر، آنتن تلفن و حتی یک تقویت‌کننده به اپل واچ را فراهم کند.

تنظیم خودکار بند ساعت

image

شاید بسیاری از افراد با تنظیم دقیق اندازه بند ساعت خود دچار مشکل شده باشند. گاهی اوقات بند ساعت کمی شل بوده و سبب قرارگیری ساعت در محل نامناسبی از مچ دست شده و گاهی اوقات بند ساعت به حدی سفت محکم بسته می‌شود که از رسیدن جریان خون به انگشتان جلوگیری می‌کند! قابلیت جدیدی که در طرح ثبت‌شده‌ی اپل مشاهده می‌شود، تنظیم خودکار بند ساعت است. این قابلیت به کمک کاربران آمده تا بند ساعت خود را متناسب با اندازه مچ دست به‌طور بسیار دقیقی تنظیم کنند. اپل همچنین در طرح ثبت‌شده خود امکان تنظیم دستی بند ساعت را نیز فراهم کرده تا کاربران هنگام انجام برخی فعالیت‌های روزانه مانند ورزش و... بتوانند بند ساعت خود را کمی سفت‌تر از حالت معمولی تنظیم کنند.

در پایان می‌توان گفت که کمپانی اپل دیده ویژه‌ای نسبت به گجت های پوشیدنی خود از جمله اپل واچ دارد. استقبال بی‌نظیر کاربران از نسل‌های قبلی اپل واچ سبب شده تا اپل برنامه‌های جدی‌تری را برای نسل آتی ساعت‌های هوشمند خود تدارک ببیند. امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد ظهور اسمارت واچ بی‌نظیری از سوی این کمپانی باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۲۷
وای نمیدونم کی این پتنت های اپل اجرایی میشه تا حالا که چیز خاصی ندیدیم فقط بزرگنمایی تبلیغاتی