خانهاخبار
خداحافظی نیکون با دوربین‌های سری DL

خداحافظی نیکون با دوربین‌های سری DL

شرکت نیکون اعلام کرد پرونده دوربین‌های سری DL بسته شده است و این دوربین‌ها هرگز عرضه نخواهند شد. سری دی‌ال Nikon شامل سه دوربین بود.
۱۳۹۵/۱۱/۲۶
image

یک سال پیش نیکون سری DL خود شامل 3 دوربین را معرفی کرد. این دوربین‌ها قرار بود حداقل بخش کوچکی از بازار دوربین‌های کامپکت 4K را به دست آورند؛ بازاری که بخش قابل‌توجهی از آن در اختیار سونی است. ظاهرا هیچ‌گاه نبرد دوربین‌های این سری با دوربین‌های RX100 سونی را نمی‌بینیم، چراکه کمپانی نیکون اعلام کرده دوربین‌های سری DL، بدون فروش حتی یک واحد، به پایان کار خود رسیده‌اند.

در این سه دوربین از سنسور تصویر 1 اینچی CX استفاده شد که نیکون در دوربین‌های سری Nikon 1 از آن استفاده می‌کند. قرار بود دوربین‌ها قابلیت‌های مشابه داشته باشند و تنها محدوده زوم آن‌ها با هم متفاوت باشد. قیمت در نظر گرفته‌شده برای این دوربین‌ها نیز زیر 1000 دلار بود. یکی از دوربین‌ها DL18-50 و دیگری DL24-85 بود و هر دو دهانه دیافراگم متغیر از 1.8 تا 2.8، فیلم‌برداری با کیفیت 4K و سرعت تصویربرداری بالا داشتند (20 فریم بر ثانیه در حالت فوکوس مداوم و 60 فریم بر ثانیه در حالت بدون فوکوس مداوم).

مشکلی در بخش پردازش تصویر باعث شد نیکون تابستان گذشته عرضه دوربین‌های سری DL را به مدت نامحدود به تعویق اندازد و سپس نیز هرگز نگفت آیا توانسته است مشکل را حل کند یا خیر. در عوض، نیکون علت لغو عرضه این سری را نگرانی از سودآور نبودن آن و رکود در بازار دوربین‌ها بیان کرد (نیکون در پایان سال 2016، ده درصد از نیروی کار ژاپنی خود را کاهش داد).
لغو تولید دوربین‌های سری DL و رکود دوربین‌های سری 1 بدین معناست که نیکون بیش‌ازپیش بر فروش دوربین‌های DSLR متکی خواهد بود. نیکون، همچون Canon، در بازار دوربین‌های بدون آینه از سونی و فوجی‌فیلم عقب مانده است، هرچند در سال 2016 تعدادی دوربین ورزشی معرفی کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

sink

۱۳۹۵/۱۱/۲۷
با ۳-۴ میلیون میشه یه دوربین با کیفیت قابل قبول و لنز بدرد‌ بخور گرفت . ۵-۶ سال هم راحت جواب میده .
نمیشه بازم؟ :(
۳-۴ تومن که امروز با توجه به قیمت پنیر ، پول زیادی نیست داداش :( ایشالا که جور میشه

reza.91

۱۳۹۵/۱۱/۲۶
از بچگی همیشه دلم دوربین میخواست هیچوقت بهش نرسیدم!
آخرم این مدل دوربینای دی اس ال آرو اینا دیگه منسوخ میشه به خاطرات میپیونده و بازم من بهش نمیرسم
جی اس ام یه مسابقه راحت بذار جایزشم دوربین شاید من برنده شم