تا همین دیروز، مدلهای S-class سدان و نسخه تشریفاتی آن یعنی Pullman و همچنین S650 کابریولت تنها خودروهایی بودند که با برند مرسدس - میباخ معرفی شدهاند، ولی حالا آلمانیها برای نخستینبار شاسیبلندی با لوگوی میباخ ساختهاند؛ غولی که متفاوتترین میباخ تاریخ است: G650 لندآیولت.
مرسدس برای ساخت این غول تجملی از شاسیبلند جعبهایاش، یعنی G-class اتاق W463، بهره گرفته است. سپس شاسی آن را کشید تا فاصله محوری خودرو 57.8 سانتیمتر بیشتر از G-classهای استاندارد باشد. این افزایش فاصله محوری تماما در اختیار دو سرنشین عقب قرار گرفته است تا بهترین و بیشترین فضای پای ممکن را داشته باشند.
اگر به فضای سرنشینان دقت کنید، میبینید که مرسدس سقف بالای سر آنها را برداشته و جای آن از سقف چرمی استفاده کرده است که با فشردن یک دکمه بازوبسته میشود. برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان عقب، مرسدس از صندلیهای S-class برای G650 نیز بهره گرفته؛ صندلیهایی که هم سیستم سرمایشی-گرمایشی دارند و هم به زیرپایی برقی و ماساژور مجهزند. همچنین برای آنکه سرنشینان عقب فضای اختصاصی داشته باشند، مرسدس ردیف جلو و عقب صندلیها را با پنل شیشهای از یکدیگر جدا کرده است. دو تبلت 10 اینچی تاشو، محفظه خنککن و گرمکن از دیگر امکاناتی است که در ردیف عقب به چشم میخورند.
G650 نه تنها در ظاهر بلکه در باطن هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. اول از همه باید به اکسل محرک آن اشاره کرد که قبل از این خودرو ابتدا روی ششچرخ مرسدس G63 6x6 و سپس روی مرسدس G500 4x42 امتحانش را پس داده بود. پیشرانه G650 نیز همان قلب 12 سیلندر S650 کابریولت است که 630 اسببخار قدرت و 1000 نیوتنمتر گشتاورش به چهار چرخ خودرو منتقل میشود؛ چرخهایی که رینگهای عظیم 22 اینچی دارند.
خط تولید G650 همچون سایر G-classهای مرسدس در اتریش قرار دارد. G650 ماه آینده در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی و بلافاصله آماده فروش میشود، ولی نخستین سری تحویلی آن زودتر از پاییز 2017 به بازار نمیآید. هنوز قیمتی برای G650 اعلام نشده، اما خبرهای رسمی تایید کردهاند که قیمت آن از قیمت G63 6x6 قطعا بیشتر است؛ یعنی باید منتظر قیمتی فراتر از 480 هزار دلار باشیم! تولید تنها 99 دستگاه از G650 از مهمترین دلایل این قیمت کهکشانی است.
در کانالهای اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بیخبرید!