خانهاخبار
پوشش الماس یک محافظ عالی برای صفحه نمایش گوشی خواهد بود

پوشش الماس یک محافظ عالی برای صفحه نمایش گوشی خواهد بود

اگرچه امروزه شیشه‌هایی که روی صفحه نمایش گوشی‌ها قرار می‌گیرند از مقاومت خیلی خوبی در برابر خط و خش برخوردارند اما این زمینه هنوز جای پیشرفت زیادی دارد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد پوشش الماس یکی از بهترین محافظ‌ها برای صفحه نمایش گجت‌های همراه است.
۱۳۹۵/۱۱/۲۴

شاید شما هم تا پایان سال ۲۰۱۷ به خرید گوشی هوشمندی اقدام کنید که صفحه نمایش آن با الماس پوشیده شده است. زمزمه استفاده از این نوع پوشش در گوشی‌های تلفن همراه، از زمان آیفون ۶ وجود داشت که شایعات از صفحه نمایش مجهز به یاقوت کبود در این گوشی حکایت داشتند. همان‌طور که می‌دناید، الماس سخت‌ترین ماده در دنیاست که یاقوت کبود هم جزئی از آن است. اما مزیت استفاده از پوشش الماس برای نمایشگر گوشی‌های هوشمند تنها به مقاومت بالای آن محدود نمی‌شود.

image

براساس ادعای آدام خان، مدیر عامل شرکت نمیه‌رساناهای AKhan، شیشه‌‌های دارای پوشش الماس مقاومت و محافظت بهتری را ارایه می‌کنند، به علاوه منجر به تولید صفحه نمایشی شفاف‌تر و واضح‌تر از آن چه تا به حال دیده‌اید خواهند شد. می‌توان از این الماس‌ها برای کاهش گرمای قطعات الکترونیکی دستگاه هم استفاده کرد. کمپانی AKhan به تولید الماس مناسب برای صنعت الکترونیک مشغول است.

به دلیل کمبود منایع، خان الماس‌های کمپانی خود را تنها به یک سازنده گوشی هوشمند، تولید کننده ابزارهای پوشیدنی و ... ارایه می‌کند. دلیل دیگر محدود کردن استفاده از محصول شرکت، این است که شرکت‌ها (به دلیل منحصر به فرد بودن این پوشش) مانور تبلیغاتی زیادی روی آن انجام دهند که در نهایت به نفع کمپانی  AKhan است. در حال حاضر، این شرکت برای تولید ۱۰ تا ۳۰ میلیون شیشه الماس برای گوشی‌های هوشمند و کمتر از یک میلیون شیشه برای ابزارهای پوشیدنی برنامه ریزی کرده است. بنابراین و با توجه به چنین محدودیتی، احتمالا در شرایط فعلی این نوع شیشه‌ها در نمایش‌گر گوشی‌های سازندگان کوچک (که تولید آن‌ها محدودتر است) استفاده می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۲۵
لازم نکرده همینجوریش هم گوشی ها گرونن

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۲۴
htc u ultra با بدنه و صفحه یاقوت کبود......
الان یه نفر میاد میگه کپی خخخخخخخ کلی ام دیسلایک تقلبی میزنه :))))))

Ebif_GSM

۱۳۹۵/۱۱/۲۴
اگر قیمت نجومی نداشته باشه عالیه

earl

۱۳۹۵/۱۱/۲۴
همون یاقوت مقرون به صرفه تره