خانهاخبار
آیا تشعشعات هسته‌ای علاوه بر انسان‌ها روی ربات‌ها هم تاثیر می‌گذارد؟

آیا تشعشعات هسته‌ای علاوه بر انسان‌ها روی ربات‌ها هم تاثیر می‌گذارد؟

رباتی که برای شناسایی و پاکسازی به داخل رآکتور فوکوشیما فرستاده شده بود، دو ساعت پس از شروع کارش به دلیل سطح بالای تشعشعات از کار افتاد.
۱۳۹۵/۱۱/۲۴

شرکت نیروی برق توکیو (Tepco) گفت سطح تشعشعات داخل رآکتور اتمی فوکوشیما به بالاترین سطح خود از زمان بحران اتمی نیروگاه فوکوشیما در سال 2011 رسیده است. این موضوع زمانی روشن شد که رباتی به داخل فرستاده شد تا محل دقیق سوخت اورانیوم ذوب‌شده را مشخص کند و یک پاک‌سازی اولیه داخل رآکتور انجام دهد؛ اما اندکی پس از شروع کارش، از کار افتاد. ظاهرا دو دوربین ربات ناگهان دچار مشکل شده‌اند و تصویر آن‌ها تاریک شده است و پس از حدود دو ساعت آواربرداری، نویز بسیار زیادی در تصاویر مشاهده شده است. همه این موارد، نشانه‌ سطح بالای تشعشعات هستند.

image

شرکت نیروی برق توکیو معتقد است با توجه به مرگ ربات 2 ساعت پس از آغاز کار، این ربات در هر ساعت حدود 650 سیورت (واحد تشعشعات هسته‌ای) تشعشع اتمی را تحمل کرده است. اگر به‌جای این ربات، انسانی در آن محیط حضور داشت، در دم جان می‌سپرد. تیم ژاپنی پس از سیاه شدن تصویر تصمیم گرفت ربات را بیرون بیاورد تا آن را به‌طور کامل از دست ندهد.

ازآنجاکه ربات اول نتوانست عملیات شناسایی و پاک‌سازی را کامل کند، ربات دوم کار سنگینی در پیش خواهد داشت. به همین دلیل مقامات گفته‌اند پیش از تصمیم‌گیری، باید در مورد پیامدهای احتمالی بیشتر تحقیق کنند و ربات دوم فعلا به داخل فرستاده نشده است. خبر خوشحال‌کننده این است که حتی اگر سطح تشعشعات داخل رآکتور بسیار کشنده باشد، هنوز نشتی پیدا نشده است که افراد بیرون رآکتور را تهدید کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)