خانهاخبار
سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری فورد روی یک استارتاپ هوش مصنوعی

سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری فورد روی یک استارتاپ هوش مصنوعی

شرکت اتومبیل‌سازی فورد اعلام کرده است 1 میلیارد دلار روی یک استاتاپ هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند. سرمایه‌گذاری Ford در مدت 5 سال روی استارتاپی یک‌ماهه با نام Argo AI انجام می‌شود.
۱۳۹۵/۱۱/۲۴

مدتی است که همکاری‌های زیادی بین شرکت‌های حوزه تکنولوژی، کمپانی‌های سازنده اتومبیل و سازندگان نقشه‌ها صورت می‌گیرد و طرح‌های آزمایشی و نشست‌های فراوانی بین این شرکت‌ها انجام می‌شود.
کمپانی فورد چند روز پیش اعلام کرد در 5 سال آینده، مبلغ یک میلیارد دلار روی Argo AI سرمایه‌گذاری می‌کند. Argo AI استارتاپی یک‌ماهه در زمینه هوش مصنوعی است که توسط شرکت مهندسی و رباتیک Carnegie Mellon اداره می‌شود.

image

شرکت فورد با این حرکت، تلویحا اذعان کرده است در مورد وعده‌ای که پیش‌ازاین داده بود، دانش لازم را ندارد؛ فورد پیش‌تر گفته بود تا سال 2021 ناوگانی از اتومبیل‌های خودران در جاده‌ها خواهد داشت. مارک فیلدز، مدیرعامل شرکت فورد در این مورد گفت: «با چابکی Argo AI و بلوغ فورد، ما مزایای یک استارتاپ تکنولوژی را با تجربه و نظم موجود در فورد ترکیب می‌کنیم.» به‌عبارت‌دیگر، فیلدز به بخشی اشاره کرده است که هر یک از طرفین در آن تخصص دارد: الگوریتم‌ها و ساخت اتومبیل.

فورد علاقه‌ای ندارد این سرمایه‌گذاری را یک خرید بنامد اما شرکت Argo AI به‌صورت کامل در بخش رباتیک فورد (با صدها کارمند) مستقر خواهد شد؛ بخشی که در پیتسبرگ، میشیگان و سیلسکون ولی فعالیت می‌کند.

Bryan Salesky (مهندس سابق گوگل) و Peter Rander (مهندس سابق اوبر) از شرکت Carnegie Mellon، این پروژه را رهبری می‌کنند که در حال حاضر 200 کارمند استخدام کرده است. Argo AI به‌عنوان یک استارتاپ نیمه مستقل، هیئت‌مدیره خود را خواهد داشت، می‌تواند به مهندسان رده‌بالای خود حقوق و مزایای بالا بدهد و حق امتیاز هر فناوری را که خلق می‌کند در اختیار خواهد داشت. البته فورد بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت نوپا خواهد بود.

سلسکی گفت: «آن‌ها در بخش طراحی خودرو و پلتفرم خودروهای خودران، در حال پیشرفتند و ما در بخش سیستم راننده مجازی در حال پیشرفتیم. ما تنها باید مطمئن شویم که به نقطه موردنظر می‌رسیم.»
پیچیدگی دنیای ماشین‌های خودران این است که نمی‌توان تنها یک ماشین اتوماتیک تولید کرد که در همه وضعیت‌ها پاسخگو باشد. ماشین‌های مجهز به هوش مصنوعی، توان یافتن راه‌حل را برای وضعیت‌های مختلف دارند. به‌عنوان‌مثال وقتی وضعیتی اضطراری در جاده پیش آید، توانایی دارند عکس‌العمل متناسب نشان دهند. به همین دلیل بود که جنرال موتورز سال گذشته Cruise را خرید؛ استارتاپی که برای توسعه فناوری خودران از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. اوبر نیز ده‌ها نفر از محققان Carnegie Mellon را به تیم خود اضافه کرد. فورد نیز حالا وارد بازی شده است تا یک قدم به وفا به وعده‌اش نزدیک شود؛ وعده تحول دنیای حمل‌ونقل قرن 21.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)