خانهاخبار
ارسال موشک به فضا هر دو تا سه هفته یک‌بار توسط SpaceX

ارسال موشک به فضا هر دو تا سه هفته یک‌بار توسط SpaceX

اسپیس ایکس شرکت فضایی غیر دولتی است که در چند سال اخیر به دلیل پروژه‌های بلند پروازانه موسس خود، ایلان ماسک، به شهرت زیادی رسیده است. مدتی است که این شرکت تمرکز خود را به موشک‌های چندبار مصرف فالکون ۹ معطوف کرده است و در بازه‌های زمانی مختلف این موشک را به طور آزمایشی پرتاب می‌کند. حالا در مصاحبه‌ای جدید اعلام شده مدیران اسپیس ایکس برنامه جدیدی برای فالکون ۹ در نظر گرفته‌اند.
۱۳۹۵/۱۱/۲۱

کمپانی اسپیس ایکس از ابتدای فعالیتش تا به حال راه پر فراز و نشیبی را طی کرده است. این شرکت بارهها و بارها تلاش کرده تا ثابت کند موشک‌های فالکون ۹ از عهده مسئولیتی که برای‌شات در نظر گرفته شده برمی‌آیند. مدتی قبل این شرکت توانست با موفقیت موشک چندبار مصرف خود را با موفقیت روی دریا فرود آورد. پس از این که این شرکت تصمیم گرفت تا موشک‌ خود را  (که قبلا ماموریت‌هایی را انجام داده بود) دوباره پرتاب کند و اعلام کرد که در سال جاری هر دو تا سه هفته موشک‌هایی را پرتاب خواهد کرد.

Gwynne Shotwell، رئیس اسپیس ایکس، در مصاحبه‌ای با رویترز گفت که شرکتش در سال ۲۰۱۷ هر دو تا سه هفته یک‌بار موشک فالکون ۹ خود را به جو زمین پرتاب خواهد کرد. اگر این شرکت فضایی خصوصی بتواند به چنین هدفی برسد، اولین کمپانی خواهد بود که تعداد زیادی پرتاب را در یک سال انجام داده است.

image

اگر پیگیر اخبار شرکت اسپیس ایکس باشید، شاید گفته‌های مدیر این شرکت را خیلی جدی نگیرید؛ زیرا شات‌ول در فوریه سال گذشته هم چنین ادعایی را مطرح کرده بود. در ما‌های ابتدایی ۲۰۱۶ اوضاع بر مراد این شرکت پیش می‌رفت اما پس از انفجاری که در روی یکی از سکوهای پرتاب رخ داد، این شرکت برای یافتن دلیل اصلی انفجار و حل مشکل، مجبور شد برای مدتی برنامه پرتاب موشک‌های خود را متوقف کند.

شرکت تحت مدیریت شات‌ول تعداد ۷۰ موشک را که ارزش کلی آن‌ها ۱۰ میلیارد دلار است، برای این ماموریت آماده کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)