خانهاخبار
زندگی بدون وجود مشکلات روحی، غیر عادی و عجیب است

زندگی بدون وجود مشکلات روحی، غیر عادی و عجیب است

نتایج تحقیق انجام شده روی 988 نفر نشان می‌دهد تنها 17 درصد از آن‌ها هرگز دچار مشکلات روحی و روانی نشده‌اند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد ابتلا به بیماری‌های روحی و روانی طبیعی است.
۱۳۹۵/۱۱/۲۱

هر کس تا رسیدن به سن 40 سالگی، بیماری‌های آنفولانزا و آبله‌مرغان و شکستگی یک یا دو استخوان را تجربه می‌کند و اگر شما این موارد را تجربه نکنید، در یک گروه اقلیت خوش‌شانس قرار دارید. دانشمندان به این باور رسیده‌اند این موضوع در مورد اختلالات روحی روانی نیز صادق است و اگر تا نیمه عمر خود، یک بیماری روانی موقت یا مزمن را تجربه نکنید، فرد عجیب و غریبید.

image

مطالعه‌ای انجام شده روی 988 نفر نشان می‌دهد تنها 171 نفر (تقریبا 17 درصد) از آن‌ها ادعا کرده‌اند هرگز دچار افسردگی، تشویش یا دیگر اختلالات مربوط به سلامت روان نشده‌اند. طبق این تحقیق که در مجله Journal of Abnormal Psychology چاپ شده است، حدود 41 درصد از پاسخ‌دهندگان تا 38 سالگی، حداقل در یک بازه کوتاه با یک مشکل مربوط به سلامت روان دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. 408 نفر دیگر گفته‌اند چند سال با بیماری‌های روحی روانی درگیر بوده‌اند و برخی از آن‌ها دچار بیماری‌های جدی نظیر اختلال دوقطبی بوده‌اند.

تحقیق در بازه کل طول عمر این 988 نفر انجام شده است و این افراد از زمان تولد تا 38 سالگی، 13 بار مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. تحقیقات دیگر روی مشکلات روانی بلندمدت، نشان از کاهش آمار و ارقام در بازه‌های بلندتر دارد و این بدان معناست که اکثریت مردم در بازه‌ای از زندگی خود با مشکلات روحی روانی درگیرند.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد کسانی که سلامتی روانی پایداری داشته و مشکلات روانی نداشته‌اند، مشابهت‌هایی در شخصیت کلی آن‌ها تا زمان جوانی وجود دارد. آن‌ها در کودکی رفتار بسیار خوب و دوستان زیادی داشته‌اند و تمایل داشته‌اند از همسالان خود بالغ‌تر باشند. ثبات روانی بلندمدت با نبود اختلالات روانی یا وجود اختلالات روحی جزئی در خانواده، رابطه مستقیم دارد.

اگر فکر می‌کنید به دلیل افسردگی، اضطراب یا مراجعه گاه‌گاه به روانشناس، انسان عجیبی هستید، به یاد داشته باشید اکثر افراد کم‌وبیش چنین وضعیتی دارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Ebif_GSM

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
فکر میکردم تنها کسی هستم که افسرگی دارم :))))))))

amir1975

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
از سری مقالات داغ کاپیتالیسمی. کاپیتالیسم دو رکن اساسی را دائما یادآوری میکند:
1 - تشکیل خانواده بمنظور ایجاد مصرف گرایی و تولید کالاهای مصرفی بیشتر، جهت به گردش انداختن سرمایه سرمایه داران
2 - تلقین این موضوع که برای پولدار شدن باید بیشتر کار و تلاش کرد! در صورتیکه همه میدانید که کار و تلاش بدون بکار گیری ذکاوت، شما را فقط تبدیل به برده سرمایه داران میکند.
این مقاله هم همینو میگه : اگر از شدت استرس کاری و مشکلات ایجاد شده بابت تشکیل خانواده و تامین آنها به فلاکت افتاده اید و بیمار شده اید طبیعیه!! شما باید هنوز هم برای سرمایه داران کار کنید و جیک نزنید!