خانهاخبار
چیپست مدیاتک Helio P25 معرفی شد

چیپست مدیاتک Helio P25 معرفی شد

مدیاتک از مدل جدید پردازنده سری هلیو رونمایی کرد. مشخصات این پردازنده نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند با کمک آن می‌توانند به جدیدترین قابلیت‌ها مجهز شوند.
۱۳۹۵/۱۱/۲۰

کمپانی مدیاتک به تازگی از یک مدل جدید از چیپست‌های میان‌رده سری P خود، با نام Helio P25 پرده برداشت. این چیپ که در واقع نسخه بهبود یافته Helio P20 است، با مشخصات جدیدتر و به روزتر وارد بازار می‌شود تا گوشی‌های میان‌رده‌ امروزی را متحول کند.

با استفاده از این چیپ، می‌توانیم شاهد حضور دوربین‌های دوگانه در گوشی‌های میان‌رده نیز باشیم. در حالتی که از یک لنز دوربین استفاده شود، این چیپ از سنسورهای ۲۰ تا ۲۴ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند و در حالتی که دوربین دوگانه مورد استفاده قرار گیرد، می‌توان از دو لنز ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرد. علاوه بر پشتیبانی از سنسورهای دوگانه، ویژگی‌های دیگری مانند کاهش نویز تصویر؛ به کار بردن مود سیاه و سفید در دوربین‌های دوگانه؛ افکت Bokeh و عکاسی HDR هم به دوربین گوشی افزوده می‌شود. همچنین با به روز رسانی به متور سخت افزاری 3A، میزان انحراف تابش نور بین ۳۰ تا ۵۵ درصد کاهش می‌یابد.

image

مدیاتک در ساخت Helio P25 از طراحی ۱۶ نانومتری با معماری FinFet استفاده کرده است که در مقایسه با نسل قبل چیپ‌های خانواده P این شرکت، ۲۵ درصد انرژی کمتری مصرف و گرمای کمتری را هم تولید می‌کند. در این چیپ هشت هسته پردازشی از نوع Cortex-A53 به کار گرفته شدند که حداکثر فرکانس آن‌ها ۲.۵ گیگاهرتز است. پردازش‌گر گرافیکی همان Mali-T880 به کار رفته در Helio P20 است که فرکانس آن ۹۰۰ مگاهرتز است. از ویژگی‌های مهم دیگر Helio P25، پشتیبانی آن از رم‌ ۶ گیگابایتی و بهره‌مندی از مودم LTE قدرت‌مندتر است.

image

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

hosfat

۱۳۹۵/۱۱/۲۰
فقط اینتل با پردازنده گرافیکی پاور وی آر!!!!!

فرهاد

۱۳۹۵/۱۱/۲۰
فقط کوالکام با پردازنده گرافیکی آدرنو!!!!!