خانهاخبار
توانایی خیره کننده سنسور جدید سونی در ثبت تصاویر

توانایی خیره کننده سنسور جدید سونی در ثبت تصاویر

سونی سنسور دروبین جدید ساخته است که حافظه رم اختصاصی دارد. این سنسور سه لایه با کمک رم خود می‌تواند با سرعت بیشتری تصاویر را ثبت کند.
۱۳۹۵/۱۱/۲۰

سونی نامی شناخته شده در تولید سنسورهای دوربین گوشی‌های تلفن همراه است که شرکت‌های متعددی از سنسورهای پرقدرت این شرکت در محصولات خود استفاده می‌کند. سونی روز گذشته از سنسور CMOS جدید خود رونمایی کرد که از ساختار سه لایه استفاده می‌کند. تفاوت این سنسور جدید با سنسورهای قدیمی در این است که به آن حافظه رم اختصاص داده شده.

image

اضافه شدن رم به سنسور دوربین کمک می‌کند تا تصاویر با سرعت بسیاری بالایی ثبت شوند. در واقع سنسور جدید سونی قادر است فیلم‌های Full HD را با سرعت 1000 فریم در ثانیه ثبت کند که چهار برابر بیشتر از آیفون 7 است (240 فریم در ثانیه). همچنین هنگام عکس گرفتن از سوژه‌های متحرک سنسور با تکیه بر حافظه رم خود امکان ثبت تصویر در 1/120 ثانیه با کیفیت 19.3 مگاپیکسل را خواهد داشت که نتیجه آن اعوجاج کمتر در تصاویر است.

این سنسور جدید 21.2 مگاپیکسل کیفیت دارد و از پیکسل‌های 1.22 میکرومتری استفاده می‌کند. حافظه رم اختصاصی سنسور سونی 1 گیگابایت است و می‌تواند با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری 4K و با سرعت 240 فریم در ثانیه فیلم‌بردای Full HD انجام دهد. ضمن اینکه همانطور که اشاره کردیم توانایی ضبط اسلوموشن با سرعت 1000 فریم در ثانیه را دارد.

 

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (27 نظر)

emad021

۱۳۹۵/۱۱/۲۳
@علیرضا
پسر خوب ...
اولا که سونی اگه این سنسور رو فقط روی گوشی های خودش بزنه و به شرکتهای دیگه نفروشه .. قطعا در زمینه فروش گوشی هاش سود میکنه
ولی این هم در نظر داشته باش که اگه هم روی گوشی های خودش بزنه هم بفروشه به شرکت های دیگه که روی گوشی هاشون بزارن این سنسور رو اون موقع سود خیلی بیشتری میبره از این سنسور
طرز تفکر شما هم اینه که : چون سونی این سنسور رو اختراع کرده فقط خود سونی باید استفاده کنه(اینجوری که پیشرفت اسمارتفون ها کند میشه)
از روی تعصب نظر نده لطفا
مطمئن باش اگه چیزی اختراع بشه برای پیشرف و گامی به سوی آینده است

حمید

۱۳۹۵/۱۱/۲۲
سونی و دیگر هیچ...

هادی

۱۳۹۵/۱۱/۲۲
سونی یعنی عشق یعنی کیفیت یعنی اصالت
درود خدا بر سونی

علیرضا

۱۳۹۵/۱۱/۲۲
دوست عزیز من خودم طرفدار سونی ام
به نظر ن این سنسور فقط باید در پرچمداران و گوشی های سونی استفاده بشه

بهرام

۱۳۹۵/۱۱/۲۲
♥ SONY ♥