خانهاخبار
سامسونگ: در آمریکا کارخانه نمی‌سازیم؛ ترامپ حق ندارد ما را تحت فشار قرار دهد!

سامسونگ: در آمریکا کارخانه نمی‌سازیم؛ ترامپ حق ندارد ما را تحت فشار قرار دهد!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتی اعلام کرد که بهتر است سامسونگ نیز کارخانجات خود را به آمریکا بیاورد. این باعث شد مدیران این کمپانی کره‎ای از تصمیم ترامپ عصبانی شوند و طی یک گفتگو اعلام کنند که ساخت یک کارخانه از سامسونگ در کشور آمریکا با واقعیت فاصله بسیار زیادی دارد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۹

چندی پیش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در پستی در اکانت توییتر خود که بسیار فعال است و در واقع رسانه ترامپ است، اعلام کرد که از حضور سامسونگ در آمریکا استقبال می‌کند اما این صحبت ترامپ باعث برخورد شدید بسیاری از سران و مسئولان ارشد کمپانی کره‌ای سامسونگ شده است.

image

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی منابع آگاه کره‌ای، مدیران شرکت سامسونگ نسبت به اظهاریه دونالد ترامپ، هیچ واکنش مثبتی نداشته‌اند و مدیران این شرکت به هیچ وجه قصد ندارند تحت فشار ترامپ، اقدام به راه اندازی کارخانه‌ای در خاک کشور آمریکا کنند.

سایت The Korea Herald گزارش داده است:

سران سامسونگ همواره توسعه یک خط تولید تازه در ایالات متحده آمریکا را در نظر دارند اما این پروژه مهم، مدت زمان خیلی زیادی تا تبدیل شدن به واقعیت فاصله دارد.

یکی از مدیران سامسونگ به صورت ناشناس در واکنش به توییت ترامپ و در گفتگو با یکی از رسانه‌های کره‌ای گفته است:

آمریکا بازار بسیار مهمی برای سامسونگ الکترونیکس است و ما سرمایه گذاری گسترده‌ای در آن انجام داده‌ایم. برای مثال باید به سرمایه گذاری 17 میلیارد دلاری برای ساخت کارخانجات نیمه هادی در آستین تگزاس اشاره داشت.

ما قطعا سرمایه گذاری‌های بیشتری در ایالات متحده آمریکا خواهیم داشت اما ترامپ قصد دارد تا با تشویق سامسونگ به ساخت کارخانه و فعالیت تولیدی در خاک کشور آمریکا، ما را تحت فشار قرار دهد؛ در حالی که چنین رویکردی بر خلاف سیاست‌های صحیح تجارت جهانی است و سرمایه گذاری‌‎های جدید نیازمند برنامه ریزی و بررسی طولانی مدت هستند.

image

جالب است بدانید طی خبری اعلام شد که گوشی که دونالد ترامپ در حال استفاده از آن است، گلکسی S3 از تولیدات قدیمی سامسونگ است. در واقع ترامپ در حال حاضر خودش از یک موبایل هوشمند ساخت کره جنوبی استفاده می‌کند اما همواره سنگ استفاده از تولیدات آمریکایی را به سینه می‌زند و به مردم آمریکا اعلام می‌کند تا با خرید محصولات آمریکایی از تجارت این کشور حمایت کنند.

در هر صورت توییت سامسونگ مورد توجه شرکت‌های کره‌ای همچون ال‌جی و هیوندای قرار گرفته است، کمپانی‌هایی که تا پیش از این دارای کارخانجاتی در کشور مکزیک بوده‌اند تا بازار آمریکا را با استفاده از محصولات خود تامین کنند. این در حالیست که اگر برنامه افزایش تعرفه‌های واردات از سوی ترامپ عملیاتی شوند، بسیاری از برندهای وارداتی همچون سامسونگ با دردسر مواجه می‌شوند.

نظر شما در مورد تصمیم ترامپ چیست؟ آیا شرکت‌های خارجی، کارخانجات خود را به آمریکا می‌برند؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

az0965

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
از کار سامسونگ خوشم امد
زور قبول نمیکنه

سعید

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
سامسونگ ورشکست؟کره کجا ایران کجا این چه نظر مسخره ای بود دادی!!!!اول فکر کن بعد نظر بده.سامسونگ هیچوقت ضرر هم نمیکنه چه برسه به ورشکست خخخ

Goldman

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
مرد بزرگ و کار درسته ترامپ میدونه چجوری از اب گل الود ماهی بگیره

alirezajaberio

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
من مخالفم چون ممکنه سامسونگ با همچین کاری ضرر کنه...
به این دلیل که به احتمال زیاد ترامپ میخواد با این کار سهمیه کل شرکت سامسونگ رو به نام آمریکا ثبت کنه
و با این کار هم کره ای امکان ورسکست شدن دارن هم احتمالاتی در مورد اینکه بخواد کره رو مثل کشورایی دیگه از جمله ایران رو
تحت فشارهای اقتصادی بذاره خیلی زیاده الان در حال حاضر هیچ کشوری نباید با ترامپ و آمریکا دست همکاری و شراکت دراز کنه
چون ممکنه ترامپ و آمریکا زهرشو بزنه...در این مورد خیلی باید مراقب بود....

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
ترامپ تنها کسیه توی دنیا که همزمان قدرت و ثروت دستشه