خانهاخبار
ایلان ماسک درباره‌ معنای لوگوی تسلا می‌گوید

ایلان ماسک درباره‌ معنای لوگوی تسلا می‌گوید

کمپانی خودروسازی تسلا در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی به شهرت زیادی رسیده است. اخیرا ایلان ماسک، موسس و مالک تسلا، توضیحات جالب توجهی را در مورد لوگوی زیبای این شرکت ارائه داده که در ادامه مطلب مشاهده می‌کنید.
۱۳۹۵/۱۱/۱۸

ایلان ماسک درباره‌ معنای لوگوی تسلا می‌گوید:

لوگوی کمپانی خودروسازی باید به اندازه‌ی اتومبیل‌هایش متمایز باشد، شاید هم بیشتر! برای همین طراحی لوگو فرآیند بااهمیتی محسوب می‌شود.

image

هرچند لوگوی تسلا از روی اسم آن طراحی شده، ویژگی‌های دیگری هم دارد که ممکن است در نگاه اول مشخص نباشد. ایلان ماسک، مدیر عامل کمپانی تسلا، در آخرین تويیت خود اعلام کرد چیزی که در نگاه اول یک T ساده به نظر می‌رسد، در‌واقع اشاره‌ای به محصولات این شرکت داد. لوگوی تسلا نمایانگر برش عرضی یک موتور الکتریکی است. در‌واقع به نظر می‌آید ماسک به بدنه‌ اصلی حرف T اشاره می‌کند که نمایانگر یکی از قطب‌هایی است که از روتور یا چرخانه‌ موتور بیرون می‌آید، و خطی که روی حرف T دیده می‌شود، نشان‌دهنده‌ بخشی از استاتور یا ایستانه است.

زمانی که لوگوی تسلا در یک دایره تکرار شود و حرف T به طرف بیرون دایره باشد، نمایی مشابه با برش عرضی یک موتور الکتریکی ایجاد می‌کند. البته ساختار موتورها با هم تفاوت زیادی دارد، اما در این‌جا ما درباره‌ یک موتور ساده حرف می‌زنیم.

image

از این جهت لوگوی تسلا با لوگوی اسپیس اکس که یکی دیگر از کمپانی‌های ماسک است و به طراحی و ساخت موشک می‌پردازد، شباهت زیادی دارد.

ماسک در توییت‌هایش عنوان کرده که علامت X در لوگوی اسپیس اکس هم مسیر حرکت موشک را نشان می‌دهد.

هر دوی این لوگوها در RO-Studio طراحی شده است. این شرکت طراحی در نیوجرسی فعالیت می‌کند. در مقایسه با این دو لوگو، لوگوی کمپانی سوم ماسک کمی واضح‌تر است.

لوگوی سولارسیتی تصویر خورشید است که نمایانگر منبع انرژی برای پنل‌های خورشیدی کمپانی به حساب می‌آیند. ماسک در سال گذشته امتیاز این شرکت را خرید و اعلام کرد قرار است بین سولارسیتی و بخش انرژی شرکت تسلا همکاری‌هایی به وجود بیاید. البته شرکت سولارسیتی پیش از این هم متعلق به ماسک و خانواده‌اش بود اما ارتباطی به شرکت تسلا نداشت. ورود این شرکت به تسلا نشان می‌دهد که تسلا برای ماسک چیزی بیشتر از یک شرکت اتومبیل‌سازی محسوب می‌شود.

اخیرا برند کمپانی تسلا از «تسلا موتورز» به «شرکت تسلا» تغییر یافته است.

در سال گذشته، این شرکت توانست بعد از ده سال تلاش، دامین Tesla.com را خریداری کند و از آن زمان از این دامین برای وبسایتش استفاده می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)