خانهاخبار
احتمال عرضه دستیار گوگل برای گوشی‌های نکسوس

احتمال عرضه دستیار گوگل برای گوشی‌های نکسوس

احتمال دارد دستیار گوگل در آپدیت بعدی، در گوشی‌های Nexus 5X و Nexus 6P عرضه شود. گوگل اسیستنت از ویزگی‌های اختصاصی گوشی‌های پیکسل و گوگل هوم بود و در صورت عرضه در گوشی‌های نکسوس، شاهد تغییر استراتژی Google خواهیم بود.
۱۳۹۵/۱۱/۱۷

گوگل در ماه اکتبر گذشته، گوشی‌های پیکسل را عرضه و حکم مرگ دیوایس‌های محبوب نکسوس را امضا کرد. اگر گوشی نکسوس دارید و هنوز احساس می‌کنید گوگل به شما خیانت کرده است، احتمالا خبرهای خوبی در انتظار شماست.

به گفته استفن هال، گوگل در آپدیت بعدی احتمالا دستیار محبوب دیوایس‌های پیکسل را به گوشی‌های Nexus 5X  و 6P اضافه می‌کند. این اولین قابلیت دیوایس‌های پیکسل نیست که در دستگاه‌های نکسوس عرضه می‌شود؛ گوگل اخیرا قابلیت fingerprint swipe دیوایس‌های پیکسل را نیز در دستگاه‌های نکسوس عرضه کرده است. با استفاده از این قابلیت، با سوایپ کردن به بالا و پایین روی سنسور اثرانگشت می‌توانید بین نوتیفیکیشن‌های Nexus 5X حرکت کنید.

image

در صورت محقق شدن ادعای هال، عرضه دستیار گوگل برای گوشی‌های نکسوس 5ایکس و 6پی تغییر چشمگیری در استراتژی گوگل خواهد بود. گوگل هنگام معرفی دیوایس‌های پیکسل گفت که گوگل اسیستنت منحصر به گوشی‌های جدید و Google Home خواهد بود. گوگل اسیستنت یکی از تفاوت‌های کلیدی گوشی‌های Pixel و Pixel XL با سایر دیوایس‌هاست و دلیل پرفروش شدن پیکسل‌ها می‌شود.

دستیار گوگل ابزار خوبی است (به‌خصوص در فهم محتوا)، اما محدود کردن آن به سخت‌افزارهای گوگل، بیش از سودمند بودن، زیان‌آور است؛ چراکه تنها زیرمجموعه کوچکی از کاربران اندروید توان خرید دیوایس‌های گران‌قیمت دارند. سایر کاربران اندروید، ازجمله کاربرانی با بودجه متوسط و حتی متوسط رو به بالا، نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

قرار دادن دستیار گوگل در دیوایس‌های بیشتر (حتی دستگاه‌های قدیمی) تا حد زیادی قابلیت‌های کاربرمحور و یادگیری ماشینی آن را افزایش می‌دهد. حتی ممکن است تنها راه گوگل برای بهبود دستیارش همین باشد.

شاید علاوه بر گوشی‌های نکسوس، دیوایس‌های دیگر نیز دستیار گوگل را دریافت کنند. تلویزیون‌های اندرویدی آن را از طریق نکسوس پلیر دریافت می‌کنند. طبق اخبار درزکرده، دستیار گوگل احتمالا در دو ساعت هوشمند گوگل نیز عرضه می‌شود؛ دو ساعتی که روز 9 فوریه با سیستم‌عامل Android Wear 2.0 معرفی می‌شوند. ممکن است پرچم‌دار آینده LG، گوشی G6، نیز از این دستیار بهره‌مند باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)