خانهاخبار
اپل در هند آیفون تولید خواهد کرد

اپل در هند آیفون تولید خواهد کرد

به گفته مقامات هندی، کمپانی اپل برای تولید آیفون در این کشور با آن‌ها به توافق رسیده است. گوشی‌های iPhone شرکت Apple در هند توسط کمپانی تایوانی Wistron تولید خواهد شد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۷

فرمانداری ایالت کارناتاکا هند در بیانیه‌ای رسمی خبر تولید آیفون اپل در هند را تایید کرد. وزیر فناوری اطلاعات در این مورد گفت: «آیفون‌های اپل در شهر بنگلور ساخته می‌شوند و هدف، عرضه همه دیوایس‌ها در بازار داخلی است.»

کمپانی مستقر در کوپرتینو هنوز این خبر را رسما اعلام نکرده و هیچ جدول زمانی‌ای برای شروع تولید در هند منتشر نکرده است. آیفون‌ها را کمپانی Wistron در کارخانه‌ای در حومه بنگلور مونتاژ خواهد کرد. کمپانی تایوانی Wistron با تغییر رویکردهای برون‌سپاری سنتی اپل توانسته است این قرارداد پرسود را به دست آورد. ظاهرا اپل شریک قدیمی خود، فاکسکان، را از این معامله کنار گذاشته است. با وجود این ممکن است با گسترش تولید، شرکت‌های دیگر نیز وارد عرصه شوند.

تغییر شرکت تولیدکننده آیفون احتمالا به دلیل الزامات قانونی هندوستان است که طبق آن حداقل 30 درصد قطعات خرده‌فروشی‌های تک-برند باید از منابع داخلی تامین شود. علاوه بر این، به نظر می‌رسد اپل تمایل دارد در بلندمدت بیش از هر چیزی بر بازار محلی تکیه کند. در بخشی از مذاکرات بین اپل و هند، غول امریکایی ایجاد شبکه‌ای از فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها در سراسر هند را تایید کرده است.
تیم کوک، مدیرعامل اپل، به‌روشنی ذکر کرده که هند انتخاب درستی بوده است. او گفت: «در درازمدت این حرکت بزرگی است. ما در حال بحث روی مواردی چون تعداد فروشگاه‌های خرده‌فروشی هستیم و قصد داریم سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در این کشور انجام دهیم.»

image

اشباع بازار چین و عرضه زیاد محصولات در این بازار باعث می‌شود چنین اظهارنظری از اپل منطقی به نظر برسد. با وجود این، گسترش در بازار کشورهای درحال‌توسعه بسیار دشوار است؛ به‌خصوص بازاری چون هند که ارزش خرید در آن بسیار مهم است. در سال 2016، تعداد 2.5 میلیون آیفون وارد بازار هند شد و اپل در جایگاه دهم لیست برندهایی قرار گرفت که بیشترین فروش را در این کشور داشته‌اند؛ جایگاهی که در مقایسه با جایگاه شرکت‌هایی چون سامسونگ، شکست سختی محسوب می‌شد.

اپل امیدوار است سطح رفاه در هند به‌صورت روزافزون افزایش یابد و بازار فروش دیوایس‌هایش بهبود یابد. با توجه به اینکه هند سومین کشور تولیدکننده آیفون خواهد بود، اقدام اپل برای ساخت آیفون در این کشور می‌تواند فرایند ساخت آیفون را سرعت بخشد. به‌علاوه، تغییرات گسترده در زنجیره تامین اپل حتمی است که شامل 766 کمپانی می‌شود و احتمالا بسیاری از همکاری‌های جدید با شرط تولید و تامین 30 درصد قطعات و مواد از داخل انجام خواهد شد. این موضوع باعث ایجاد مشاغل جدید و فرصت‌های بیشتر برای نیروی کار محلی کشورها نیز می‌شود.

کمپانی اپل گفته که در مورد برخی شرایط شروع کار مذاکرات موفقی با دولت محلی داشته که ازجمله آن‌ها واردات تجهیزات و لوازم جانبی بدون مالیات به مدت 15 سال است. درنتیجه همه جوانب امر در نظر گرفته شده و این موقعیتی برد-برد برای طرفین است. با پیشنهاد نخست‌وزیر هند، عبارت Made in India نیز روی آیفون‌ها درج می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

cadillac

۱۳۹۵/۱۱/۱۷
Made in india اصلا تو دل برو نیست .

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۵/۱۱/۱۷
اپل آنقدر جاذبه داره سینه چاک هم زیاد داره