خانهاخبار
84 درصد از وی‌پی‌ان‌های رایگان اندروید خطرناک هستند

84 درصد از وی‌پی‌ان‌های رایگان اندروید خطرناک هستند

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد شمار زیادی از اپلیکیشن‌های VPN رایگان اندروید امن نیستند و می‌توانند امنیت اطلاعات کاربران را به خطر بیندازند.
۱۳۹۵/۱۱/۱۶

اگرچه خیلی از کاربران از VPN برای دور زدن محدودیت‌ها استفاده می‌کنند، اساس این سرویس برای ایجاد اتصالی امن و سخت‌ کردن کار هکرها برای رهگیری ترافیک است. اگر در گوگل پلی عبارت VPN را جستجو کنید به صدها نمونه رایگان می‌یابید که برای دانلود در دسترس هستند، اما پیش از اینکه شروع به دانلود کنید بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید.

در تحقیقی که روی 300 اپلیکیشن VPN رایگان اندروید انجام گرفته است مشخص شده حدود 84 درصد آنها ترافیک اینترنت کاربران را لو می‌دهند، حدود 38 درصد شامل بدافزار هستند و 18 درصد از آنها ترافیک کاربران را به هیچ وجه رمزنگاری نمی‌کنند.

image

در بخشی از این گزارش به 3 اپلیکیشن اشاره شده است که ترافیک کاربران را رهگیری می‌کنند یعنی اگر وارد جیمیل خود شوید می‌توانند متن ایمیل‌های شما را بخوانند. هرچند که توسعه دهندگان اپ‌های Neopard، DashVPN و DashNet ادعا می‌کنند رهگیری ترافیک کاربران برای بالا بردن سرعت اتصال آنها انجام می‎شود ولی هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند به این حرف باور داشته باشد.

متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایی که در کشور ما وجود دارد شمار زیادی از کاربران به این سرویس‌ها اعتماد می‌کنند؛ بدون اینکه از خطرات VPN مطلع باشند و بدانند تمامی اطلاعات آنها می‌تواند در معرض خطر باشد.

توجه داشته باشید این وضعیت فقط مختص سرویس‌های رایگان نیست و حتی اگر برای آن پول پرداخت می‌کنید دلیل نمی‏شود که اطلاعات شما در امان باشند. همچنین با اینکه اپلیکیشن‌های iOS با سخت‌گیری بیشتری برای ورود به اپ استور روبه‌رو هستند اما نباید با خیال راحت به سراغ آنها بروید. بنابراین توصیه می‌کنیم تا جای ممکن کمتر از VPN استفادع کنید و هنگام اتصال نیز هیچگاه اطلاعات بانکی و پسوردهای مهم خود را وارد نکنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Lela

۱۳۹۵/۱۱/۲۹
ب نظرم قبل از استفاده باید تحقیق کنیم

علی

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
مقصر کیه؟؟؟ ما؟؟
اصلا چرا باید از وی پی ان استفاده بشه که بخایم بریم از این بدافزارها استفاده کنیم

dead man

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
اندروييد با اين امنيتش خودش خطرناكه ما رو از چي مي ترسونيد؟ وي پي ان؟ :)

italodance

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
اندروید واقعا چه باگهایی و اصلا اصلاح کنم باگ نه چه عیبهای عجیبی داره!!!! آدم شاخ درمیاره