خانهاخبار
6 دلیل برای رقابت نوکیا P1 با آیفون

6 دلیل برای رقابت نوکیا P1 با آیفون

شرکت نوکیا قصد دارد با معرفی یک گوشی پرچم دار با نام نوکیا P1 بازار آیفون را هدف قرار بدهد. در ادامه به 6 دلیل خواهیم پرداخت که نشان می‌دهد گوشی نوکیا P1 یک رقیب برای آیفون خواهد بود.
۱۳۹۵/۱۱/۱۶

اخیرا شایعاتی در مورد گوشی جدید و بسیار قدرتمند نوکیا مدل P1 منتشر شده است که نشان می‌دهد این گوشی با سخت افزاری قدرتمند و ظاهری برگرفته شده از گوشی هوشمند شارپ مدل Aquos Xx3 به زودی توسط غول فلاندی دنیای موبایل یعنی شرکت نوکیا معرفی خواهد شد البته هنوز این دستگاه به طور کامل تایید نشده است.

همانطور که می‌دانید، افراد بسیار کمی هستند که قصد دارند از سیستم عامل iOS به اندروید مهاجرت کنند. نوکیا برای تولید محصولی قابل رقابت با گوشی آیفون باید محصولی قدرتمند، کاربردی و در عین حال ارزان قیمت را روانه بازار کند، در غیر این صورت این گوشی فروش چندانی نخواهد داشت و برای نوکیا این موضوع سخت تمام خواهد شد. ما در این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به 6 ویژگی احتمالی گوشی نوکیا پی 1، قاتل آیفون که قرار است در سال 2017 میلادی معرفی و عرضه شود. با ما همراه باشید.

۱-صفحه نمایش

image

همان طور که گفتیم، گوشی نوکیا P1 شباهتی بسیار زیاد به گوشی هوشمند Sharp Aquos Xx3 خواهد داشت، انتظار داریم شاهد یک صفحه نمایش 5.3 اینچی با وصوح تصویر فول اچ دی، رفرش ریت 120 هرتز و لایه محافظتی گوریلا گلس 5 در گوشی نوکیا پی 1 باشیم.

۲-عرضه دو نسخه از نوکیا P1

image

معمولا در تلفن‌های هوشمند منظور از دو نسخه از یک مدل به معنی رنگبندی، حافظه داخلی و جنس بدنه متفاوت است اما در گوشی نوکیا 1 این مضوع تا حدودی متفاوت خواهد بود. انتظار می‌رود نوکیا P1 در نسخه پایه با پوشش شیشه‌ای گوریلا گلس 5، قاب پشتی فلزی و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود و نسخه دیگر این گوشی هوشمند با بدنه‌ای از جنس سرامیک، حافظه داخلی 256 گیگابایت و رنگ مشکی براق همچون گوشی آیفون 7 پلاس وارد بازارهای جهانی گردد.

۳-پردازنده اسنپدراگون 835

image

بیشتر شایعاتی که تا به امروز منتسب به موبایل نوکیا 8 بوده است، نشان از مجهز بودن این تلفن هوشمند به چیپست پردازنده اسنپدراگون 835 داشتند به همین دلیل  اگر نوکیا P1 هم قرار باشد با این پردازنده قدرتمند راهی بازار شود، یکی از اولین دستگا‌ه‌هایی خواهد بود که در سال ۲۰۱۷ از این پردازنده استفاده می‌کند.

۴-مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

image

یکی از مهمترین ویژگی‌های گوشی‌های نوکیا از گذشته تا به امروز، مقاومت بسیار بالا است. احتمال داده شده است تا در موبایل هوشمند نوکیا P1 احتمالا درجه حفاظتی بالاتری از IP55 یا IP57 عرضه خواهد شد که باعث خواهد شد تا زیر وان حمام، باران آسیبی نبیند. قطعا این ویژگی در میان دوست داران نوکیا بسیار محبوب خواهد بود.

۵-دوربین قدرتمند

image

طبق شایعات، دوربین قدرتمند 22.6 مگاپیکسلی گوشی شارپ Aquos Xx3 به عنوان دوربین اصلی برای P1 استفاده خواهد شد. این دوربین به زوم دیجیتال، لرزشگیر اپتیکال، دریچه دیافراگم f/1.9، قابلیت ثبت ویدئو با کیفیت 4K و جدیدترین فناوری‌های شرکت سونی برای تصویربردای مجهز شده است.

گفتنی است که احتمالا گوشی نوکیا پی 1 دارای حافظه داخلی بسیار بالا با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 200 گیگابایت و باتری 3500 میلی آمپر ساعتی است که قطعا باعث خواهد شد تا استفاده از دوربین آن بسیار لذت بخش باشد.

۶-مالکیت فاکسکان بر شرکت شارپ

image

اگر دنیای تکنولوژی را دنبال کرده باشید، می‌دانید که شرکت فاکسکان اخیرا کمپانی ژاپنی شارپ را به تملک خود در آورده است و این حرکت شاید باعث شود تا گوشی شارپ Aquos Xx3 با انجام تغییراتی به سفارش HMD Global با نام نوکیا پی 1 ساخته شود.

در هر صورت باید انتظار داشت که گوشی هوشمند نوکیا P1 به دلیل مشارکت چند شرکت معتبر برای طراحی و تولید، قیمتی در حدود 800 تا 950 دلار داشته باشد. همچنین باید امیدوار بود تا نوکیا در نمایشگاه MWC 2017 از این گوشی رونمایی کند.

به نظر شما آیا یک گوشی پرچمدار از نوکیا همچون نوکیا P1، قاتل آیفون خواهد بود؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

amirmahdi

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
نوکیا خودش فرصت رو به سامسونگ و اپل داد وگرنه همون موقع که ویندوزفون زد اگه اندروید میزد کسی طرف سامسونگم میرفت؟

علی

۱۳۹۵/۱۱/۱۸
من هم دارنده اندروید هستم به دلیل محدودیتهای بسیار میخوام بیام ای او اس
محدودیت عرضه بازی و برنامه داریم که خیلی دیر تر از ای او اس براش عرضه میشه یا نمیشه
امنیت نداره
خیلی کند و هنگ میکنه
سرعتش پایینهه
خدایی دارم غذاب میکشم

omid

۱۳۹۵/۱۱/۱۷
شما برو یکم در مورد برند نوکیا تحقیق کن ببین وقتی همراه با سونی اریکسون گوشی میزدن اپل توی کدوم پیچو خم ها بود
اونی که توی گوشی ها اصیلو نجیبه و قدمتش از همشون بالاتره نوکیاس عزیز.
هیچ وقت یه نوکیا رو با برند های دیگه مقایسه نکن

ali.gorji

۱۳۹۵/۱۱/۱۷
تمام حرفاتون درست.ولی 850 دلار!؟ این قیمت اس8 هست. کجاش ارزونه؟
درسته اسم نوکیا روشه ولی نوکیا که تولید نکرده.
اگه این قیمت باشه توان رقابتی نداره.
یکم بزرگنمایی کردی جی اس ام.
اچ ام دی رو من نشنیده بودم تا حالا.فقط نام نوکیا رو خریدن که قدرت نیست. اول روانه بازار کنه تا ببینیم چی میشه.
اسنپ 835 رو از کجا میاره؟ همه رو که سامسونگ خریده. الجی توش مونده. فکر کنم 821 بزاره روش.
قیمت بالاست.
500 دلار بود خوب بود. تا ببینیم چی میاد به بازار

علیرضا

۱۳۹۵/۱۱/۱۷
از طرز نوشتنتون فهمیدم درحد یه شایعه اس یکم در نوشتن کلامت دقت کنید
درضمن عکستون رو هم عوض کنید