خانهاخبار
درآمد بازی پوکمون گو از 1 میلیارد دلار گذشت

درآمد بازی پوکمون گو از 1 میلیارد دلار گذشت

طبق گزارش شرکت Sensor Tower، درآمد بازی پوکمون گو از مرز 1 میلیارد دلار گذشت. Pokemon Go در بازه زمانی کوتاه‌تری نسبت به هر بازی دیگری، به این درآمد رسیده است.
۱۳۹۵/۱۱/۱۴

بازی پوکمون گو پدیده سال 2016 بود. این بازی رکوردهای دانلود را شکست و سریع‌تر از هر اپ دیگری، به درآمد 500 میلیون دلاری رسید. Pokemon Go حالا عنوان دیگری به دست آورده است و در بازه کوتاه‌تری نسبت به هر اپ دیگری، به درآمد 1 میلیارد دلاری رسیده است.

این آمار توسط شرکت Sensor Tower که شرکتی در زمینه تجزیه و تحلیل اپ‌هاست، منتشر شده است. برای اینکه به بزرگی موفقیت پوکمون پی ببرید باید بدانید شرکت App Annie، میزان درآمد توسعه‌دهندگان iOS  و Android را در سال گذشته، درمجموع 35 میلیارد دلار تخمین زده بود. پوکمون گو تنها در 6 ماه، 1 میلیارد دلار درآمد داشته است و این در حالی است که در بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند دنیا، چین، عرضه نشده است. این بازی، سریع‌تر از دو بازی Candy Crush Saga و Puzzles & Dragons که آن‌ها نیز درآمد میلیاردی داشته‌اند، از مرز 1 میلیارد دلار گذشته است.

شرکت Sensor Tower در چارتی، میزان درآمد پوکمون گو و دیگر بازی برتر موبایل، Clash Royale، را به‌صورت نقطه‌به‌نقطه مقایسه کرده است. کلش رویال در 7 ماه نخست عرضه، حدود 550 میلیون دلار درآمد داشت. کمپانی SuperCell که عرضه‌کننده کلش رویال است به تولید بازی‌های پرفروش و اعتیادآور مشهور است؛ بااین‌وجود، پوکمون گو، به‌آسانی کلش رویال را پشت سر گذاشته است.

image

شرکت Sensor Tower تخمین می‌زند پوکمون گو از روزهای اوج سودآوری خود فاصله گرفته است و احتمالا روزی 1.5 تا 2.5 میلیون دلار درآمد دارد که در مقایسه با رکورد درآمد 18 میلیون دلار در روزش، کاهش قابل توجه داشته است. اما تیمی که پشت این اپ است، دانش و طرفداران وفاداری دارد که می‌تواند برای افزایش درآمد از آن‌ها استفاده کند.

به‌عنوان مثال، سازندگان بازی می‌توانند شخصیت‌های جدید و رویدادهای خاص به بازی اضافه کنند. تخمین زده می‌شود رویدادی که در زمان هالووین به بازی اضافه شد، درآمد آن را دو برابر کرده باشد. همچنین با توجه به عرضه اپ برای ساعت اپل، این پتانسیل وجود دارد که این بازی کاربران بیشتری را درگیر خود کند. نسخه دوم پوکمون گو نیز در راه است.

بازارهای بیشتری نیز برای بازی وجود دارد. این اپ به‌تازگی در کره جنوبی عرضه شده که یکی از پرسودترین بازارهای بازی‌های موبایل است. ممکن است شرکت Niantic عرضه بازی در بازار چین را پیگیری کند؛ بازاری که برای راه‌یابی به آن باید نگرانی‌های دولت چین را برطرف کند و البته مشکل نبود سرویس‌های گوگل را برطرف کند.
بنابراین اعتیاد به این بازی احتمالا هنوز از بین نرفته است و مسائل زیادی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها خوش‌بین بود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Hamid

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
تلگرام شماهم به مشکل خورده؟