خانهاخبار
گوگل ارزشمند‌ترین برند دنیا شناخته شد؛ اپل سقوط کرد

گوگل ارزشمند‌ترین برند دنیا شناخته شد؛ اپل سقوط کرد

گلوبال فاینانس گزارش داده است که کمپانی گوگل گوی سبقت را از اپل ربوده است و در حال حاضر اهالی مانتین ویو ارزشمند‌ترین برند دنیا را در اختیار دارند
۱۳۹۵/۱۱/۱۴

برای پنج سال متمادی دیگر عادت‌ کرده بودیم که نام اپل را به عنوان ارزشمند‌ترین برند دنیا ببینیم. اما اکنون مجله گلوبال فاینانس گزارش داده است که کمپانی گوگل گوی سبقت را از اپل ربوده است و در حال حاضر اهالی مانتین ویو ارزشمند‌ترین برند دنیا را در اختیار دارند. این مجله همچنین گزارش داده که ارزش برند اپل نسبت به گذشته حدود 27 درصد کاهش یافته است که قطعا این خبر خوبی برای کوپرتینویی‌ها نخواهد بود. برند اپل را می‌توان یکی از برترین نمونه‌های برندینگ در جهان عنوان کرد. برندی خلاق، نوآور و منحصر به فرد که هرساله با محصولات و سرویس‌های خود چشم جهانیان را خیره می‌کند. اما در طول یک سال گذشته اپل با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است و همین مشکلات شاید تمرکز کافی را از آنها گرفته است. در واقع باید اینطور عنوان کرد که اپل دیگر مانند سابق و مشخصا دوران استیو جابز، دیگر چندان پیشگام در زمینه فناوری نیست و به نوعی به یک کمپانی دنباله رو تبدیل شده است. 

image

کاهش 27 درصدی ارزش برند اپل نشان می‌دهد، که این کمپانی دیگر مانند گذشته نمی‌تواند اعتماد مشتریانش را جلب کند و همچنین درآمد این کمپانی از محصولاتی مانند اپل واچ به حد انتظار نرسید که این خود حکایت از این دارد که اپل در ارائه محصولی ناب و منحصربه فرد به مشتریانش در سردرگمی به سر می‌برد. البته کار برای اپل ممکن است سخت‌تر نیز بشود. زیرا این کمپانی نه تنها باید با رقیب سنتی یعنی سامسونگ رقابت کند، بلکه باید به جنگ کمپانی‌های نوظهور چینی نظیر شیاومی، وان پلاس وان و هواوی نیز برود. بازار چین یکی از منابع اصلی درآمدی اپل محسوب می‌شود اما اپل با کاهش فروش 21 درصدی در این بازار مواجه شده است. مجله گلوبال فاینانس ابراز امیدواری کرده است که اپل با تکیه بر پتانسیل‌های خود بتواند جایگاه پیشین را مجددا بدست آورد. ارزش برند اپل در حال حاضر 107 میلیارد دلار است و ارزش برند گوگل به 109 میلیارد دلار رسیده است. 

آمار و ارقام حکایت از این دارند که ارزش برند اپل در مقایسه با گذشته کاهش یافته است. اما در نگاه شما چطور؟ آیا کاهش ارزش برند اپل را احساس می‌کنید؟ 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (28 نظر)

italodance

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
این جدول موبایل نیست!

italodance

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
مقایسه جنس امریکایی با بنجل چینی و کره ای؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟ وایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی!

italodance

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
همینو بگو فقط 1 ماه گذشته چی شده واسته سال تکمیل بشه

داود

۱۳۹۵/۱۱/۱۵
از كاربران اينجا ميشه فهميد ملت خوشيشون به چيه!اينا برانداي امريكا هستن سامسونگم سودش تو جيب امريكاس!هر سر بالايي يه سر پاييني داره،يه روز نوكيا يه روز مايكروسافت يه روز اپل و ... گوگل رو هم سامسونگ بالا نبرده موتور جستجو گرش با اندرويد كه همه گوشيها وابسته به سرويسش هستن با ارزشش كرده!

alireza

۱۳۹۵/۱۱/۱۵
داداش هبر نداری بزار روشنت کنم
کمپانی اول دنیا هنوز اپله با ارزش ۶۴۲ میلیارد دلار
بعدش گوگل با ۵۶۰ میلیارد دلار
بعدش مایکروسافته با ۵۱۰ میلیارد دلار
اینی که میبینی چرخش پول توی شرکته