خانهاخبار
در یک اقدام استراتژیک تسلا نیز همانند اپل تغییر نام می‌دهد

در یک اقدام استراتژیک تسلا نیز همانند اپل تغییر نام می‌دهد

تسلا شرکتی که به ساخت خودروهای برقی مشهور است تلاش زیادی را برای رانندگی با انرژی پاک می‌کند. این شرکت روز گذشته طی اقدامی، روند برنامه‌ریزی و استراتژی‌های خود را در آینده تغییر داد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۵

اولین چیزی که هنگام شنیدن نام تسلا به ذهنتان می‌آید چیست؟ 

احتمالا ماشین! اما ایلان ماسک، قصد دارد ما تسلا را برای چیزهایی بیشتر از اتومبیل بشناسیم. به همین دلیل، نام شرکت را تغییر داد تا قدمی برای تحقق این امر برداشته‌باشد.

برطبق آرشیو کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، نام سابق شرکت، Tesla Motors, Inc.، به Tesla, Inc. تغییر پیدا کرده‌است. اگر بتوانید تفاوت را تشخیص دهید، خواهید دید که دیگر Motors جزو نام شرکت نیست. این تغییر نام از 1 فوریه انجام شده و اکنون می‌توانید در پست‌هایتان بجای تسلا موتورز از تسلای خالی استفاده کنید.

image

تغییر اسم چه پیامی دارد؟

تسلا، کلمه موتورز را از نام خود حذف کرد تا بگوید من چیزی بیشتر از یک ماشین‌ساز می‌خواهم باشم و هستم. بی شک، Model S و Model X هسته اصلی محصوولات تسلا را تشکیل می‌دهند. اما جاه‌طلبی‌های تسلا به همینجا ختم نمی‌شود.

چندین ماه پیش، تسلا از پنل‌های خورشیدی (ساخته‌شده توسط Solar City که سال پیش توسط تسلا خریداری شد) و یک باتری PowerPack 2 مخصوص خانه رونمایی کرد. انرژی هوشمند و پاک، چیزی است که قلب تسلا برای آن می‌تپد.تنها هدف تسلا، ارائه محصولات بیشتر برای تقویت زندگی‌ ما در راستای دوستی با محیط زیست است.

این تغییر استراتژیک تسلا، یادآوری شرکت بزرگ دیگری است که یک کلمه خاص را از نام خود جدا کرد: ممکن 10 سال پیش که اپل کامپیوتر به اپل تغییر نام داد تا طیف گسترده‌تری از دنیای الکترونیک رو پوشش دهد، به یاد داشته‌باشید.

مک، آیپاد، اپل تی‌وی و آیفون. فقط یکی از این‌ها کامپیوتر است. پس ما نام خود را تغییر دادیم.

استیو جابز، سال 2007

تسلا راهی را می‌رود که بسیار مشابه با مسیر 10 ساله اپل است. اگرچه سبد محصولات تسلا کوچک است، اما انتظار می‌رود در ماه‌ها و سال‌های آینده، این سبد چاق‌تر شود. فقط انتظار برای تسلا فون نباید کشید، چرا که کمی بیش از حد بعید است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)