خانهمقاله‌ها
ایده‌های جالب برای استفاده مجدد از گوشی‌ها و تبلت‌های قدیمی اندرویدی و بلا استفاده

ایده‌های جالب برای استفاده مجدد از گوشی‌ها و تبلت‌های قدیمی اندرویدی و بلا استفاده

به جای کنار گذاشتن و یا احیانا فروش تلفن‌های هوشمند قدیمی تر خود، با تغییر کاربری آنها از یک تلفن هوشمند به ابزارهای هوشمند دیگر، از آنها به بهترین نحو ممکن استفاده های دیگری کنید. علاوه بر آنکه گوشی یا تبلت شما می‌تواند در روز مبادا همچنان نقش اصلی خود را به عنوان یک تلفن هوشمند بازی کند.
۱۳۹۵/۱۱/۲۹

سرعت پیشرفت تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند و هجوم ناگهانی تلفن های هوشمند به بازار طی چند سال گذشته و تغییرات چشم گیر در نسخه ها و بروز رسانی های مداوم توسط شرکت ها و از طرفی قیمت نسبتا مناسب گوشی‌های هوشمند به نسبت لپ تاپ ها و کامپیوترهای خانگی باعث شده تا بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند خیلی زود تمایل به خرید یک تلفن همراه یا تبلت  جدیدتر با قابلیت های بیشتر داشته باشند.
در واقع این روزها کمتر پیش می آید که همانند گذشته از یک گوشی یا تبلت برای سالهای متمادی و طولانی استفاده کنیم و بر خلاف گذشته این روزها گوشی های قدیمی لزوما به خاطر ایراد و اشکال کنار گذاشته نمی شوند بلکه در بسیاری موارد افراد با خرید گوشی جدید گوشی و یا تبلت قدیمی خودشان را که ارزش مادی چندانی ندارد در قفسه و یا کمدی برای روز مبادا کنار می گذارند (که معمولا هیچ وقت به کار نمی آیند) و یا عده ای نیز گوشی های قدیمی خود را به قیمت های بسیار ناچیز به فروش می رسانند. اما با کمی خلاقیت، و تغییر کاربری تلفن ها و تبلت های قدیمی کارهای زیاد و جالبی هست که همچنان ‌می‌توان با این ابزارهای قدیمی انجام داد آن هم بدون آنکه هزینه ای را متقبل شوید.

در این مقاله ایده‌های مختلف و جالبی برای استفاده مجدد از گوشی ها و تبلت های قدیمی اندرویدی معرفی می گردد که به جای کنار گذاشتن و یا احیانا فروش دستگاه های هوشمند قدیمی تر خود با تغییر کاربری آنها از یک تلفن هوشمند به ابزارهای هوشمند دیگر ،  از آنها به بهترین نحو ممکن استفاده های دیگری کنید . علاوه بر آنکه همچنان گوشی یا تبلت شما میتواند در روز مبادا همچنان نقش اصلی خود را به عنوان یک تلفن هوشمند بازی کند.
شایان ذکر است  برای استفاده دائمی از بسیاری از روشهای ذکر شده بهتر است یک شارژر را دائما به گوشی و یا تبلت خود متصل کنید تا عملکردهای ذکر شده هیچ گاه متوقف نشوند و نیازی هم به تنظیم و اجرای اپلیکیشن و یا شارژ مجدد پیدا نکنید .

 

استفاده به عنوان کنترل از راه دور وسایل الکترونیکی :

احتمالا درباره تبدیل دستگاه های اندرویدی به کنترل تلویزیون مطالبی را خوانده و یا اپلیکیشن هایی را در همین زمینه دیده باشید؛ اما به خاطر نداشتن سخت افزار اینفرارد (مادون قرمز)بر روی اکثر گوشی های اندرویدی بسیاری از افراد تصور میکنند تنها وقتی میتوان از گوشی هوشمند به عنوان کنترل وسایل الکترونیکی همچون تلویزیون و ... استفاده کرد که تلفن همراه و یا تبلت آنها مجهز به فناوری مادون قرمز (infrared) باشد. اما احتمالا برایتان جالب خواهد بود که بدانید هر تلفن همراه و تبلت اندرویدی ساده و قدیمی خود را میتوانید به یک کنترل تلویزیون و یا ریسیور تبدیل کنید آن هم بدون داشتن قابلیت اینفرارد و جالب تر آنکه از محدودیت های کنترل های اینفراردی مثل دید مستقیم و فاصله عملکرد بسیار محدود نیز در این روش خبری نیست. بنابراین حتی می‌توانید تلویزیون را از دیگر اطاق های خانه و از با وجود دیوارهای قطور بین اطاق ها و بدون نیاز به دید مستقیم، کنترل کنید ، خاموش و روشن کنید و یا شبکه های در حال پخش را تغییر دهید !
اگر در منزل تلویزیون هوشمند دارید که می تواند به شبکه متصل شود به آسانی می توانید با کمک امکانات اتصالی و نرم افزار های زیادی که راجع به این کار تهیه شده و با توجه به برندتلویزیون خودتان میتوانید آن را از مارکت گوگل دریافت کنید ، از تبلت و یا گوشی قدیمی خود برای کنترل و مدیریت برنامه های تلویزیون استفاده کنید. در واقع بسیاری از تلویزیون های LCD جدید همچون سامسونگ و LG و دستگاه‌های ریسیور جدید این قابلیت را در اختیارتان قرار می دهند تا با استفاده از یک دستگاه اندرویدی و از طریق شبکه خانگی داخلی (همان مودم وایرلس موجود در خانه) با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بدون نیاز به سخت افزار مادون قرمز و تنها از طریق ارتباط شبکه ، تلفن همراه و یا تبلت اندرویدی خود را به یک کنترل تلویزیون پیشرفته تبدیل کنید !

در بسیاری از مدل ها حتی میتوان تصویر LCD را بر روی تلفن همراه نیز استریم کرد و به جای مشاهده شبکه ها از LCD در هر جای خانه که باشید برنامه مورد علاقه خود را بر روی تبلت و یا تلفن همراه خود مشاهده کنید!

علاوه بر آن در صورت یکسان بودن فرکانس های شبکه ها حتی میتوان بر روی LCD یک شبکه دلخواه و بر روی تلفن همراه یک شبکه دیگر را مشاهده کرد !

به طور مثال اگر کودکی در منزل دارید که مایل است شبکه کارتون را مشاهده کند و شما قصد مشاهده شبکه خبر را دارید میتوانید با استفاده از همین قابلیت ، بر روی تلویزیون شبکه کارتون و بر روی موبایل شبکه خبر را استریم و مشاهده کنید و هر دو راضی باشید!

 

استفاده به عنوان مودم وایرلس:

همه تلفن های اندرویدی دارای قابلیت Hotspot هستند بدین معنی که با فعال کردن این قابلیت می‌توانید اینترنت سیم کارت موجود بر روی تلفن را به صورت وایرلس با بقیه به اشتراک بگذارید .
بنابراین اگر یک گوشی یا تبلت قدیمی اندرویدی دارید به راحتی می توانید یک مودم وایرلس در اختیار داشته باشید که بر خلاف مودم‌های ADSL همیشه و همه جا قابل استفاده است و دیگر تنها محدود به محیط خانه نیست . علاوه بر آنکه بر خلاف مودم های ADSL از اینترنت گوشی به این روش حتی میتوانید در صورت قطع برق نیز تا چند ساعت استفاده کنید (به خاطر باطری موجود در تلفن یا تبلت).
بنابراین نیازی به خرید مودم های 3G که اپراتورها آنها را تبلیغ می کنند ندارید . از همان گوشی اندرویدی قدیمی خود میتوانید به عنوان یک مودم همراه استفاده کنید .
 
نکته دیگر آنکه خیلی از افراد تصور می کنند استفاده از اینترنت همراه بسیار برایشان گران تمام خواهد شد . شاید این گفته تا چند سال قبل صحت داشت اما در حال حاضر اپراتورهای مختلف در ایران بسته های اینترنتی بسیار ارزان قیمتی را برای مشتریان خود ارائه داده اند که در بسیاری از موارد حتی از اینترنت ADSL نیز مقرون به صرفه تر و پرسرعت تر است و بر خلاف ADSL که منحصرا در یک مکان خاص قابل استفاده است ، با تبدیل گوشی یا تبلت قدیمی خود به یک مودم وایرلس ، همیشه و همه جا میتوانید اینترنت را با افراد مختلف در یک مکان به اشتراک بگذارید ، در خانه ، محل کار ، در اتومبیل و سفر ...
شایان ذکر است نویسنده این مقاله بیش از 8 ماه است که این روش راجایگزین خرید سرویس های اینترنت ADSL  معمول کرده است و از کرده‌ی خود بسیار شادمان و خرسند است!

image

 

استفاده به عنوان پاور بانک:

این روزها بازار خرید پاوربانک‌ها داغ است. اما احتمالا نمی دانستید که میتوانید از گوشی قدیمی اندرویدی خود به عنوان یک پاور بانک و برای شارژ سایر موبایل ها و دستگاه های الکترونیکی استفاده کنید!  فقط کافی است گوشی قدیمی شما از قابلیت OTG پشتیبانی کند. سپس تنها لازم است یک مبدل کوچک OTG (با قیمت حدود 2500 تومان) تهیه کنید و آن را به درگاه USB تبلت و یا گوشی اندرویدی قدیمی خود متصل کنید تا یک خروجی USB داشته باشید حالا میتوانید هر چیزی را که با برق USB کار میکند روشن کنید (مثل پنکه های USB)  و یا با اتصال کابل شارژر یک گوشی دیگر به آن ، گوشی های دیگر را همانند یک پاور بانک شارژ کنید !

image

 

استفاده به عنوان یک قاب عکس دیجیتال:

همه ما در اطاق هایمان قاب عکس هایی از لحاظ به یادماندنی خودمان داریم ، اما قاعدتا هر قاب عکس تنها یک تصویر را نمایش می دهد . هزینه های چاپ عکس و قاب و شیشه هم معمولا زمان بر بوده و چندان هم به صرفه نیست. همین موضوع باعث پیدایش دستگاه های به نام قاب عکس های دیجیتال شد. که با اتصال یک حافظه جانبی به آن میتوانست به صورت اتوماتیک تصاویر موجود در حافظه متصل شده را با فاصله زمانی قابل تنظیم پخش کند .

image

اما برای تهیه یک قاب عکس دیجیتال ساده در بازار ،حداقل می بایست چیزی حدود 100 هزار تومان پرداخت کنید ! بنابراین اگر تبلت قدیمی در منزل دارید خیلی راحت میتوانید آن را تبدیل به یک قاب عکس دیجیتالی پیشرفته و زیبا کنید . کافی است یک قاب ساده برای دور آن تهیه کنید و سپس آن را به دیوار متصل کنید . 

image

اپلیکیشن Digital Photo Frame Slideshow نیز یک نرم افزار ساده و کاربردی برای نمایش تصاویر به صورت اسلایدشو و با افکت های زیبا است که میتواند قاب عکس دیجیتالی شما را تکمیل کند .

image

 

استفاده به عنوان دوربین امنیتی و مدار بسته در منزل و اماکن:

دوربین بسیاری از گوشی‌های هوشمند قدیمی، به نسبت برخی دوربین‌های مداربسته کیفیت بهتری دارند. پس چرا آن‌ها را تغییر کاربری ندهیم و برای محافظت از منزل‌مان استفاده نکنیم؟ برای این کار، اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد. اپلیکیشن اندرویدی SalientEye از دوربین گوشی‌تان برای ثبت تصاویر استفاه می‌کند و هر حرکت مشکوکی که ببیند با ارسال اس‌ام‌اس یا ایمیل، به شما اخطار می‌دهد.

image

 اپلیکیشن TrackView به شما این امکان را می‌دهد که از راه دور، مکانی را زیرنظر بگیرید و تصاویر دریافتی را هم ضبط کنید. با این روش ارزان و آسان، امنیت منزل‌ یا محل کارتان را بدون نیاز به خرید هیچ تجهیزات اضافه ای فراهم کنید.

image

همچنین نرم افزار Alfred یک اپلیکیشن دیگر برای این کار است که میتوانید با یک حساب کاربری گوگل (یک آدرس ایمیل در Gmail) یک یا چند گوشی و یا تبلت اندرویدی را در مکان های مختلف منزل یا محل کار خود به عنوان دوربین مداربسته امنیتی قرار دهید و از طریق یک گوشی و یا تبلت دیگر  یا از طریق وب ، به صورت آنلاین دوربین‌های امنیتی خود را در هر لحظه و از هر کجای دنبا که باشید کنترل کنید .

از جمله قابلیت های مفید این اپلیکیشن می‌توان به قابلیت تشخیص حرکت و ضبط اتوماتیک ویدئو در صورت تشخیص هرگونه حرکت و قابلیت دید در شب برای نمایش تصویر در محیط های تاریک و بسیار کم نور، اشاره کرد.

یکی از برترین مزایای استفاده از این روش برای کنترل اماکن و منازل به جای خرید تجهیزات ضبط تصاویر آن است که، در صورت تشخیص رگونه حرکت به شما در هرکجای دنیا که باشید اطلاع رسانی خواهد شد و علاوهبر آن ویدئوهای ضبط شده بر روی سرورهای آنلاین Alfred ذخیره میگردند. بنابراین برخلاف دوربین های امنیتی گران قیمت که دزدان حرفه ای نهایتا آنها را نیز سرقت میکنند تا اثری از خود به جای نگذارند، با این روش حتی در صورتی که تجهیزاتی که برای ضبط تصاویر در نظر گرفته اید نیز سرقت شوند همواره می توانید به ویدئوهای ضبط شده آن به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنید و با در اختیار قرار دادن آنها به مراجع زی صلاح دزد را سریعا پیدا کنید !

image

همچنین با قرار دادن دوربین گوشی خود در اطاق نوزاد علاوه برآنکه میتوان به کارهای معمول در خانه رسیدگی کرد در هر لحظه می توان تصویر نوزاد را بر روی گوشی دیگر خود مشاهده کنید و یا حتی با فشردن دکمه ای که در نرم افزار تعبیه شده است به صورت واکی تاکی برای نوزادتان پیام صوتی بفرستید تا او با صدای شما آرام شود. همچنین با تنظیم سنسور تشخیص حرکت، در صورتی که نوزاد حرکت کند و گریه کند بلافاصله با دریافت یک نوتیفکشن بر روی گوشی اصلی خودتاناز این موضوع باخبر خواهید شد.

image

دو نرم افزار معرفی شده در بالا برای کارکرد نیاز به اینترنت نیز دارند . تا از راه دور نیز بتوان آنها را کنترل کرد . اما اگر به دنبال نرم افزاری برای ایجاد دوربین مدار بسته میگردید که نیازی به اینترنت نداشته باشد و تنها در شبکه داخل منزل یا محل کار قابل استفاده باشد ، نرم افزار Camera Stream یک گزینه ایده آل و کاربردی دیگر است . کافی است گوشی و یا تبلت قدیمی خود را در مکانی ثابت قرار دهید و پس از اتصال به شبکه وایرلس خانگی وارد نرم افزار شوید. در بالای صفحه نرم افزار یک آی پی /پورت به شما نمایش داده خواهد شد که می توانید آن را در یک مرورگر رایانه‌ای که متصل به همان شبکه است وارد کنید تا بتوانید به صورت زنده تصویر و صدای محیط را مشاهده و گوش کنید . امکان استفاده از دوربین جلو و یا عقب دوربین از راه دور و همچنین قابلیت خاموش و روشن کردن چراغ قوه گوشی از راه دور از دیگر قابلیت های مفید این اپلیکیشن است.

image

image

 

استفاده به عنوان یک ساعت و تقویم دیجیتالی رومیزی یا دیواری در اطاق 

اگر برای اطاق خوابتان نیاز به یک ساعت دیجیتالی پیشرفته دارید نیازی به خرج کردن هزینه های گزاف ندارید ، با استفاده از اپلیکیشن Timely می توانید یک ساعت دیجیتالی گرافیکی بسیار زیبا و پیشرفته و با صداهای بسیار دلنشین داشته باشید. اگر از آن دسته از آدم‌هایی هستید که آلارم های ساعت های خود را در حالت خواب و بیداری قطع میکنید و دوباره به خواب می‌روید ، اپلیکیشن Timely قابلیتی دارد که تا کاملا هوشیار و بیدار نشوید و به معمای ساده داده شده پاسخ ندهید ، پخش هشدار بیدارباش را قطع نخواهد کرد

image

میتوانید تلفن قدیمی خود را درون یک باکس مکعب شکل و یا یک پایه قرار دهید تا همواره به صورت ایستاده بر روی میز کنار تخت خواب قرار گرفته و قابل مشاهده باشد.

image

اگر به جای تلفن همراه اندرویدی قدیمی یک تبلت اندرویدی بلااستفاده دارید با استفاده از اپلیکشن فوق میتوانید یک ساعت دیجیتالی دیواری زیبا داشته باشید.

همچنین اپلیکیشن «باد صبا» یک اپلیکیشن فارسی کامل و جامع برای نمایش تقویم است که علاوه بر تقویم ، نمایش اوقات شرعی و چندین قابلیت مفید دیگر را نیز در اختیارتان قرار می دهد.
با نصب این اپلیکیشن و ورود به آن و قرار دادن گوشی بر روی یک پایه نگهدارنده موبایل، یا تهیه یه قاب مکعب شکل ، میتوانید یک تقویم رومیزی زیبا و گرافیکی و لمسی با نمایش مناسبت های روز ، داشته باشید که حتی با Google Calendar  هم سینک میشود و میتواند در برنامه ریزی  و یادآوری کارها به شما کمک کند .

image

image

 

تبدیل تبلت های قدیمی به تابلوهای روان LED

این روزها استفاده از تابلوهای روان LED در اماکن تجاری بسیار مرسوم شده است . تابلوهای روان قیمت های بالایی دارند. اما حتما برایتان جالب خواهد بود که به راحتی هرچه تمام تر می توانید تبلت اندرویدی قدیمی خود را به یک تابلوی روان LED جالب تبدیل کنید و از آن برای نمایش تبلیغات خود استفاده کنید . اپلیکیشن LED Scrollers  همین کار را برایتان انجام می دهد.

image

image

علاوه بر آن تصورمیکنم نصب این تابلوی روان در مهمانی ها و جشن ها و یا پشت شیشه صندلی عقب اتومبیل می تواند ایده ای جالب تر و هیجان انگیزتر باشد که به فکر کسی نرسیده است!

image

 

استفاده به عنوان دستگاه پخش کننده موزیک و ویدئو

اغلب ما از حجم زیادی که فایل‌های موسیقی و ویدئویی در گوشی‌مان گرفته است و همچنین میزان شارژ بالایی که برای پخش آن‌ها مصرف می‌شود، ناراضی هستیم. اما اگر یک گوشی قدیمی بدون استفاده دارید، چرا آن را پر از فایل‌های موسیقی و ویدئویی نکنید و برای خودتان یک پخش‌کننده همراه نسازید؟ 

image

حالا که دیگر گوشی شما کارایی سابق خود را ندارد، به راحتی  آن را پر از فایل‌های موسیقی و ویدئویی کنید و بدون نگرانی از خاموش شدن تلفن همراه‌تان، از شنیدن موزیک و تماشای ویدئو لذت ببرید. علاوه بر آن شیوه انتقال موزیک ها و ویدئوها به گوشی قدیمی هم بسیار آسانتر از روشهای معمول دستگاه پخش موزیک و ویدئو است ، چرا که به خاطر دارای بودن قابلیت بلوتوث و وای‌فای به راحتی میتوانیدموزیک ها و ویدئوهای جدید را به گوشی قدیمی خود انتقال دهید و دیگر نیازی به کامپیوتر برای نقل و انتقال فایلها نخواهید داشت .

استفاده به عنوان سیستم ردیاب ماهواره‌ای (GPS) برای مسیر یابی:

اگر در اتومبیل خود یک جی‌پی‌اس واقعی ندارید، می‌توانید گوشی قدیمی‌تان را همچون یک دستگاه جی‌پی‌اس به کار بگیرید. به اسانی با خرید و نصب گوشی تلفن از طریق داک های موجود بر روی داشبورد و روشن کردن GPS می توانید از سیستم مسیر یابی پیشرفته ای چون Google Map استفاده کنید. و یا با نصب یک اپلیکیشن ناوبری با قابلیت مسیریابی آفلاین مثل Sygic  دیگر حتی به اینترنت هم نیازی ندارید و بدون هیچ خرجی صاحب یک جی‌پی‌اس پیشرفته برای اتومبیل تان شده‌اید.

image

علاوه بر استفاده از تبلت یا گوشی‌های اندرویدی قدیمی به عنوان مسیریاب ، تنها با اتصال یک کابل AUX از دستگاه اندرویدی خود به رادیوضبط ماشین ، می توانید از آن به عنوان یک پخش کننده موزیک استفاده کنید و به آسانی به موزیک های درون حافظه گوشی خود گوش دهید.اگثر رادیو ضبط شما کمی پیشرفته تر باشد و قابلیت اتصال از طریق بلوتوث هم داشته باشد که دیگر نیازی به کابل کشی هم ندارید و برای انجام این کار می توانید از طریق بلوتوثصدا را به رادیو متصل کنید .


استفاده به عنوان سیستم پخش صوتی و تصویری در صندلی های عقب ماشین

با کمی ذوق و سلیقه می‌توانید تبلت قدیمی خود را برای استفاده کودکان در صندلی های عقب ماشین برای تماشای ویدئوها و انجام بازیها آماده کنید. 

image

 

استفاده به عنوان دستگاه واکی تاکی (بی سیم)

نرم افزار  Wi-Fi Walkie Talkie  یک اپلیکیشن ساده برای تبدیل دستگاه اندرویدی شما به یک دستگاه واکی تاکی یا همان بیسیم ساده و کاربردی است.

معمولا بچه‌ها عاشق واکی تاکی هستند و حتی این وسیله در خیلی از اوقات برای شما میتواند مفید باشد . مثلا برای تنظیم آنتن تلویزیون نیازی به داد زدن از بالای پشت بام نخواهید داشت و با استفاده از همین قابلیت میتوانید با فردی که داخل منرل است ارتباط صوتی بیسیم رایگان داشته باشید. آن هم بدون نیز به اینترنت .

image
 
image

image

 

تبدیل به یک دستگاه دریافت امواج دیجیتال تلویزیون

  • روش اول: 

دستگاه های اندرویدی در حالت معمول قابلیت دریافت امواج تلویزیونی موجود در محیط پیرامون خود را ندارند . اما می‌توانید با خرید یک دستگاه مبدل دیجیتال USB کوچک سازگار با اندروید در بازار (با قیمت حدود 30 الی 70 هزارتومان) امکان دریافت امواج رادیویی و تلویزیونی دیجیتالی را در هر جای ایران بر روی دستگاه اندرویدی قدیمی خود ایجاد کنید و آن را تبدیل به یک تلویزیون دیجیتالی کنید که می تواند تمامی شبکه های دیجیتالی رادیو و تلویزیون ایران را برایتان نمایش دهد .

  • روش دوم:

اگر هم قصد هزینه و خرید مبدل دیجیتال ندارید ،  میتوانید با نصب اپلیکیشن همچون Telewebion بر روی دستگاه اندرویدی خود ، بدون نیاز به خرید سخت افزار جانبی شبکه های تلویزیونی را از طریق اینترنت بر روی دستگاه اندرویدی خود مشاهده کنید . هم به صورت زنده و هم با گشت و گذار در آرشیو برنامه های تلویزیونی. اما در این روش برای مشاهده شبکه های تلویزیونی نیاز به اینترنت خواهید داشت.

image

image

مزیت روش اول عدم نیاز به اینترنت و مزیت روش دوم عدم نیاز به خرید قطعه جانبی و امکان مشاهده آرشیو برنامه های پخش شده در ساعات و روزهای قبل است.

استفاده به عنوان یک  هارد دیسک بی‌سیم در شبکه!

هر دستگاه اندرویدی حداقل دارای چند گیگابایت حافظه داخلی است و با اتصال حافظه های جانبی به آنها ، این ظرفیت قابل افزایش تا دهها گیگابایت است . اما آیا می توان از دستگاه اندرویدی قدیمی خود به عنوان یک هارد دیسک پیشرفته که به صورت وایرلس در هرکجای منزل یا محل کار قابل استفاده باشد استفاده نمود ؟ پاسخ مثبت است .
 WiFi USB Disk Smart Disk ابزاری کاربردی و پیشرفته است که به کمک آن می توانید تبلت و یا تلفن قدیمی اندرویدی خود را به عنوان هارد دیسک به صورت بی سیم به کامپیوتر و یا لب تاپ خود متصل نمایید! 

با استفاده از نرم افزار فوق دستگاه های اندرویدی قدیمی شما می توانند به عنوان بک هارد دیسک کاملا بیسیم در کامپیوتر های ویندوز و مکینتاش مورد استفاده قرار گیرند. لازم به ذکر است با استفاده از نرم افزار تمامی اطلاعات به صورت بی سیم انتقال داده می شود و نیازی به اتصال گوشی با کابل USB به کامپیوتر نیست زیرا تمامی اطلاعات از طریق امواج وایرلس و با سرعت بسیار بالایی انتقال داده می شود که از امنیت اطلاعات بسیار بالایی برخوردار است!

image

قابلیت تعریف کلمه عبور ایمین با استفاده از الگوریتم خاص و پیشرفته، محیط کاربری بسیار ساده و زیبا ،  عدم نیاز به ابزار هایی چون کارت حافظه، حافظه USB، کابل USB برای جابه جایی اطلاعات ، انتقال فایل های بصورت کاملا بی سیم با سرعت بسیار بالا  و پشتیبانی از سیستم عامل های ویندوز و Mac oS از مهمترین قابلیت های این اپلیکیشن جالب است که میتوانید آن را بر روی موبایل یا تبلت قدیمی اندرویدی خود نصب کنید.

مانیتور ثانویه شما یک قابلیت فوق العاده و کاربردی دارد که بقیه از آن بی بهره هستند.... قابلیت لمسی ! بله حتی میتوانید با لمس صفحه نمایش مانیتور دوم،از قابلیت های لمسی ویندوز در مانیتور ثانویه استفاده کنید.

image

استفاده به عنوان ماوس و کیبورد بی‌سیم برای رایانه 

WiFi Mouse - remote control PC  اپلیکیشنی جالب و کاربردی از استودیوی Necta برای دستگاه های اندرویدی است که با آن می توانید از دستگاه اندروید قدیمی خود به عنوان ماوس و کیبورد بی سیم برای کنترل و مدیریت کامپیوتر خانه یا محل کار خود استفاده کنید.  همه ما دوست داریم تا بر روی مبل لم بدهیم و یک صفحه کلید و موس بی سیم را برای کنترل از راه دور PC در اختیار داشته باشیم ؛ برنامه کاربردی WiFi Mouse بهترین گزینه برای شماست! این برنامه برای متصل کردن دستگاه به کامپیوتر نیاز به یک شبکه اینترنت وای فای دارد و دارای دو برنامه نصبی یکی برای گوشی و دیگری برای ویندوز است ؛ که می بایست برنامه مخصوص گوشی را برروی گوشی و کلاینت مخصوص ویندوز را برروی کامپیوترتان نصب می کنید و با یک اتصال ساده تلفن و یا تبلت شما به یک موس و کیبورد مجازی بی سیم تبدیل خواهد شد. 

image

پشتیبانی از کلیک راست و چپ موس، حرکت مکان نمای موس با انگشتان دست ، پشتیبانی از دکمه وسط ماوس برای اسکرول کردن، امکان ورودی متن از طریق کیبورد از راه دور، امکان فشرده دو کلیک همزمان مثل Ctrl + C ، پشتیبانی از ورودی صوتی برای همه زبان ها ، کنترل کلی برروی پخش موزیک و ویدئو با دکمه های لمسی ، پشتیبانی از حالت game mode برای کنترل بازی ها (در این حالت صفحه گوشی یا تبلت شما همانند یک کنترل کنسول بازی خواهد شد) ، اتصال خودکار برنامه هنگام اجرا کردن توسط شما و سازگاری کامل با Windows XP/Vista/7/8/Mac OSX/Linux از مهمترین قابلیت های این اپلیکیشن است .

image


استفاده برای کودکان :

این روزها بچه ها عاشق بازی های موبایلی هستند ، اما از یک طرف خطرات احتمالی امواج تلفن های همراه برای کودکان و از طرف دیگر وجود اطلاعات مهم و شخصی والدین بر روی گوشیهای همراه و همچنین قیمت نسبتا بالای برخی از گوشی های جدید و خطر آسیب دیدن آنها در هنگامی که به کودکان سپرده می شوند از نگرانی های همیشگی والدین است . یکی از پیشنهاد هایی که برای گوشی های قدیمی و یا تبلت ها می توان داشت نصب ده‌ها بازی برای سرگرم کردن بچه ها بر روی دستگاه‌های قدیمی اندرویدی است. حالا نیازی به قرار دادن سیم کارت هم بر روی گوشی ها و تبلت های قدیمی نیست و حتی برای اطمینان بیشتر می توانید آنها را بر روی حالت Airplane mode قرار دهید . تا دیگر نگران آسیب های احتمالی گوشی های قدیمی هم نخواهید بود و نیازی به در اختیار قرار دادن گوشی اصلی خود به کودکان نخواهید داشت . قاعدتا کودکان نیز به خاطر حس مالکیتی که خواهندداشت در نگهداری گوشی کودکانه و شخصی خود (همان گوشی قدیمی شما) وسواس بیشتری به خرج می دهند .

image

 با توجه به اینکه سبک بازی های کودکان این دور زمانه کمی تغییر کرده مطمئن باشید نصب چندین بازی آموزنده و هیجان انگیز مورد توجه کودکان قرار خواهد گرفت و شما را از خرید تبلت یا گوشی اختصاصی جدید برای آنها راحت می کند.

اما اگر کودک شما، تازه متولد شده و هنوز به سنی نرسیده است که بتواند از تبلت یا گوشی قدیمی شما استفاده کند باز هم راه حل دیگری برای تغییر کاربری دستگاه اندرویدی قدیمی شما وجود دارد .
بسیاری از کودکان تازه متولد شده بی قرار و نا آرام هستند و ساعات طولانی از شبانه روز را با گریه های رعدآسا سپری و والدین خود را نگران میکنند . اما بسیاری از آنها با شنیدن صداها و آواهای خاصی آرام می شوند .
شاید تعجب کنید وقتی بدانید  که بسیاری از نوزادان بی قرار با شنیدن صدای سشوار یا ماشین لباسشویی یا جاروبرقی یا صدای شرشر آب آرام میشوند!  اما این اتفاق، دلیل پزشکی دارد. صداهایی مانند سشوار یا ماشین لباس شویی، بسیار شبیه به صداهایی است که کودک قبل از تولد در رحم مادر می‌شنود و همین شباهت، یادآور آرامشی است که کودک قبل از تولد در بدن مادر داشته است و باعث آرامش نوزادان می شود.
اما روشن کردن مداوم جاروبرقی یا سشوار و یا باز گذاشتن شیر آب ، تنها برای ایجاد صدای آنها  عقلانی به شمار نمی رود . کافی است صداهای مربوطه را بر روی یک گوشی قدیمی داشته باشید و آنها را پخش کنید تا بلافاصله تاثیر آرامش بخش آن را در نوزادتان مشاهده کنید .  البته میتوان اینگونه اپلیکیشن ها را بر روی گوشی اصلی خود هم نصب کنید ؛ اما همانطور که قبلا اشاره شد ، برای پیشگیری از خطرات امواج تلفن همراه برای نوزادان و کودکان میبایست تلفن خود را در حالت Airplane mode قرار دهید که با این حساب در این حالت تمامی تماس ها و پیامک های احتمالی دریافتی خود را از دست خواهید داد . به همین خاطر استفاده از یک تبلت یا گوشی اندرویدی قدیمی که نیازی به داشتن سیم کارت بر روی آن نیست و قرار دادن همیشگی آن در حالت Airplane mode بهترین گزینه است.

image

با اپلیکیشنی مثل Baby Sleep Instant  نیازی به جستجو یا ضبط صداهای فوق ندارید . چرا که مجموعه ای کامل از صداهایی همچون : صدای واقعی از داخل رحم مادر ، صدای جاروبرقی ، سشوار ، ماشین لباس شویی ، قطار ، دریا و آبشار و ... و یا صدای موزیک لالایی و چندین صداهای آرامش بخش برای نوزادان در این اپلیکیشن ساده جمع آوری شده اند . این اپلیکیشن باعث می شود تا نوزاد شما سریع تر به خواب برود و  خواب عمیق تری را تجربه کند، بخصوص اگر نوزاد بدخواب یا لج باز دارید، این برنامه می تواند به کمک شما بیاید.

image

 

استفاده به عنوان مانیتور دوم رایانه!

اگر یک تبلت قدیمی و بلااستفاده دارید یکی از بهترین کارهایی که می توانید با آن انجام دهید ، تبدیل آن به یک مانیتور ثانویه برای سیستم عامل ویندوز رایانه شماست !
احتمالا در برخی گیم نت ها و شرکت های کامپیوتری دیده اید که برای انجام بازی یا کارهای روزمره ، به جای یک مانیتور ، از دو یا سه مانیتور برای یک رایانه استفاده می گردد . هر مانیتور هم تصویر و متفاوتی را نمایش می دهد . اما حالا شما میتوایند بدون خرید مانیتور دیگری، به راحتی هر چه تمام تر تبلت قدیمی خودر ا به یک مانیتور ثانویه برای ویندوز رایانه خانگی یا لپ تاپ تان تبدیل کنید . بر خلاف تصور نیازی نیست تا ساختار تبلت را تغییر دهید . تنها کافی است از اپلیکیشن Splashtop Wired XDisplay استفاده کنید . Splashtop Wired XDisplay ابزاری ایده آل است که توسط آن قادر خواهید بود تصویر صفحه دسکتاپ ویندوز خود را روی گوشی یا تبلت های اندرویدی مشاهده و تجربه کنید ، بله توسط این ابزار قادرید از گوشی و تبلت خود به عنوان یک مانیتور دوم استفاده کنید.. نرم افزار با ویندوز های 7 ، 8 ، 8.1 و 10سازگاری دارد .
 این ابزار صفحه دسکتاپ شما را به صورت دو تکه نمایش می دهد ، نصف آن روی مانیتور شما و نصف دیگر که قابل تنظیم نیز است روی دیوایس اندروید شما ! 

image

 قابلیت کار در دو حالت عمومی و افقی ،  توانایی انتخاب موقعیت صفحه نمایش  از قابلیت های این ابزار سودمند است .
 برای استفاده  ابتدا نسخه اندروید را بر روی تبلت یا گوشی خود نصب کرده و سپس نسخه مخصوص سیستم عامل ویندوز این برنامه را  نیز دانلود کرده و آن را هم بر روی کامپیوتر نصب کنید. سپس USB debugging را در گوشی یا تبلت خودتان فعال کنید. و در پایان گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل کنید. حالا در ویندوز کلیدهای ترکیبی (P+win) را فشار دهید تا حالت مورد نظرتان را برای پخش تصاویر در مانیتور دوم تنظیم کنید .

image

استفاده به عنوان یک میکروفون وایرلس باکیفیت برای رایانه

اگر قصد ساخت یه پادکست رادیویی دارید و یا برای استفاده از برنامه‌هایی همچون Skype   و Oovoo و ... و برقراری چت صوتی باکیفیت ، درفروشگاه های اینترنتی به دنبال یک میکروفون مرغوب هستید.دست نگاه دارید!و WO Mic یکی از اپلیکیشن های جالب برای گوشی های اندرویدی است که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا دستگاه اندرویدی قدیمی خود را به یک میکروفن با کیفیت ، مدرن و البته یک میکروفون بی سیم تبدیل کنید! بله WO Mic می توانید گوشی اندرویدی قدیمی خود را به یک میکروفن تبدیل و از آن با متصل شده به دستگاه های دیگر استفاده نمایید! کار با برنامه میکروفن فوق بسیار ساده بوده و هر فردی با هر سنی می تواند از آن استفاده کند . با استفاده از این اپلیکیشن جالب می توانید ارتباط بین کامپیوتر و دستگاه اندرویدی خود را از طریق یکی از اتصالات بلوتوث، WiFi و یا کابل USB امکان پذیر سازید.

image
 
image

شما می توانید از نرم افزار میکروفن WO Mic در چت صوتی، ضبط، و غیره استفاده کنید و مطمین باشید نه تنها می تواند همانند یک میکروفن واقعی عمل کند بلکه دارای کیفیت فوق العاده ای است که هر فردی را شگفت زنده خواهد ساخت! پس اگر به دنبال یک میکروفن با کیفیت و همیشگی هستید تبدیل گوشی اندرویدی قدیمی شما به یک میکروفون بی سیم با کیفیت یکی از بهترین راه حل هاست!

image

استفاده به عنوان وب کم وایرلس برای رایانه

اگر برای گفتگوهای اینترنتی در نرم افزارهایی همچون Skype به دنبال خرید یک وب‌کم هستید دست نگاه دارید. با استفاده از اپلیکیشن DroidCam Wireless Webcam می توانید دستگاه اندرویدی قدیمی خود را به یک وب کم رایانه تبدیل کنید و از آن در نرم افزارهایی همچون Skype و oovoo و ... استفاده کنید .

image

مهمترین مزیت این وب کم نسبت به وب کم های موجود  در بازار این است که علاوه بر کیفیت بسیار بالاتر نسبت به وب کم های معمول، به دلیل کارکرد به صورت وایرلس میتوانید وب کم را از رایانه دور کنید و یا آن را در اطاق های دیگر منزل جابه جا کنید و تصویر زنده ای را برای دوستان و آشنایان خود از همه فضاهای دور و اطراف نمایش دهید و دیگر همچون وب کم های معمول برای جابه جا محدود به طول سیم کوتاه وب کم نخواهید بود .

image

استفاده از رادیوی دیجیتالی گوشی ، ماشین حساب ساده یا مهندسی پیشرفته ، دفترچه یادداشت، کتاب‌خوان، دیکشنری ، قطب نما و قبله نما ، تایمر، کورنومتر، چراغ قوه، قرآن و ادعیه همراه، ساعت اذان گو و صدها راه دیگر برای احیای مجدد گوشی‌های از کار افتاده وجود دارد. فقط کافی است نگاه تازه‌ای به جز یک دستگاه تماس تلفنی و ابزاری برای گشت و گذار در شبکه های اجتماعی ، به گوشی ها و تبلت های قدیمی خود داشته باشید که به ظاهر کاربرد دیگری ندارند.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (43 نظر)

جعفر طالبی

۱۴۰۲/۴/۱۳
با سلام، واقعاً مطالب مفید و قابل استفاده بود.
ممنون از وقتی که صرف کردید تا ما نیز از آنها بهره ببریم.

حسین

۱۴۰۰/۶/۱۲
سلام ممنون هستم از مطالب شما. ممنون میشم اگه روشی وجود داره تا از تبلت یا گوشی بتونیم به عنوان مانیتور درب بازکن خانگی استفاده کنیم رو ارائه کنید. متشکرم

نیما

۱۴۰۰/۲/۷
عالی بود و خیلی لذت بردم همیشه پیروز و بهروز باشی ??

محمد حسین

۱۳۹۹/۳/۱۷
من کلا پونزده سالمه

محمد حسین

۱۳۹۹/۳/۱۷
مال منم برا ۴ سال پیشه ولی ۸ اینچه