خانهاخبار
اپل به اعتراضات قانونی علیه فرمان جدید ترامپ می‌پیوندد

اپل به اعتراضات قانونی علیه فرمان جدید ترامپ می‌پیوندد

شرکت اپل می‌خواهد علیه فرمان اجرایی ترامپ شکایت کند یا به اعتراضات قانونی صورت گرفته توسط سایر شرکت‌ها و اشخاص در این باره بپیوندد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۴

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، دو روز پیش اعتراض خود را نسبت به فرمان اجرایی‌ دونالد ترامپ درخصوص ممنوعیت ورود مهاجران و شهروندان مسلمان هفت کشور به ایالات متحده اعلام کرد و هم اکنون نیز به دنبال انجام اقدام قانونی در این باره است.

کوک روز سه ‏شنبه به نشریه وال استریت ژورنال گفت که این ممنوعیت بر زندگی صدها نفر از کارکنان شرکت اپل و خانواده ‏های آنان تاثیر منفی گذاشته است.

image

اپل می‏‌تواند در دادگاه اقامه دعوی کند اما به جای‌ اقدام مستقیم، می‌‏تواند از سایر شکایت‏‌های صورت گرفته نسبت به غیرقانونی بودن فرمان ترامپ نیز حمایت مالی به عمل آورد. نمونه دیگر در این باره شرکت آمازون است که به مقامات ایالت واشنگتن پیوسته و شکایتی را ضد ترامپ به دادگاه برده است.

علاوه بر گزینه‏های قضایی پیش روی شرکت اپل، تیم کوک گفته که این شرکت تلاش می‏‌کند تا دولت ترامپ را مجبور به تجدید نظر نماید.

به گفته تیم کوک: «آمریکا بیش از هر کشور دیگر در جهان قدرت خود را از مهاجران می‏‌گیرد و توانایی‌‏‏ها و قابلیت‏‌های ما از مردمی ریشه می‏‌گیرد که هر یک پیش زمینه متفاوتی دارند. این چیزیست که ما را خاص می‏‌کند و ما باید بیشتر درباره این موضوع بیاندیشیم.»

شرکت اپل از ارائه توضیحاتی بیشتر از سخنان کوک درباره این موضوع خودداری کرده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

italodance

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
اصلا خوشم نیومد از این حرکتش

مازیار7پلاس

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
شما چه قدر باشعور هستید!
طرف داره به مردم کمک می کنه شما به فکر موبایل بازیتون هستید من نه به عنوان یک اپلی بلکه به عنوان فردی که فقط این خبرو میشنوم میگم نه تنها پسرفت نمی کنه بلکه شهرتش بیشتر هم میشه و اپل شرکتی نیست که به همین راتی پسرفت کنه

محسن

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
بهتر اینجور پست رفت میکنه

Farzam

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
ميخواد دُنيا رو نابود كنه! ;) ادامش تو راهه ؛ كمي صبر ؛

سیامک

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
دونالد ترامپ به معنای واقعی کلمه داره آمریکا رو نابود میکنه!