خانهاخبار
تقلب وان‌پلاس در تست‌های گیک‌بنچ و آنتوتو

تقلب وان‌پلاس در تست‌های گیک‌بنچ و آنتوتو

طبق گفته گیک‌بنچ و XDA، کمپانی وان‌پلاس در تست‌های تست‌های گیک‌بنچ و آنتوتو برای گوشی OnePlus 3T تقلب کرده است. این دستکاری در نتایج با اجرای سریع‌تر CPU در زمان اجرای تست‌ها انجام شده است.
۱۳۹۵/۱۱/۱۳

گیک‌بنچ و XDA هر دو می‌گویند شرکت‌های وان‌پلاس و میزو نتایج تست‌های بنچمارک بعضی از گوشی‌هایشان را دستکاری کرده‌اند. گوشی‌های OnePlus 3T  و Meizu Pro 6 دو دیوایسی هستند که ادعا می‌شود نتایج تست‌های آن‌ها دستکاری شده است. طبق این گزارش، هر دو دستگاه هنگامی‌که مورد تست بنچمارک قرار می‌گیرند تشخیص می‌دهند در حال تست شدن هستند به‌منظور به دست آوردن امتیاز بنچمارک بهتر، متفاوت با حالت عادی عمل می‌کنند. وان‌پلاس از این عمل خود دفاع کرده و گفته است این کار را با هدف بهبود بخشیدن تجربه کاربری در زمان اجرای برخی بازی‌های گرافیکی سنگین انجام می‌دهد. این شرکت گفته این مکانیزم خاصی است که اندروید نوقا اجرا می‌شود و به سی‌پی‌یو اجازه می‌دهد سریع‌تر کار کند.

درنتیجه، هنگامی‌که برخی اپ‌ها ازجمله AnTuTu و Geekbench باز هستند، پردازنده سریع‌تر کار می‌کند و امتیازات بنچمارک به‌صورت مصنوعی بالا می‌روند. این نخستین بار نیست که شک و تردید در مورد امتیازات بنچمارک‌ها به وجود آمده است. در سال 2014، سامسونگ، کمپانی NVIDIA را به نقض حق ثبت اختراع و تقلب و افزایش امتیازات بنچمارک چیپست Tegra K1 متهم کرد. سامسونگ ادعا کرد انویدیا این کار را انجام داده تا چیپ تگرا K1 را از Exynos 5433 قدرتمندتر نشان دهد؛ اگزینوس 5433 در آن زمان در برخی از نسخه‌های سامسونگ گلکسی نوت 4 مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین شایعه شده بود HTC عملکرد برخی از CPUهای خود را در زمان انجام تست بنچمارک، به‌صورت مصنوعی افزایش می‌دهد.

image

با توجه به اینکه نتایج تست‌های گیک‌بنچ و آنتوتو روی گوشی‌های OnePlus 3  و  OnePlus 3T ممکن است معتبر نباشد، این سوال پیش می‌آید که آیا گوشی OnePlus 3T شایستگی دارد به عنوان بهترین گوشی اندرویدی در تست آنتوتو شناخته شود؟ این گوشی در این تست امتیاز میانگین بالای 163000 را ثبت کرده بود و در میان گوشی‌های اندرویدی در جایگاه نخست قرار گرفته بود. گوشی OnePlus 3 نیز با امتیاز میانگین 147000، امتیاز بالایی کسب کرده بود.

فعلا تا زمانی که OnePlus نتواند ثابت کند این امتیازات درست هستند، نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. وان‌پلاس می‌گوید قابلیت سریع‌تر کار کردن CPU در زمان باز بودن اپ‌های خاص را در نسخه‌های بعدی OxygenOS برای این دو گوشی، حذف خواهد کرد.

وان‌پلاس در بیانیه خود گفته است:
«به منظور ارائه تجربه کاربری بهتر به کاربرانمان در اجرای اپ‌های سنگین، به خصوص اپ‌های گرافیکی، ما مکانیزم خاصی را در نسخه‌های مختلف اندروید نوقا اجرا می‌کنیم که به پردازنده فرمان می‌دهد با قدرت بیشتری کار کند. در نسخه‌های آینده OxygenOS برای OnePlus 3 و OnePlus 3T، این فرمان برای اپ‌های بنچمارک اعمال نخواهد شد.»

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (31 نظر)

Arash

۱۳۹۶/۱/۲۵
با سلام... بنده با داداشم پریشب از شیراز بالاخره موفق شدیم دوتا وان پلاس 3تی بعد از مدتها تحقیق و بررسی یا مشاهده تصویری از انواع و اقسام کلیپ ها در یوتیوب با اطمینان کامل این گوشیها رو گیر بیاریم و بخریم به جرات میتونم بگم جزو بهترینهای پرچمداران هست تجربه کاریم رو میگم تو این یک روز چون امروز کار کردم: نقاط قوت:سرعت فوق‌العاده سری روون بدون داغی و لگ باطری عالی گوشی خوش دست و خوشکلیه خیلی نازک و شیکه خیلی سری شارژ میشه دیر خالی میکنه... نقاط ضعف: یک حافظه ای رم نمیخوره فقط داخلی باطری غیر قابل تعویض به دست کاربر دوربین سلفی باوجودیکه 16هست تو دلم نیست که بعدا با آپدیت فک کنم بهتر بشه دوربین پشت تو روز عالی تو شب هم بدون نویز میگیره در ضمن گوشی کارخانه اندرویدش6 بود سرج کردیم 7 نیومده بود ota در ضمن هندسفری نداره بک کاور نداره فقط یه برچسب رو صفحه بود که تو این موقعیت خیلی بکار میاد هیچ چیزش گیر نمیاد. خخخ فک کنم پرچمدار بعدیش بازار جهانی رو تو دست بگیره اینا هم از زور دلشون هست حضوری مقایسه کردم اس7 ایج رو با اچ تی سی 10 زی5 پریمیوم رو خورد وحشتناک.. ایشالا قسمتتون بشه فروشش هم خوب بشه که جهانی رسمی وارد بشه که ارزونتر بخریم با گارانتی.. 1860000خریدم ولی راضی هستم اگه لاوازم جانبی کامل بود بیشتر هم می ارزید..انصافا با برندهای چینی دیگه فرق داره کیفیت ساختش خیلی خیلی بالاست.. زی5 می رو انداختم اونطرف فعلا?

ممد

۱۳۹۵/۱۲/۲۱
به نظرم تقلب نکرده دلیلم دارم

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
به به اقا سینا حداقل وقتی میخوای نظر بدی سعی کن ip عوض کنی :)))))))))))

حسین

۱۳۹۵/۱۱/۱۵
به به اقای besthtc یا only htc یا رامین و رضا و حالا هم محمد!!?? حداقل وقتی میخوای نظر بدی سعی کن IP مرجع ISP خودت رو عوض کنی یک نفر بررسی کنه راحت میفهمه همه این نظرات از یک آدرس میاد عزیزم??????

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۱۵
دروغه عمو