خانهاخبار
رکوردشکنی اپل در زمینه فروش آیفون

رکوردشکنی اپل در زمینه فروش آیفون

اپل گزارش مالی سه‌ماهه منتهی به سال 2017 خود را منتشر کرد. فروش 78 میلیون آیفون و درآمد 78.4 میلیارد دلاری، از جمله نکات ذکر شده در این گزارش بود.
۱۳۹۵/۱۱/۱۳

اپل گزارش مالی سه‌ماهه اول سال 2017 خود را منتشر کرد. تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت: «ما هیجان‌زده‌ایم اعلام کنیم آمار فروش سه‌ماهه منتهی به تعطیلات، بالاترین درآمد سه‌ماهه اپل در تاریخ را رقم زده و رکوردهای بسیاری را شکسته است. ما در این بازه بیشتر از هر سه‌ماهه دیگری آیفون فروختیم و درآمد ما از فروش آیفون، سرویس‌ها، مک و ساعت اپل، بیشترین درآمد تاریخ کمپانی بوده است. درآمد ما از سرویس‌هایمان در طول سال گذشته، رشد چشمگیری داشته است که خرید مشتریانمان از اپ استور، در راس آن‌ها بوده است و ما درباره محصولاتی که در راه هستند، بسیار هیجان‌زده‌ایم.»

کمپانی اپل در سه‌ماهه منتهی به سال 2017، درآمد 78.4 میلیاردی داشته است و 78 میلیون آیفون فروخته است. در چند فصل گذشته رشد باورنکردنی اپل پایان یافته بود. میزان فروش آیفون پس از دهه‌ها رکوردشکنی در فروش و درآمد، کاهش یافته بود. میزان فروش آیپد نیز کم شده بود. معرفی آیفون 7 کمک کرد آن رکود پایان یابد و کوک امروز گفت ساعت اپل بهترین فصل خود در زمینه فروش را تجربه کرده‌اند.

image

اپل اعلام کرد میزان سود خالص شرکت در این مدت، 17.8 میلیارد دلار بوده است و سود هر سهم به دلیل تقاضای بالا برای مدل‌های بزرگ‌تر آیفون که سود بیشتری دارند، افزایش یافته است. لوکا مائستری، رئیس بخش مالی اپل اعلام کرد میزان رضایت مشتریان از آیپد و آیپد پرو جدید بسیار بالا بوده است. او برای این بخش رشد قابل‌توجه پیش‌بینی کرد. اما آمار فروش این بخش چندان امیدوارکننده نیست و میزان فروش و درآمد از فروش آیپد، هر سال حدود 20 درصد کاهش می‌یابد.

با توجه به این‌که بیش از یک میلیارد دیوایس با سیستم‌عامل iOS در سرتاسر جهان فعال است، اپل قادر است رشد رو به کاهش خود در زمینه سخت افزار را با افزایش درآمد از سرویس‌هایش، جبران کند. این سرویس‌ها و خدمات شامل اپل پی، آی‌کلاود، اپل میوزیک و اپ استور هستند. بخش سرویس‌ها، با فاصله زیاد نسبت به دیگر بخش‌ها، سریع‌ترین رشد را درزمینهٔ درآمدهای اپل داشته است و با رشد 18 درصدی نسبت به همین بازه در سال قبل، درآمد 7.17 میلیارد دلاری را برای اپل رقم زده است. کوک گفت اپل برای دو برابر کردن درآمد حاصل از سرویس‌ها، در 4 سال آینده برنامه‌ریزی کرده است. به گفته مائستری درآمد اپل از اپ استورش، دو برابر درآمد گوگل پلی استور در سال 2016 بوده است.

کسب‌وکار اپل در جریان سال 2015 به‌طور فوق‌العاده‌ای در چین توسعه پیدا کرد. درآمد اپل در برخی فصول در سال 2015، بیش از 100 درصد رشد کرد و اپل طرح‌های بلندپروازانه‌ای برای ایجاد فروشگاه‌های خرده‌فروشی در این کشور ارائه داد. سال 2016 برندهای چینی مانند Huawei، ZTE، Oppo، Vivo و Lenovo با رقابتی کردن بازار، عرصه را بر اپل تنگ کردند و شرایط تغییر کرد. Clement Thibault تحلیلگر سایت Investing، گفت: «هنگامی‌که اپل امیدوارکننده‌ترین فرصت برای توسعه جغرافیایی را داشت، بازار چین درواقع به سخت‌ترین بازار برای فروش تبدیل شد». این روند در بازار چین، این فصل نیز ادامه داشته و درآمد اپل از این بازار نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است.

200 میلیارد دلار از سرمایه اپل به‌صورت نقد خارج از امریکاست. کوک گفت او به اصلاحات مالیاتی که امسال در امریکا انجام می‌شود خوش‌بین است و این ممکن است به اپل اجازه دهد بخش قابل‌توجهی از این سرمایه را وارد امریکا کند. کوک در مورد بخشی که ممکن است این پول در آن سرمایه‌گذاری شود گفت: «ما در حال ارزیابی بازار محتوای اصل و بکر هستیم و تاکنون چیزهای زیادی آموخته‌ایم».

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

مانلی صادقی

۱۳۹۵/۱۲/۵
به نظر شما ایفون 7با 6پلاس چه فرق زیادی دارد؟

رامین

۱۳۹۵/۱۱/۱۷
سام سونگ که کلا گوشیاش مشکل دارن..اس7هم که هرروز یه مشکل ازش درمیاد

sink

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
85 میلیونش هم زیر 15 سال سن داشتن

italodance

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
خوب قابل پیش بینی بود اپل همیشه خوب میفروشه خبرش در تمامی کانالهای خبری هم اعلام شد و اپل رکورد دارایی و سهام و بورس جهان رو مجددا زد سالی 2 تا گوشی میده واقعا خیلهههههههههه

حامد

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
گوشی های آیفون نه قیمتش و نه مشخصاتش رقابتی نیستش و تعداد کسانی که حاضرن چشم بسته کلی پول بدن آیفون بخرن نسبت به گذشته خیلی کم شده الان طرف میاد حساب میکنه بابت این قیمت گذاف چیز خاصی گیرش نمیاد دو برابر پرچمدارای دیگه پول بده که مثلا چند صدم ثانیه فلان برنامه زودتر باز بشه در عوضش باتری ضعیف تر صفحه نمایش ضعیف تر دوربین ضعیف تر گیرش میاد