خانهاخبار
همکاری نوکیا و اورنج برای توسعه شبکه‌های موبایل 5G

همکاری نوکیا و اورنج برای توسعه شبکه‌های موبایل 5G

کمپانی های نوکیا و اورنج برای توسعه شبکه‌های موبایل 5G با هم همکاری می‌کنند. انتظار می‌رود با استفاده از این شبکه‌ها، سرعت و تعداد دستگاه‌های متصل افزایش چشمگیری داشته باشد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۲

نوکیا و اورنج برای توسعه شبکه‌های موبایل 5G همکاری می‌کنند. پشتیبانی از اینترنت اشیاء و پهنای باند فوق‌العاده زیاد که به ویژگی " Ultra Broadband" معروف است، ازجمله تغییرات کلیدی شبکه‌های 5G نسبت به نسل کنونی است. اینفوگرافیک نوکیا در مورد شبکه‌های 5G، قابلیت‌های احتمالی این شبکه را نمایش می‌دهد که چیزی بسیار فراتر از تلفن‌های همراه است.

همه چیز از لباس‌های هوشمند گرفته تا پرداخت عوارض جاده‌ای، ممکن است در این شبکه حضور داشته باشند. این رویکرد به‌طور فزاینده‌ای تعداد "کاربران" شبکه سیار را افزایش می‌دهد؛ کاربری که ممکن است یخچال هوشمند خانه شما باشد یا رباتی در یک کارخانه اتوماتیک (نوکیا انتظار دارد میلیاردها اتصال برقرار شود). اتصال همزمان تعداد زیادی دستگاه به شبکه، با قابلیت " Dynamic Network Slicing" امکان‌پذیر است که به اپراتور اجازه می‌دهد شبکه خود را برای استفاده‌های متفاوت پیکربندی کند و به‌طور هم‌زمان آن را روی تجهیزات مشابه، اجرا کند.

image

در شبکه‌های 5G امکان تماشای ویدئوهای 8K و انجام بازی‌های واقعیت مجازی فراهم خواهد شد. نوکیا و اورنج تیم مشترکی تشکیل داده‌اند و در حال برنامه ریزی برای اجرای تکنولوژی سیستم‌های چند آنتنی بزرگ (massive MIMO) و باند فرکانسی جدید هستند تا آن را بر روی شبکه‌های 4.5G فعلی و شبکه‌های 4.9G مستقر کنند. شبکه‌های 4.9G که به‌زودی به‌طور گسترده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند، سرعت حداکثری در حد گیگابیت بر ثانیه خواهند داشت.

نوکیا می‌گوید در حال حاضر 90 سرویس‌دهنده سرویس 4.5G ارائه می‌دهند و فناوری 4.5G Pro که امسال ارائه می‌شود سرعتی "ده برابر سرعت شبکه‌های 4G اولیه" دارد. این فناوری راه را برای ارتقا به نسل 4.9G (با سرعت چند گیگابیت بر ثانیه و زمان عکس‌العمل کمتر از 10 میلی‌ثانیه) و پس‌ازآن نسل 5G فراهم می‌کند.

سامسونگ نیز برنامه مجزای خود برای شبکه‌های 5G را دارد و در این مورد با کمپانی T-Mobile همکاری می‌کند (سامسونگ سال گذشته نیز یک شبکه آزمایشی با China Mobile راه‌اندازی کرد).

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

king m4m

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
خدایی خیلی جلوعه : )

ali as

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
میشه از الان چند سال اینده رو قشنگ پیش بینی کرد که نوکیا چطور تکنولوژی ارتباطات رو در انحصار میگیره....