خانهاخبار
اپل عکاسی با آیفون 7 در تاریکی را به رخ رقیبان می‌کشد

اپل عکاسی با آیفون 7 در تاریکی را به رخ رقیبان می‌کشد

اخیرا کمپانی‌های مختلف تاکید زیادی روی امکانات دوربین گوشی‌هایشان داشته‌اند. اپل هم برای این‌که از قافله عقب نماند، تصاویری را که عکاسان حرفه‌ای در شرایط نوری ضعیف ثبت کرده‌اند منتشر کرده است که در ادامه آن‌ها را مشاهده می‌کنید.
۱۳۹۵/۱۱/۱۲

آیفون‌های اپل همیشه در حوزه عکاسی جزو بهترین‌های دوران خود بوده‌اند و در پوسترها و کلیپ‌های تبلیغاتی گوشی‌ها هم تمرکز ویژه‌ای روی امکانات تصویربرداری آن‌ها شده است. این در حالیست که در یکی دو سال اخیر رقیبان قدری برای اپل پیدا شده‌اند که جدیدترین آن‌ها را باید گوگل پیکسل دانست. این گوشی در بنچمارک DxOMark در صدر نشسته و امتیاز 89 را به خود اختصاص داده است؛ این در حالیست که آیفون 7 نمره‌ای بهتر از 86 کسب نکرد! در ادامه تصاویری را که در شب یا شرایط کم‌نور با این گوشی ثبت شده، بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

image

ابتدا شاید لازم باشد اصطلاح «دیافراگم« را اندکی موشکافی کنیم؛ دیافراگم به میزان گشودگی لنز هنگام ثبت تصاویر اطلاق می‌شود. لنز دوربین در لحظه‌ای که تصویر ثبت می‌شود، اندکی باز شده تا نور بیشتری به داخل راه دهد و تصاویر روشن‌تری خلق کند. این عدد معمولا به صورت f/2.0 یا f/16.0 نماش داده می‌شود؛ جالب است بدانید هرچه عددی که پس از حرف F آمده کمتر باشد، دهانه لنز بیشتر باز می‌شود و طبعا تصاویر روشن‌تری ثبت می‌کند. در بالا تصویری مفهومی از اعداد دیافراگم و گشودگی دهانه لنز مشاهده می‌کنید.

آیفون 7 در قاب پشتی خود از سنسوری 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد که از جمله مشخصات جانبی آن باید به گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال تصاویر اشاره کرد. لازم است بدانید لرزشگر تصویر هم نقش مهمی در عکاسی شب ایفا می‌کند زیرا کوچک‌ترین لرزش دست هنگام عکاسی شبانه می‌تواند تصویر را نامفهوم و تار ثبت کند که خوشبختانه آیفون 7 با لرزشگیر اپتیکال این مشکل را حل کرده است.

image

در ادامه تصاویری را می‌بینید که به ادعای اپل با آیفون 7 ثبت شده‌اند. دیافراگم f/1.8 این گوشی 50 درصد نور بیشتری در مقایسه با آیفون 6اس جذب می‌کند و لرزشگیر آن نیز عملکرد بهتری در مقایسه با پرچمدار پیشین دارد. (به دلیل حجم بالای تصاویر همه آن‌ها را در گالری قرار نداده‌ایم؛ ادامه تصاویر را  می‌توانید از این لینک مشاهده کنید).

نظر شما درباره این تصاویر چیست؟ آیا تاکنون با آیفون‌های اپل عکاسی کرده‌اید؟ به نظر شما کدام گوشی بهترین دوربین را در مقایسه با دیگران دارد؟

 

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (27 نظر)

شیدا

۱۳۹۵/۱۱/۲۵
من خودم ایفون ۷ دارم دوربینش تو شب فوق العاده هستش و در مقایسه با بقیه برند ها خیلیییی بهتره.خوبیش اینه ایفون با اعداد و ارقام الکی سر مردمو شیره نمیماله

1900

۱۳۹۵/۱۱/۲۵
فقط به شرکت اپل بگین یدونه pcهمراه درس کنه که هرموقعه خواستیم عکس به کسی نشون بدیم بگیم واستا عکس بریزم pc بعد بهت نشون بدم بعدهم میتونین موقعه مقایسه عکس بین گوشیا شما بجای گوشی pc بیارین وسط هه

reza

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
عزیز این عکسا انتقال داده شده به pc تو خود ایفون نگاه کنی که بد دیده میشه

reza

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
منم موافقم دوست عزیز ایفون دوربین 4k داره ولی چون صفحه اون 720 هست واقعا کیفیت پاییین میاد بفرستید به یه سامسونگ تا متهیر شید

F96

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
سلام.واقعا باید به آیفون دست زد که میتونه اینطوری عکاسی کنه.
صددرصد اونی که عکس گرفته بایه دوربین حرفه ای گرفته رفته خونه عکسارو زده به گوشیش.بعدشم گفته که با گوشیش گرفته که کم نیاره