خانهاخبار
قدرت‌نمایی وسترن دیجیتال در تولید حافظه‌های فلش و سقوط سامسونگ به جایگاه دوم

قدرت‌نمایی وسترن دیجیتال در تولید حافظه‌های فلش و سقوط سامسونگ به جایگاه دوم

توشیبا قصد دارد بخشی از تجارت حافظه‌های فلش خود را به فروش برساند و وسترن دیجیتال، یکی از جدی‌ترین خریداران است. در صورت نهایی شدن فروش، سامسونگ که در صدر لیست تولیدکنندگان حافظه فلش قرار دارد، به رده دوم سقوط خواهد کرد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۲

توشیبا اعلام کرد بخش حافظه‌های فلش را از کسب‌وکار خود جدا خواهد کرد و قصد دارد 20 درصد از سهام این بخش را پیش از پایان سال مالی، به فروش برساند. اگر سهم توشیبا توسط شریک تجاری‌اش، وسترن دیجیتال که در حال حاضر محتمل‌ترین خریدار است، سهم مشترک این دو شرکت از بازار جهانی، شانه‌به‌شانه سهم سامسونگ می‌زند.

سامسونگ با در اختیار داشتن 36.6 درصد از سهم بازار، بزرگ‌ترین سازنده حافظه‌های فلش است. توشیبا 19.8 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و وسترن دیجیتال با سهم 17.7 درصدی، در جایگاه سوم قرار گرفته است. اگر تجارت حافظه‌های NAND توشیبا و وسترن دیجیتال با هم ترکیب شود، سهم مشترک آن‌ها از بازار از سهم سامسونگ بیشتر خواهد شد.

image

این توافق با تکمیل شدن فاصله زیادی دارد. توشیبا تلاش می‌کند تا 31 مارس سهم خود را به فروش برساند تا کسری 6 میلیارد دلار ناشی از سرمایه‌گذاری‌های خود در صنعت هسته‌ای ایالات متحده را جبران کند. اما هر تلاشی از سمت وسترن دیجیتال برای خرید سهم توشیبا، احتمالا نیاز به تایید کمیته ضد تراست امریکا خواهد داشت که در زمان‌بندی کوتاه توشیبا ممکن نیست.

دیگر سرمایه‌گذاران احتمالی شامل شرکت SK Hynix و بانک توسعه ژاپن است. کسب‌وکار حافظه‌های نند توشیبا، حدود 75 درصد از سود کلی این شرکت را تشکیل می‌دهد، بنابراین جدا کردن آن از شرکت، آن را نسبت به هر اتفاقی که برای تجارت صنعت هسته‌ای توشیبا روی دهد، مصون نگه می‌دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱/۱۷
فقط توشیبا.

Hijacker

۱۳۹۵/۱۱/۱۴
حالا نه که سامسونگ 17 نفر کارمند داره
بعدشم از نظراتی که میزارید قشنگ معلومه که از بدبیاریای سامسونگ ناراحتید

ضد سام سوسک

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
داداش ما از شکست خوردن کسی خشنود نمیشیم این شمایین که دوست دارین شرکتی مثل اچ تی سی با 17000 نفر کارمند از نون خوردن بیافتند

Hijacker

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
خوشا به حال دوستان اچ تی سی بازمون