خانهاخبار
وزارت دفاع بریتانیا برای ارتباطات امن آیفون 7 را به گوشی‌های اندرویدی ترجیح می‌دهد

وزارت دفاع بریتانیا برای ارتباطات امن آیفون 7 را به گوشی‌های اندرویدی ترجیح می‌دهد

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده است گوشی آیفون 7 را برای ارتباطات امن، به دیگر گوشی‌های اندرویدی ازجمله نوت 4 سامسونگ ترجیح می‌دهد
۱۳۹۵/۱۱/۱۱

وزارت دفاع بریتانیا در تصمیمی که حفاظت‌های امنیتی سختگیرانه آیفون را تایید می‌کند، آیفون 7 اپل را به‌عنوان "دستگاه منتخب" برای ارتباطات حساس که بیشترین امنیت را در برابر تهدیدها تامین می‌کند، انتخاب کرده است.

بر اساس گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، کمپانی مخابراتی BT Group به‌سختی روی افزایش امنیت گوشی آیفون 7، برای استفاده توسط پرسنل نظامی و دفاعی کار می‌کند. هنگامی‌که کار این کمپانی پایان یابد، پرسنل وزارت دفاع می‌توانند حالت امنیتی آیفون‌های امن شده خود را با توجه به میزان حساسیت نیازهای ارتباطی خاص، امن کنند. در این گزارش آمده است BT همچنین در حال کار روی روشی است تا امکان ذخیره‌سازی امن را برای داده‌های فوق محرمانه، توسعه دهد.

image

استیو بان که مدیر فنی تجاری بخش دفاعی BT است، می‌گوید تلاش‌های اولیه آن‌ها برای ارائه یک دیوایس ارتباطی امن، با کار روی یک سامسونگ نوت 4 آغاز شد.

بان می‌گوید: "هرچه بیشتر روی نوت 4 کار و آزمایش می‌کردیم، امنیت آن به نظر کافی نمی‌رسید، بنابراین آیفون را انتخاب کردیم."

کمپانی BT، پس از انتشار گزارش رسمی، بیانیه‌ای صادر کرد و اعلام کرد امنیت نوت 4 کافی نیست. در این بیانیه آمده است: "مایلیم این موضوع را روشن کنیم که وزارت دفاع هیچ توصیه‌ای در مورد استفاده از یک دستگاه یا تکنولوژی خاص نداشته و طیف وسیعی از دیوایس‌ها را مورد آزمایش قرار داده است."

البته این بدان معنا نیست که آیفون همیشه یا حتی در حال حاضر، دستگاهی برای ارتباطات فوق حساس برای همه افراد است. بسیاری از سازمان‌های امنیتی از گوشی‌های هوشمند اندروید که امنیت آن‌ها تقویت شده است، نظیر GSMK Cryptophone 500، Boeing Black و Solarin استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

سید علیرضا تقی زاده طباطبایی

۱۳۹۵/۱۲/۱۲
ببین دوست عزیز کسی کخ نمیتونه ایفون خریداری کنه همیشه از ایفون بدگویی میکنه این موضوع کاملا اثبات شدست.بعد هم رییس جمهور آمریکا درسته ایفون نداره ولی موبایل آشغال اندروید هم نداره.ایفون هیچی هم که نداشته باشه امنیت و سرعت داره که اندروید بویی ازش نبرده.موبایل رییس جمهور امریکا هم بدلیل مسایل امنیتی موبایلش بلک بری هست چون اون مدلی که استفاده میکنه ورودی صدا نداره و هک هم بشه نمیشه ازش اطلاعاتی استخراج کرد.وقتی اطلاعاتی نداری بقیه رو گراه نکن.ممنون

...

۱۳۹۵/۱۱/۱۶
عکس قشنگ تری از خودت نداری بزاری داداش؟

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
آره مایکروسافت هم فقط اندرویدو واسه پیکسل یا نکسوسش میداد امتیتش خیلی بیشتر بود ولی گوشی های چینی که خیلی هم ضعیفن اندروید دریافت می کنن و با گوشی های چرت و قابل هکشون آبروی اندرویو می برن مثل
#شیائومی

mojtaba9849

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
سلام دوست عزیز
سیستم عامل اندروید واسه شخصیت های مهم امنیت پایینی داره ولی برای کاربران عادی امنیت قابل قبولی رو داره.
موفق باشید

amir1975

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
هیچ کدوم از شما نمیدونه طراح گوشیهای آیفون جانی آیو از ملکه انگلستان، بخاطر اینکه جناب ملکه. شخصا عاشق آیپدشون شدن، لقب Sir دریافت کرده.
این یک تبلیغ پوچ اپلی هست.
از رییس جمهور آمریکا شخصیتی مهمتر در دنیا داریم که گوشی اش هر چه هست،آیفون نیست؟
ذهنتون رو بکار بندازید.