خانهاخبار
چگونه خود را از چنگ شبکه‌های اجتماعی رها کنیم؟

چگونه خود را از چنگ شبکه‌های اجتماعی رها کنیم؟

در روزهایی به سر می‌بریم که شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام، بخش اعظمی از فعالیت‌های روزمره افراد را به خود اختصاص داده‌اند. اما مشکل اینجاست که این اپلیکیشن‌ها، زمان زیادی از زندگی کاربران را هدر می‌دهند.
۱۳۹۵/۱۱/۱۰

خوشبختانه راه‌های ساده‌ای برای رها شدن از شبکه‌های اجتماعی و آزاد شدن بسیاری از زمان روزمره شما، جهت انجام کارهای مفیدتر وجود دارد. در این مطلب به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم. اما مطمئن‌ترین و راحت ترین راه، پاک کردن اپلیکیشن‌ها است. انجام این کار تنها چند ثانیه از شما زمان می‌گیرد. اما مطمئن باشید که بسیاری از ساعت‌های روزمره شما را خالی خواهد کرد و به این ترتیب، وقت دارید تا کارهای مفیدی انجام دهید.

image

خاموش کردن نوتیفیکیشن‌ها یا حذف اپلیکیشن

نوتیفیکیشن‌های اپلیکشن‌ها معمولا تنظیمات مختلفی دارد که اگر تا به حال به این قسمت مراجعه نکرده‌اید، ممکن است از دیدن میزان کنترلی که می‌توانید روی آن‌ها داشته باشید، شوکه شوید. در این قسمت، ما اپلیکیشن فیس‌بوک را مثال می‌زنیم. زمانی که به قسمت نوتیفیکیشن‌ها مراجعه کنید، خواهید دید که حالت‌های مختلفی اعم از خاموش کردن نوتیفیکیشن‌های پست‌ها، کامنت‌ها، درخواست‌های دوستی، قبول درخواست و یا حتی تگ شدن روی تصاویر وجود دارد و می‌توانید برحسب نیاز، آنها را فعال یا غیر فعال کنید. با خاموش کردن نوتیفیکیشن‌هایی که به آنها نیاز ندارید، تعداد دفعات مراجعه شما به شبکه‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

image

 

اگر می‌خواهید یک کار صحیح انجام داده و خود را از شر شبکه‌های اجتماعی خلاص کنید، پیشنهاد می‌کنیم که نرم‌افزارهای مرتبط را از روی تلفن هوشمند یا تبلت خود حذف کنید. ممکن است در ابتدا این کار برای شما سخت به نظر برسد. اما به مرور، به نکات مثبت این راهکار پی خواهید برد.

در مورد اشخاصی که آنها را دنبال می‌کنید، با خود روراست باشید

اگر افرادی که آنها را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کرده‌اید، برای شما اهمیت زیادی ندارند، پس دلیلی ندارد که صفحات و پست‌های آنها را دنبال کنید و وقت خود را به بطالت بگذرانید. همچنین فکر خود را مشغول آنها نکنید. مثلا در افکار خود دنبال این نباشید که آیا از وقتی که به صفحه ایشان سر نزده‌اید، پستی ارسال کرده است یا خیر؟ واقعا چه اهمیتی دارد؟

تمامی شبکه‌های اجتماعی، به شما این اجازه را می‌دهند که به وسیله نسخه‌های دسکتاپ یا نرم‌افزار اختصاصی آنها، به راحتی افرادی که به آنها نیاز ندارید را از لیست دوستان و کسانی که دنبال می‌کنید، حذف نمایید.

روش‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی نیز برای حذف تعداد زیادی از دوستان به صورت همزمان وجود دارند. اما پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که از آنها اطمینان پیدا نکرده‌اید یا استفاده از آن به وسیله فرد مطمئنی به شما پیشنهاد نشده است، از اتصال اکانت خود به این قبیل موارد خودداری نمایید.

همچنین به یاد داشته باشید که تمامی شبکه‌های اجتماعی، دارای قسمتی برای جستجو هستند و می‌توانید زمانی که خبر مهمی منتشر شد، از این قسمت استفاده کرده و نیازی نیست که افراد زیادی را برای به‌روز بودن دنبال کنید.

هشدارها را به جای دریافت روی تلفن هوشمند، به ایمیل خود انتقال دهید

این روزها، تقریبا تمامی افراد دارای ایمیل هستند. اگر تنها برای اتفاقات روزمره و اخبار مهم به شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنید، پیشنهاد می‌کنیم که هشدارهای مرتبط با اخبار مهم در شبکه‌های اجتماعی را فعال نمایید. به این ترتیب، دیگر نیاز نیست که مدام برای باخبر شدن از اتفاقات جدید، به شبکه‌های اجتماعی وارد شوید.

به عنوان مثال در تنظیمات فیس‌بوک، می‌توانید با مراجعه به بخش Notifications و کلیک بر روی گزینه Edit در قسمت Email، گزینه دلخواه خود را برای ارسال هشدار به ایمیل انتخاب نمایید.

البته این روش برای تمامی افراد پاسخگو نیست. اگر برای چک کردن ایمیل، زمان بیشتری از شما گرفته می‌شود، پس مطمئنا انجام این کار به صلاح نیست. اما از این طریق می‌توانید روی این حساب کنید که اخبار مهم روزانه را از دست نخواهید داد. در انتهای روز، می‌توانید به اینباکس ایمیل خود مراجعه کنید و اتفاقات را مرور کنید.

سخن پایانی: اکانت‌های خود را حذف کنید

اگر هیچ یک از روش‌های بالا پاسخگو نبود، راه ساده‌ای برای شما وجود دارد. اکانت خود در شبکه‌های اجتماعی را حذف کنید. همه اکانت‌ها را!

اما در این زمینه کمی مشکل وجود دارد. چرا که شبکه‌های اجتماعی، به آسانی اجازه ترک سرویس‌های خود را به شما نمی‌دهند. به عنوان مثال در فیس‌بوک، باید مسیر زیر را طی کنید:

Settings> Security> Deactivate Your Account

اما در نهایت و بعد از حذف اکانت، می‌توانید یک نفس راحت کشیده و به زندگی جدید خود ادامه دهید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

وحید

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
فرهنگ درست استفاده کردن رو یاد بگیرید به جای حذف کردن اکانت!!!!!

هــــ ـــکــــ ــر

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
با سلام
امکان حذف اکانت اینستاگرام و فیسبوک بطور دائمی وجود داره...
توی اینترنت هم جستجو کنید روشش وجود داره

سینا

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
چرا میشه
اینستا رو میشه به صورت کامل پاک کرد که دیگه نشه برگردوند

رضو

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
سلام
ولی فیس بوک و اینستا فقط اکانت و غیر فعال میکنن یعنی دوباره میشه ب همون اکانت دسترسی داشت من خیلی سعی کردم.ولی نمیشه حذف کرد همین گزینه ک شما برا فیس بوک.معرفی کردین هم فقط غیر فعال میکنه.بعد ی مدت دوباره میتونی برگردونی

وحید

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
به نظر من به جای اینکه بخوایم خودمون رو از چنگ شبکه اجتماعی راحت کنیم بهتره تعادل داشته باشیم.از همه چیز به طور متعادل استفاده کنیم تا این که کلا قطعش کنیم .از همه چیز میشه به درستی استفاده کرد