خانهاخبار
Google Docs روز به روز پرقدرت‌تر می‌شود

Google Docs روز به روز پرقدرت‌تر می‌شود

با وجود محصولات و سرویس‌های زیادی که زیر چتر برند محبوب و معروف گوگل قرار می‌گیرد، مشاهده آپدیت‌های زیاد و متعدد نمی‌تواند آنچنان عجیب باشد. اما هفته گذشته، یکی از شلوغ‌ترین هفته‌ها برای گوگل به حساب می‌آمد.
۱۳۹۵/۱۱/۱۰

در قدم اول، سرویس بزرگ و پیچیده Google Voice برای اولین بار در طی این پنج سال، تعمیر و بازنگری شد. سپس گوگل اعلام کرد که جاوا اسکریپت از سرویس ایمیل گوگل یا همان Gmail حذف خواهد شد و حال نوبت به Google Docs و Google Sheets رسیده تا با ارائه به‌روزرسانی برای آنها، قابلیت‌های بیشتری را به خود ببینند.

همانطور که گوگل در وبلاگ خبری خود با نام G Suite اعلام نموده، کاربران Google Docs در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی، از این پس قادر هستند تا با کشیدن و رها کردن (drag & drop) در محیط این نرم افزار، اقدام به ایجاد هدر و فوتر کرده یا آنها را به آسانی ویرایش نمایند. همچنین قابلیت‌های جدیدی که به ویراشگر عکس اضافه شده است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا سایز تصاویر خود را تغییر داده یا آنها را به سادگی در محیط نرم افزار حرکت دهند و در صورت نیاز، عکس‌ها را بچرخانند. در کنار این قابلیت‌ها، ویژگی اضافه کردن حاشیه (Border) نیز به تصاویر اضافه شده است.

image

Google Docs برای سیستم عامل iOS با تغییرات زیادی همراه بوده است که برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • ایجاد و ویرایش آسان هدر و فوتر به کمک درگ و دراپ در محیط نرم‌افزار
  • اضافه کردن شماره صفحات به عنوان هدر یا فوتر
  • تغییر سایز، زاویه و رنگ صفحات در محیط نرم‌افزار

همچنین کاربران Google Sheets در سیستم عامل iOS ازین پس می‌توانند برای صفحات مختلف، حاشیه‌ دلخواه خود را از میان انبوهی از موارد اضافه شده به این اپلیکیشن، انتخاب نمایند.

به‌روزرسانی اشاره شده برای نرم‌افزارهای Google Docs و Google Sheets در حال حاضر برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس قابل دریافت است که با مراجعه به گوگل‌پلی یا اپ‌استور، می‌توانید آنها را به آخرین نسخه موجود به همراه قابلیت‌های بالا آپدیت کنید.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)