خانهاخبار
آیا واتس‌اپ دارای قابلیت به اشتراک گذاری موقعیت مکانی می‌شود؟

آیا واتس‌اپ دارای قابلیت به اشتراک گذاری موقعیت مکانی می‌شود؟

یکی از اکانت‌های توییتر که مخصوص انتشار اخبار نسخه‌های آزمایشی پیام‌رسان Whatsapp است، امروز توییتی را منتشر کرده و در آن از قابلیتی جدید پرده برداشته است.
۱۳۹۵/۱۱/۹

در توییتی که توسط WABetaInfo@ انتشار پیدا کرده است، تعدادی اسکرین شات قرار گرفته که خبر از اضافه شدن قابلیتی جدید در نسخه 2.17.3.28 واتس‌اپ برای سیستم عامل آی‌اواس و 2.16.399 برای اندروید دارد. به وسیله این امکان، کاربرانی که در یک گروه قرار دارند، می‌توانند محل فعلی خود را روی نقشه با دیگر اعضای حاضر در گروه به اشتراک بگذارند.

این قابلیت به صورت پیش‌فرض غیر فعال است و اگر تصاویر منتشر شده درست از آب دربیایند، باید امیدوار باشیم که بالاخره راهی برای به اشتراک گذاری محل کاربران بر روی نقشه در پیام‌رسان واتس‌اپ فراهم خواهد شد. شایان ذکر است که تعداد زیادی از کاربران به وسیله واتس‌اپ در طول روز با یکدیگر در حال ارتباط هستند و به این ترتیب، ثبت محل خود روی نقشه با دوستان در این نرم‌افزار، بسیار راحت خواهد می‌شود و دیگر نیازی نیست که هر دو طرف از یک سیستم عامل استفاده نمایند.

image

 

کاربران سیستم عامل iOS این قابلیت را پیش‌تر در iMessage داشتند. اما ساز و کار آن کمی با روش در نظر گرفته شده برای اپلیکیشن واتس‌اپ متفاوت است. به این صورت که شخص می‌تواند از طرف مقابل خود درخواست ارسال موقعیت نماید یا لوکیشن خود را برای وی بفرستد و این عمل تنها از طریق iMessage قابل انجام است و اگر طرف مقابل، از دستگاهی که دارای سیستم عامل iOS است بهره نبرد، این کار شدنی نیست.

اگر واتس‌اپ می‌خواهد با اپل و سیستم عامل iOS وارد رقابت شود، باید تلاش خود را بیشتر کند. چرا که طبق شایعات، ظاهرا مسئولان اپل در تلاش هستند تا تماس تصویری گروهی را به iOS اضافه نمایند. پس توسعه‌دهندگان واتس‌اپ نیز باید به فکر این موضوع باشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محسن

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
تا جایی ک یادمه این قابلیت رو داشته و لوکیشن میفرستادیم چه با اپل چه با اندروید

عبدالله

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
این قابلیت فکر کنم ٥ سال روی واتس اپ هست چی داری میگی جی اس ام

kakaei

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
واتس‌اپ که خیلی وقته قابلیت شیر کردن موقعیت مکانی داره هم برای دوستان و هم برای گروه ، مال من که خیلی وقته این قابلیتو داره البته من همیشه از نسخه بتا استفاده میکنم شاید برای نسخه اصلیش اینجوری نباشه ولی این موقعیت مکانی که قراره اضافه بشه به صورت زنده هست یعنی با تغییر مکان شما به صورت زنده لوکیشنی که شیر کردید تغییر میکنه