خانهاخبار
در پی قانون لغو صدور ویزای آمریکا برای اتباع هفت کشور، گوگل کارمندان خود را فراخواند

در پی قانون لغو صدور ویزای آمریکا برای اتباع هفت کشور، گوگل کارمندان خود را فراخواند

دولت جدید آمریکا با ریاست دونالد ترامپ قانونی جنجالی را به تصویب رسانده که براساس آن برای اتباع هفت کشور از جمله ایران به مدت ۹۰ روز از سفر به آمریکا منع می‌شوند. از این رو بسیاری از شرکت‌ها و دانشگاه‌های آمریکا از کارمندان و دانشجویان خود خواسته‌اند که اگر تبعه این هفت کشور هستند و از آمریکا خارج شده‌اند هرچه سریع‌تر نسبت به بازگشت به آمریکا اقدام کنند.
۱۳۹۵/۱۱/۹

احتمالا در لابه‌لای خبرها متوجه قانون جدید منع صدور ویزای آمریکا برای تابعین هفت کشور از جمله ایران شده‌اید. شب گذشته دونالد ترامپ قانونی را امضا کرد که براساس آن صدور ویزای آمریکا برای اتباع هفت کشور ایران، عراق، سودان، سوریه، لیبی، سومالی و یمن به مدت ۹۰ روز متوقف می‌شود. این قانون همه انواع ویزا یعنی ویزاهای دانشجویی، توریستی و ... را شامل می‌شود.

image

براساس آن افرادی که پیش از این ویزای چند بار ورود یا Multiple نیز دریافت کرده بودند از سفر به آمریکا منع می‌شوند.

خبرگزاری New York Daily News گزارش داده که بعد از امضای قانون از سفر تعدادی از اتباع کشورهای مذکور که گرین کارت آمریکا را دراختیار داشتند نیز جلوگیری شده است. هنوز مشخص نیست که این قانون به‌طور مشخص برای دارندگان گرین کارت و افرادی که تابعیت آمریکا را به عنوان تابعیت دوم خود برگزیده‌اند نیز اعمال می‌شود یا خیر.

خبرنگار نیویورک تایمز در توییتی که ساعاتی قبل منتشر کرد خبر داده برخی از شرکت‌های هواپیمایی از جمله لوفتهانزا، قطر ایرویز و امارات اعلام کرده‌اند که تا اطلاع ثانوی برای افرادی که با پاسپورت ایران قصد سفر به آمریکا را دارند، حتی در صورت داشتن گرین کارت، بلیت صادر نمی‌کنند. 

image

در پی این خبر کمپانی‌هایی که از کارمندان چند ملیتی استفاده می‌کنند به آنها اطلاع داده‌اند که هرچه سریع‌تر به آمریکا بازگردند. در صدر آنها گوگل قرار دارد که با ارسال ایمیل به کارمندان خود از هفت کشور مذکور اطلاع داده که اگر از آمریکا خارج شده‌اند هرچه سریع‌تر نسبت به بازگشت اقدام کنند.

در متن ایمیل ساندار پیچای آمده: «اثرات تصویب قانون جدید مهاجرت توسط دولت آمریکا روی همکاران ما دردناک است». احتمال داده شده که بسیاری از کارمندان گوگل که تبعه یکی از هفت کشور مذکور هستند به دلایل کاری یا تفریحی خاک آمریکا ترک کرده باشند. هرچند که برخی از آنان پیش از امضا و تصویب این قانون به آمریکا بازگشته‌اند اما احتمال دارد که برخی دیگر هنوز موفق به بازگشت نشده باشند و در مدت ۹۰ روز آینده از بازگشت آنها به آمریکا جلوگیری شود.

اگرچه این قانون در حال حاضر ۹۰ روز رسمیت دارد اما در آن ذکر شده که می‌تواند پس از پایان این زمان برای مدت طولانی‌تری تمدید شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

دلی

۱۳۹۵/۱۱/۲۰
انشالا اتیشی که بواسطه داعش توی خاور میانه ب پا کردن، دامنگیر کاخ سفید بشه. الهی آمین

دلی

۱۳۹۵/۱۱/۲۰
گرین کارت این 7 کشور فعلا به حال تعلیقه و فعلا فایده ای نداره مگر اینکه گرین کارتشون از طرف سازمان ملل صادر شده باشه و یا دیپلمات باشن. اونم بشرط اینکه دوشنبه به خاک امریکا رسیده باشن.

دلی

۱۳۹۵/۱۱/۲۰
اگر گرین کارت دارن و تا دوشنبه رسیده باشن امریکا شاید بتونن از مرز رد بشن وگرنه دیپرت میشن. چون فعلا تنها اونایی که سیتیزن هستن حق ماندن دارن.

s.a

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
کسایی که زن و بچشون اونجان باید چکار کنن ؟

فرزین

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
این قانونا بحث اجرایی ندارن و فقط دنبال تحقیر ایران هستن ! جالبه اسم قطر و عربستان و مصر که اتباع اونها باعث و بانی ۱۱ سپتامبر بودن نیستش!!!! برید به همونا ویزا بدید رفقای داعشیتون