خانهاخبار
آیفون 7 پس از 13 ساعت از دریاچه یخ سالم بیرون آمد!

آیفون 7 پس از 13 ساعت از دریاچه یخ سالم بیرون آمد!

اتفاقی که در سیبری افتاده است توانایی iPhone 7 را در تحمل دما و مقاومت در برابر آب ثابت کرده است. برای خواندن شرح این ماجرا با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۵/۱۱/۹
image

هروقت پرچم‌داری به بازار می‌آید، افراد زیادی با آزمایش‌هایی اقدام به بررسی توانایی آن پرچم‌دار در مقابل حرارت، فشار، ضربه و... می‌کنند؛ آزمایش‌هایی که بی‌رحمانه طراحی‌ می‌شوند تا مشخص شود گوشی مورد آزمایش چند مرده حلاج است. اخیرا حادثه‌ای اتفاق افتاده که طی آن توانایی آیفون 7 در مقابل آب و درجه حرارت بسیار پایین در جریانی واقعی آزمایش شده است. صاحب آیفون مورد بحث مشغول ماهیگری در یخ (ice fishing) در دریاچه لین سیبری بوده است. دما در این منطقه آنقدر سرد است که تا مغز استخوان نفوذ می‌کند و ماهی‌گیر مذکور باید دمایی حدود منفی 36 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کرده. این ماهی‌گیر برای اینکه بتواند راحت‌تر این دما را تحمل کند داخل کلبه‌ای چوبی مستقر شده بود که روی حفره‌ای یخی قرار داشته و بدین‌ترتیب می‌توانسته به ماهیگیری‌اش بپردازد. البته این ماهی‌گیر به چنین دمایی عادت داشته، زیرا اهل یاکوتسک است و این منطقه سردترین نقطه زمین شناخته می‌شود.

با همه این اوصاف، به‌طور اتفاقی گوشی آیفون 7 این ماهی‌گیر به داخل حفره یخ ماهی‌گیری‌اش می‌افتد. همان‌طور که می‌دانید، آیفون 7 گواهی IP67 دارد و براساس این گواهی باید بتواند تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد. ماهی‌گیر به تنهایی نمی‌توانسته گوشی آیفونش را از حفره بیرون بیاورد و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد روز بعد با یک غواص برگردد تا گوشی‌اش را نجات دهد.

روز بعد ماهی‌گیر و غواص به سراغ حفره یخ می‌روند تا آیفونی را نجات دهند که در عمق 1.2 متری آب بسیار سرد به مدت 13 ساعت باقی مانده بوده. در حالی که کسی فکر نمی‌کرد آیفون ماهی‌گیر سالم مانده باشد، غواص از داخل حفره بیرون آمده و گفته است: «یک تماس ازدست‌رفته داشتی!» طی 13 ساعت و در این شرایط باتری آیفون از 35 درصد به 19 درصد رسیده بوده است.

مشخص نیست این ماهی‌گیر در ماهی‌گیری امسالش چقدر موفق بوده، اما بی‌شک اکنون از قابلیت ضدآب بودن آیفون 7 بی‌‌نهایت راضی است!

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

sad

۱۳۹۵/۱۱/۲۶
جکه قشنگی بود، من سون داشتم پنج ثانیه تو عمق پنج سانت رفت کلا به فنا رفت، گول این مزخرفاتو نخورید

aliasadi98

۱۳۹۵/۱۱/۱۵
هه
بازم بگین ارزش خرید نداره
اصن همون دما کافیه واسش . چه برسه ب اینکه 13 ساعت بمونه

محمد

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
حالا دیگه سامی ها بیان بگن s7 خوبه داداچ آمریکا یعنی کیفیت اگه سامی بود یا همون اول میمرد یا هم نصف یخ های یاکوتسک رو آب میکرد

کاظم

۱۳۹۵/۱۱/۱۳
محسن شما چراخودت امتحان نمیکنی من هرچقدم ک تعریف کنم فایده نداره برویه فروشگاه اپل گوشیتو بزارکنار ایفون۷ تابفهمی همچیزتبلیغات نیست باید خودت ببینی ببین رنگهای کدوم شارپ تره واضح تره وبه واقعیت نزدیکتره ودوربین روچک کن کاری نداره ک

محسن

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
صفحه نمایش ال اس دی میده چون واسه سه نسل قبل از سوپر امولو و oled ارزون تر در میااد
اینجور گوشی که پاش ۳۰۰ هزار تومن در میاد میده سه میلیون
سود شرکت و سهامش بره بالا
نه کیفیت تصویرش
اخر صفحه نمایش Lcd چن نا رنگ نشون میده و..
ک بهترین کیفیت داره ؟