خانهاخبار
زد تی ای: پروژه ساخت گوشی Hawkeye شکست خواهد خورد

زد تی ای: پروژه ساخت گوشی Hawkeye شکست خواهد خورد

گوشی Hawkeye از شرکت چینی زد تی ای که با استفاده از پیشنهادات مردم ساخته شده است در سایت کیک استارتر شکست خورده است.
۱۳۹۵/۱۱/۶

کمپانی  ZTE با محصولات و خبرهای خوبی به نمایشگاه CES 2017 آمد و از موبایل جنجالی خود با نام Hawkeye که با استفاده از نظرات مردم ساخته شده است، رونمایی کرد و به صورت رسمی اعلام کرد که برای جمع آوری هزینه‌های لازم برای ساخت این گوشی هوشمند، این پروژه را به کیک استارتر خواهد سپرد.

همانطور که قبلا برایتان گفتیم، هفته گذشته مشخص شد که تلفن هوشمند میان‌رده اما جذاب Hawkeye تنها 199 دلار قیمت خواهد داشت. این گوشی که به پردازنده هست هسته‌ای اسنپدراگون 625، صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوج تصویر فول اچ دی، 3 گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 3 هزار میلی آمپر ساعتی مجهز شده است، قیمتی بسیار مناسبی دارد.

image

گوشی Hawkeye یک محصول خلاقانه و نوآور است اما این پروژه در سایت کیک استارتر به دلیل استقبال پایین و تنها جمع آوری 36 هزار دلار از هدف 500 هزار دلاری این کمپانی چینی، شکست بزرگی خورده است چرا که بسیاری اعتقاد دارند ویژگی های منحصر به فردی همچون ردیابی چشم، زوم اپتیکال و پشتیبانی از فرامین صوتی را در یک گوشی پرچمدار با پردازنده اسنپدراگون 835 نیاز دارند و نیازی به این ویژگی‌ها در یک موبایل اقتصادی و میان‌رده ندارند.

رئیس واحد برنامه ریزی ZTE، آقای جف ئی اعلام کرده است:

ما اشتباه کردیم و متوجه این مسئله هستیم که درج ویژگی‌های خاص پروژه CSX در یک موبایل میان‌رده نامناسب است و مردم به چنین محصولی علاقه‌ای ندارند.

در حال حاضر سایت کیک استارتر این اجازه را به زد تی ای نخواهد داد که با تغییرات مشخصات سخت افزاری گوشی Hawkeye، قیمت این موبایل را عوض کند. در واقع اکنون این شرکت فقط دو راه خواهد داشت تا بتواند این پروژه را به سرانجام برساند.

image

اولین راه زد تی ای، قدرتمند ساختن گوشی و استفاده از مشخصات سخت افزاری گوشی‌های پرچمدار بدون افزایش قیمت است که عملا غیر ممکن تلقی می‌شود و دومین رویکردی که این شرکت می‌تواند داشته باشد، برگشت پول‌های پرداخت شده کاربران و خروج کامل از پروژه اسمارت فون Hawkeye است.

در هر صورت فعلا مشخص نیست که سرنوشت این اسمارت فون خلاقانه و خاص چه خواهد بود اما به زودی باید از برنامه مدیران این شرکت چینی برای گوشی Hawkeye مطلع شویم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

آرش

۱۳۹۵/۱۱/۶
چرا تو یه موبایل اقتصادی نیاز به این ها نیست؟ این حرف مثل این میمونه بگیم حسگر اثر انگشت هم تو میانرده لازم نیست.صفحه نمایش امولد فول اچ دی هم لازم نیست.1 سال صبر کنه همین مواردی هم که تو موبال جدیدش گذاشته شزکت زد تی ای میاد تو میانرده ها