خانهاخبار
بی وای دی F3 در ایران؛ قیمت رقیب پژو 301 اعلام شد

بی وای دی F3 در ایران؛ قیمت رقیب پژو 301 اعلام شد

نمایشگاه تهران: کارمانیا، قیمت قطعی نخستین سدان BYD در ایران، بی وای دی F3 را مشخص کرد. سال آینده این سدان خوش چهره چینی باید با پژو 301 ایران خودرو مقابله کند.
۱۳۹۵/۱۱/۲۹

F3 بعد از هاچ‌بک فلایر، دومین محصولی بود که BYD ساخت. این سدان جمع و جور متولد سال 2005 است. F3 در همان سال اول ورودش به فروش 50 هزار دستگاهی رسید و به لطف ظاهرش، که در جلو به تقلید از تویوتا کرولا نسل نهم و در عقب نیز شبیه هوندا سیتی نسل چهارم بود، در عرض 5 سال از رکورد فروش 700 هزار دستگاهی گذشت و سال 2009 نیز در کلاس خودروهای جمع و جور چین، رکورددار فروش شد.

موفقیت بسیار خوب F3 باعث شد تا سازنده‌اش از پلتفرم آن برای ساخت چندمحصول دیگر نیز بهره ببرد مانند: F3DM که نخستین هیبریدی پلاگین تولیدانبوه جهان بود، سدان‌ G3، هاچ‌بک G3R و حتی سدان جدید Surui که سال 2012 و به‌عنوان فیس‌لیفت F3 به بازار آمد ولی بعدها تبدیل به محصولی مجزا شد.

مدل 2016 است

بعد از شاسی‌بلند S6 و همچنین ون برقی E6 حالا F3 سومین محصول کارمانیا برای ایران است و از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که پرفروش‌ترین محصول این شرکت در سال‌های آینده باشد. F3 از زمان عرضه‌اش تا به امروز فقط دو به‌روزرسانی مهم داشت یکی در 2014 و دیگری در 2016 و جالب است بدانید BYD این روزها هم مدل اولیه آن (مدل 2005)، هم مدل 2014 و هم مدل 2016 آن‌را همچنان در چین می‌فروشد! اما نسخه‌ای از F3 که درصدد ورود به بازار ایران است، برای اولین‌بار در سال 2016 و در نمایشگاه خودرو گوانگ‌ژو رونمایی شد.

بیشتر بخوانید:

معرفی بی‌وای‌دی S6 در ایران

معرفی بی‌وای‌دی E6 در ایران

آخرین قیمت انواع خودروهای چینی

BYD نام مدل 2016 این خودرو را New F3 گذاشت تا با مدل‌های قبلی‌اش متمایز باشد. البته در برخی بازارهای صادراتی مانند آمریکای جنوبی، F3 با نام L3 نیز فروخته می‌شود. F3 جدید در چراغ‌ها، سپرها، قاب آینه‌های جانبی، طراحی رینگ‌ها و تزئینات کنسول کاملا با مدل 2014 خود متفاوت است و چهره مدرن‌تر و زیباتری دارد. تنها نکته قابل توجه در F3 جدید، جلوپنجره آن است که طراحان BYD با خیال راحت آن‌را از جلوپنجره سابق تویوتا کپی کرده‌اند.

طولعرضارتفاعفاصله محوریحجم باکحجم صندوق
4,617mm1,716mm1,480mm2,615mm50L430L

چه امکاناتی دارد؟

طبق گفته کارمانیا، F3 ویژگی‌های زیر به صورت استاندارد دارد:

  • سانروف دوحالته
  • درب برقی صندوق
  • سنسور پارک عقب
  • آینه تاشو برقی با گرمکن
  • آینه الکتروکرومیک عقب
  • دوربین عقب / دوربین جانبی
  • 2 ایربگ (راننده و سرنشین جلو)
  • ترمز ضدقفل / توزیع نیروی ترمز
  • نویگیشن سفارشی / 6 اسپیکر / بلوتوث
  • دکمه‌های چندکاره روی فرمان / تنظیم دستی ارتفاع فرمان
  • دی‌لایت / اتولایت / چراغ هالوژنی جلو / مه‌شکن جلو و عقب
  • صندلی تاشو عقب با پشت‌سری قابل تنظیم / قابلیت نصب صندلی کودک
  • صندلی 6 حالته راننده با تنظیم دستی / صندلی 4 حالته سرنشین جلو با تنظیم دستی

 

به امید توربو نباشیم!

تاقبل از 2014 پیشرانه استاندارد F3، موتور میتسوبیشی با گیربکس 5 سرعته میتسوبیشی بود. اما از سال 2014 به بعد، پیشرانه‌های اختصاصی BYD روی همه مدل‌های F3 قرار گرفت. همچنین پیشرانه 1.5 لیتری توربو نیز از سال 2014 روی F3 نصب شد؛ این پیشرانه با اینکه 151 اسبی است و فقط با گیربکس 6 سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود ولی متاسفانه برای بازار ایران نیست.

BYD از سال 2015 بی‌سروصدا، پیشرانه توربوشارژ F3 را از بازار چین جمع کرد. دلیل این موضوع را نمی‌دانیم اما این روزها دیگر خبری از پیشرانه توربو برای این خودرو نیست. نکته دیگر اینکه در همان سال 2014 قرار بود BYD پیشرانه 1.2 لیتری توربو 110 اسبی را هم به لیست پیشرانه‌های F3 اضافه کند ولی تابه امروز خبری از آن نشده.

پیشرانهقدرتگشتاورگیربکسسرعتمصرف ترکیبی
1.5 لیتری107hp145nm5 سرعته دستی - 6 سرعته دوکلاچه تیپ‌ترونیک170km/h5.9L

چه قیمتی دارد؟

در بازار چین F3 قیمتی بین 60 تا 85 هزار یوآن دارد یعنی حدود 35 تا 50 میلیون تومان ولی با احتساب هزینه‌های مونتاژ، احتمالا کارمانیا آن‌را در بازه قیمتی 50 میلیون تومان راهی بازار می‌کند که در اینصورت بازهم ارزان‌تر از چری آریزو5 رقیب مستقیمش در ایران خواهد بود. البته از سدان فرانسوی ایران خودرو هم نباید غافل شد؛ پژو 301، که از نیمه دوم 96 در ایکاپ مونتاژ می‌شود، اصلی‌ترین سدان مدعی در بازه 50 تا 70 میلیونی ایران است.

به‌روزرسانی - 29 بهمن 95: قیمت قطعی بی‌وای‌دی F3 در نمایشگاه تهران اعلام شد؛ F3 با گیربکس دستی حدود 51 میلیون تومان و با گیربکس اتومات نیز حدود 59 میلیون تومان قیمت دارد. شرایط فروش F3 بزودی اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی پژو 301

گزارش تصویری نمایشگاه خودرو تهران

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

ahdhah

۱۳۹۶/۴/۱
حرفت کاملا بی پایه و اساسه . کمپانی هایی مثه تویوتا رنو و... بهتر میدونن یا تو . چون رنو کپچر موتور 1.2 لیتری با توربو داره . و لی دنده اتوماتم هس . بدون لگ تو تعویض دنده و افت کارایی.
اگه با گیربکس cvt باشه هیچ مشکلی نداره . غیر این گیربکسم بسته ب مچ کردن گیربکس با موتور داره . که بیشترش مربوط ب ecu ماشین میشه

ahdhah

۱۳۹۶/۴/۱
کپی مسخره(تغییر جزئی جلو پنجره) از کورولا :-|

محمد

۱۳۹۶/۳/۱۸
موتور DOHC که روی اینه روی هیوندا سوناتا هم هست!البته با حجم متفاوت!

احسان

۱۳۹۶/۳/۱۸
در مورد گیربکس خوب و این حرفها عرض کنم که شتاب اعلام شده اچ ۳۰ برابر با ۱۲.۵ ثانیه و ۲۰۶ تیپ۶ هم برابر با ۱۲.۶ ثانیه هست...

سیامک

۱۳۹۶/۲/۲۶
بایستی توجه تمامی هموطنان عزیز را به نکته ای جلب کنم که برخی از خودرو های چینی کیفیت خوب تا عالی داشته ولی نکته مهم این است که هنوز خدمات پس از فروش آنها در حد قابل قبولی نیست ! بنابراین قبل از خریدن اتومبیل چینی حتماً راجع به خدمات پس از فروش آن از دوستان تحقیق نمائید. در مورد مدیران خودرو نیز بهمین صورت میباشد . خدمات پس از فروش آن خوب نبوده و به رضایت مشتری اهمیتی نمیدهند !؟ من خودم یک خودرو از مدیران خودرو بمبلغ 100 میلیون تومان خریداری نموده ام که در مورد مشکلی که با نمایندگی پیدا کردم و با اینگه چندین بار با خدمات پس از فروش تماس گرفتم , هیچ گونه پاسخ و پیگیری از طرف آنها دریافت نکرده ام !!؟ حتماً راجع به شعبه نمایندگی که در شهرتان وجود دارد تحقیق کافی بنمائید که بعداً موجب پشیمانی شما نگردد ! با آرزوی موفقیت برای تمامی هموطنان گرامی.