خانهاخبار
با ویژگی‌های مهم HTC U Ultra آشنا شوید

با ویژگی‌های مهم HTC U Ultra آشنا شوید

به زعم بسیاری از کاربران یو اولترا یکی از خاص‌تری گوشی‌های اچ‌تی‌سی در چند سال اخیر است. در این مطلب شما را با 12 ویژگی مهم آن آشنا می‌کنیم.
۱۳۹۵/۱۰/۲۷

درحالی که طرفداران HTC منتظر معرفی HTC 11 بودند، این شرکت از گوشی رده بالای U Ultra رونمایی کرد. به راستی U Ultra را می‌توان یکی از پرچمداران اچ‌تی‌سی معرفی کرد. بدنه این گوشی زیبا از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده و در دل خود سخت‌افزارهای قدرتمندی جای داده است.

بسیاری یو اولترا را یک گوشی متفاوت می‌دانند که چرخش محسوسی نسبت به گوشی‌های قبلی این شرکت داشته است. در این مطلب شما را با 12 ویژگی مهم HTC U Ultra آشنا می‌کنیم تا بر اساس آنها تصمیم بگیرید آیا این گوشی مناسب شما است یا خیر.

بدنه شیشه‌ای

image

عموم کاربران پرچمداران HTC را به خاطر بدنه تمام فلزی و محکم آنها می‌شناسند ولی این بار تایوانی‌ها تصمیم گرفته‌اند به سراغ شیشه بروند. هم اکنون گوشی‌های شیشه‌ای متنوعی در بازار موجود است اما افکت Liquid Glass اچ‌تی‌سی اکسیر خاصی است که ظاهر بدنه U Ultra را از سایرین متمایز می‌کند.

نمایشگر دوم

image

کاربران گوشی‌های هوشمند با نمایشگر دوم در LG V10 و LG V20 آشنا هستند، حالا اچ‌تی‌سی این ایده را در U Ultra به کار گرفته و یک نمایشگر دو اینچی را به بالای نمایشگر اصلی اضافه کرده است. این نمایشگر اجازه دسترسی سریع‌تر به مخاطبان، نوتیفیکیشن‌ها، میانبرها و... را در اختیار کاربر می‌گذارد و در کل استفاده از HTC Sense را آسان‌تر می‌کند.

اندازه بزرگ

image

نباید انتظار داشته باشید HTC U Ultra با داشتن یک نمایشگر 5.7 اینچی و یک نمایشگر 2 اینچی، کوچک باشد. اندازه این گوشی واقعا بزرگ است و می‌توان ان را با ابعاد Nexus 6 است. علاوه بر این حاشیه‌های نه چندان باریک دستگاه نیز عامل دیگری در افزایش ابعاد آن است. در هر صورت اگر قصد خرید این گوشی را دارید بهتر است قبل از خرید به ابعاد و اندازه آن توجه کنید.

HTC Sense Companion

image

این ویژگی بخش جدیدی در رابط کاربری سنس است که به نوعی کارهای دستیار را انجام می‌دهد. مثلا زمان باریدن باران همراه داشتن چتر را به شما یادآور می‏شود و چیزهایی از این قبیل. اچ‌تی‌سی می‌گوید این دستیار به مرور زمان عادات و رفتار شما را بیشتر می‎شناید و بهتر می‌تواند در انجام کارها به شما کمک کند.

HTC USonic

image

اچ‌تی‌سی همیشه توجه ویژه‌ای به کیفیت صدا در محصولاتش دارد. اسپیکرهای استریو بوم ساند تجربه‌ است که هیچگاه کاربران آن را فراموش نخواهند کرد. این شرکت (در بعضی کشورها) به همراه U Ultra هدفون‌های جدید USonic را عرضه می‌کند که با گوش شما سازگار می‌شود. به این معنی که با بررسی گوش هر فرد، فرکانس‌ها و بلندی صدا را مناسب گوش همان فرد تنظیم و پخش می‌کند.

ضبط صدای استریو

image

اکثر گوشی‌های تلفن همراه معمولا 2 میکروفون دارند اما اچ‌تی‌سی در یو اولترا از 4 میکروفون استفاده کرده است که به صورت 360 درجه صداهای اطراف را با کیفیت بالا ضبط می‌کنند.

حذف جک هدفون

image

چند ماه پیش دیدیم اچ‌تی‌سی جک 3.5 میلی‌متری هدفو نرا در HTC 10 evo حذف کرد. این اتفاق برای HTC U Ultra نیز رخ داده است. بنابراین کاربران برای وصل کردن هدفون یا باید از پورت USB-C استفادع کنند یا از هدفون‌های بلوتوث.

جدیدترین نسخه اندروید

image

یو اولترا از آخرین نسخه اندروید یعنی نوقا استفاده می‌کند. شاید بگوید همه گوشی‌های 2017 با اندروید 7 به بازار می‌آیند ولی اینطور نیست. مثلا مدل 2017 گوشی‌های Galaxy A سامسونگ اندروید 6 را روی خود دارند. قطعا یو اولترا از جمله گوشی‌هایی خواهد بود که اچ‌تی‌سی پشتیانی نرم‌افزاری خوبی از آن خواهد کرد.

حافظه قابل ارتقا

image

با اینکه حافظه داخلی گوشی 64 گیگابایت است اما امکان اضافه کردن کارت حافظه microSD تا ظرفیت 2 ترابایت نیز در آن گنجانده شده است تا کاربران از نظر حافظه ذخیره‌سازی کمبودی احساس نکند.

دوربین سلفی عریض

image

امروزه دوربین اصلی اکثر گوشی‌ها کم و بیش در یک سطح قرار دارند اما اختلاف در کیفیت دوربین سلفی آنها فاحش است. HTC U Ultra از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی سوپر واید بهره می‌برد که شما را قادر می‌سازد با دوستان خود سلفی‌های گروهی بسیار خوبی بگیرید.

مشخصات بالا

image

با اینکه HTC یو اولترا را پرچمدار 2017 خود معرفی نکرده است اما سخت‌افزارهایی که این گوشی به همراه دارد در حد پرچمداری مثل Google Pixel است. پردازنده اسنپ‌دراگون 821 در کنار حافظه رم 4 گیگابایتی قدرت فوق‌العاده‌ای در اجرای اپلیکیشن‌ها به این گوشی می‌بخشد.

قیمت گران

image

در بالا بودن کیفیت گوشی‌های اچ‌تی‌سی و مشخصات خوب آنها شکی نیست اما قیمت گران همیشه مانع از فروش بالای پرچمداران این شرکت شده است. HTC U Ultra قرار است با قیمت 750 دلار به فروش برسد که با قیمت Pixel XL و iPhone 7 Plus حدودا برابر است. به همین دلیل ممکن است خیلی‌ها از خرید آن منصرف شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (72 نظر)

مجید

۱۳۹۷/۱/۲۸
سلام
من الان حدودا 3 ماه این گوشیو خریدم و واقعا راضیم ازش خیلی خوبه مخصوصا دوربین سلفیش. کیفیت تصویر و کیفیت فیلم برداریش.درکل خیلی خوبه نسبت به هم قیمت های خودش مثلا a7 سامسونگ خیلی بهتره

Shayan366

۱۳۹۶/۱۰/۲۰
اول از همه اونیکخ باید شکابت کنه htc هست چون اولین گوشی الومینیومی با خط های انتن رو تولید کرد واولین گوشی بود که با دو دوربین وارد بازار شد
درسته که طرح کلید home گوشی و شیشه ای بودنش از طراحی سامسونگ گرفته شدهخب طبیعیه که نمیتونن از هم شکایت کنن

Oow

۱۳۹۶/۱/۵
دقیقا منم الجیم همینطور شد تازه براش 4تا باطری عوض کردم همه هم تو 11ماه
#جی3

افشین

۱۳۹۵/۱۲/۲۵
من خودم سه سال پیش htc one دوسیم 32 رو خریدم واقعا گوش معرکه ای بود زمان خودش وهنوزم همه چیزش مرتبه فقط الان دیگه یک جورایی رم 3 به بالا واسه یک اسمارت فون لازمه.امشب v20رو تست کردم وباهاش یک نک بک هم هدیه میدند ولی اون حس خاص بودن گوشی های htcیک چیز دیگس اگه اهل تعویض کوتاه مدت گوشی نیستید این گزینه میتونه یک گزینه مناسب باشه

ستار

۱۳۹۵/۱۲/۲۳
کاملا مخالفم چون سوختن برد یه چیز اتفاقی هست ! مثلا برادرم 6 اس پلاس داشت یهو بردش سوخت . اونم از کمپانی آیفون ولی جالبه بدونی من چهار سال بیشتره که نوت 3 خریدم ولی هنوز آخ نگفته . چندین بار کاستوم رام روش نصب کردم کم نیاورد . یکبار هم تعمیر نشده ! درکل برای اندروید سامی اثبات شده برای همه