خانهاخبار
آیا باید منتظر آتش‌بازی اپل در سال 2017 باشیم؟

آیا باید منتظر آتش‌بازی اپل در سال 2017 باشیم؟

کمپانی اپل قرار است در سال 2017 از یک یا چند مدل گوشی آیفون جدید رونمایی کند. اما ما به عنوان کسانی که قرار است خریدار آنها باشیم، چه انتظاراتی از این محصولات خارق‌العاده داریم؟
۱۳۹۵/۱۰/۲۸

برای من، «مرگ» و «خرید آیفون» دو چیزی هستند که در دنیا به هیچ عنوان نمی‌توانم از آنها اجتناب کنم. آیفون‌های اپل همیشه جذابیت‌های خاص خود را برای مخاطبان دنیای تکنولوژی دارند. هرچند که شاید این جذابیت در سالیان اخیر به نوعی در سراشیبی سقوط قرار گرفته، هنوز هم میراثی که استیو جابز فقید برای اپل به یادگار گذاشته است بیش از 95 درصد سود بازار گوشی هوشمند دنیا را به جیب این کمپانی روانه می‌کند. 

image

کمپانی اپل قرار است در سال 2017 از یک یا چند مدل گوشی آیفون جدید رونمایی کند. رونمایی اپل از سری جدید گوشی‌های آیفون، همیشه توجهات بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند. اما از قرار معلوم در سال 2017 با یک مورد خاص و ویژه ملاقات خواهیم کرد. چند هفته پیش، گوشی‌های آیفون 10 سالگی خود را جشن گرفتند. در طول این 10 سال این محصولات تغییرات بسیار زیادی به خود دیده‌اند. اما بیایید به سال 2014 و مراسم معرفی آیفون 6 برگردیم. آیفون 6 محصولی بود که بیشترین تغییرات را از زمان معرفی اولین آیفون تجربه کرد و به نوعی یک محصول جدید به شمار می‌آمد. از زمان معرفی آیفون 6 تا امروز، که شاهد عرضه آیفون‌7 هستیم، طراحی این محصولات تغییرات محسوسی به خود ندیده‌اند. اما بد نیست از یکی از رسوم اپل نیز باخبر شوید. این کمپانی معمولا 3 سال بعد از معرفی یک محصول، یک نمونه جدید از آن را با ویژگی‌های بسیار چشم‌گیر و تغییرات گسترده روانه بازار می‌کند. به همین دلیل است که شاید در سال 2017 و 3 سال بعد از معرفی آیفون 6 در 2014، شاهد یک محصول خارق‌العاده و شاید انقلابی از کمپانی اپل باشیم. 

اما سوال اساسی این است که از آیفون یا آیفون‌هایی که در سال 2017 معرفی می‌شوند، باید چه انتظاراتی داشته باشیم؟ چه امکاناتی به آنها افزوده خواهد شد؟ آیا طراحی این محصولات تغییر خواهد کرد؟ پاسخ این سوالات و چندین سوال دیگر را در ادامه با هم خواهیم خواند. 

چرخه نام‌گذاری

یکی از سوالات بسیار رایج پیش از معرفی هر گوشی هوشمندی این است که: باید چه صدایش کنیم؟

کمپانی اپل مانند هر کمپانی دیگری از یک پروتکل استاندارد برای نام‌گذاری محصولاتش استفاده می‌کند. بر همین اساس، احتمالا آیفون‌هایی که در 2017 معرفی خواهند شد، پسوند 7s و 7s Plus را یدک خواهند کشید. استفاده از این دو نام برای آیفون‌‌های سال 2017 از طرف یک وبسایت چینی به نام cnBeta نیز تایید شده است. از سال 2010 و با معرفی آیفون 4 شاهد استفاده از پسوند s در آیفون‌ها هستیم. پسوند Plus نیز از سال 2014 و با معرفی آیفون 6 به چرخه نام‌گذاری اپل وارد شد. 

اگر استفاده از پسوندهای 7s و 7s Plus برای آیفون‌های جدید صحت داشته باشد، لااقل در زمینه نام‌گذاری، این محصولات تفاوتی با نسل‌های قبلی خود نخواهند داشت. 

قانون سه محصول

براساس اخبار منتشرشده، کمپانی اپل در حال توسعه یک مدل آیفون جدید با کد رمز Ferrari است. این مدل از آیفون احتمالا و براساس شایعات، همزمان با معرفی آیفون‌های جدید سال 2017 رونمایی خواهد شد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مدل‌های 2017 آیفون در سایزهای 5.5 اینچی و 4.7 اینچی روزانه بازار خواهند شد؛ اما برخی نیز سایز 5 اینچ را برای آیفون‌های جدید مناسب می‌دانند. 

هنوز مشخص نیست که اپل برای آیفون با کد رمز Ferrari چه نامی در نظر خواهد گرفت. حدس‌ و گمان‌های زیادی نیز در این زمینه منتشر شده است و برخی نیز می‌گویند آیفون سوم احتمالا پسوند 8 و یا 10 را به همراه خواهد داشت. 

طراحی شیشه‌ای

حتی پیش از معرفی آیفون 7، شایعات زیادی مبنی بر استفاده اپل از «شیشه» در طراحی آیفون‌ها مطرح شده‌ بود. در مارس سال 2016، موسسه KGI که معمولا پیش‌بینی‌های دقیقی از محصولات آینده اپل ارائه می‌دهد، پیش‌بینی کرده بود که در سال 2017 شاهد استفاده از شیشه در طراحی آیفون خواهیم بود. اپل پیش از این در آیفون 4s از این زبان طراحی استفاده کرده بود. 

image

شایعه استفاده از شیشه در طراحی آیفون‌های 2017 وقتی بیشتر رنگ و بوی حقیقت به خود می‌گیرد که بدانید یکی از کانسپت‌های منتشرشده از این محصولات به نمایشگر لبه به لبه و ادغام دکمه هوم و Touch ID درون نمایشگر اشاره دارد. استفاده اپل از این زبان طراحی، قطعا می‌تواند جذابیت‌ آیفون‌ها را برای خریداران دوچندان کند. 

نمایشگر OLED

یکی از شایعاتی که در مورد آیفون‌های 2017 بسیار مورد توجه قرار گرفت، شایعه استفاده اپل از نمایشگر OLED در آیفون‌های جدید بود. از آنجایی که این کمپانی یک آزمایشگاه مخفی برای کار روی نمایشگرهای OLED در تایوان ایجاد کرده است، شاید استفاده از این نوع پنل در محصولات جدید چندان هم دور از ذهن نباشد. پیش از این نیز یکی از مدیران کمپانی Sharp اعلام کرده بود که در آیفون‌های نسل جدید از نمایشگر اولد استفاده خواهد شد. 

پنل‌های OLED نسبت به نوع LCD از انعطاف بیشتری برخوردارند و رنگها در آنها روشن‌تر نمایش داده می‌شوند. همچنین به دلیل طراحی خاص این پنل‌ها و حذف نور پس‌زمینه، مصرف باتری آنها نیز نسبت به سایر نمایشگر‌ها بهینه‌تر است. 

شارژ بی‌سیم

پازل آیفون‌های 2017 در کنار طراحی شیشه‌ای و نمایشگر OLED شاید فقط استفاده از شارژ بی‌سیم را کم داشته باشد. فاکسکان، کمپانی سازنده گوشی‌‌های آیفون، در ماه نوامبر از آزمایش ماژول‌های شارژ بی‌سیم توسط اپل خبر داده بود. از آنجایی که تقریبا اکثر پرچمداران موجود در بازار از تکنولوژی شارژ بی‌سیم بهره می‌برند، احتمالا اپل نیز برای عقب نماندن از کورس رقابت و راضی نگه داشتن مشتریان خود، از این تکنولوژی در آیفون‌‌های 2017 استفاده کند. 

سخت‌افزار و پردازنده

با معرفی هر آیفون جدید، شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه سخت‌افزار این محصولات هستیم. برهمین اساس انتظار داریم که آیفون‌های 2017 نسبت به نمونه‌های پیشین بهینه‌تر و قدرتمند‌تر باشند و همچنین به چیپست A11 با معماری 10 نانومتری نیز مجهز شوند. 

مدل قرمز رنگ

یکی از شایعات دیگری که در مورد طراحی آیفون‌های جدید منتشر شده، این است که احتمالا اپل یک مدل قرمز رنگ از این محصولات را نیز روانه بازار خواهد کرد. این شایعه شاید تا حدودی دور از ذهن به نظر برسد؛ زیرا معمولا کوپرتینویی‌ها از چنین رنگ‌هایی در محصولات‌شان استفاده نمی‌کنند. اما اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، علاوه بر رنگ‌های مشکی، جت بلک، خاکستری، رز گلد و طلایی، یک گزینه دیگر نیز پیش روی خریداران قرار خواهد گرفت. 

اگر بخواهم خلاصه بگویم، آیفون‌های 2017 ویژگی‌های زیر را خواهند داشت:

  • سریع‌ترین آیفون ساخت اپل تا به امروز خواهند بود
  • پیشرفته‌ترین آیفون‌هایی خواهند بود که تا به امروز ساخته شده‌اند
  • از ویژگی جدیدی بهره خواهند برد که ممکن است نظرتان را برای خرید جلب کند
  • در نمونه رز گلد نیز عرضه خواهند شد

شما در مورد نسل بعدی آیفون چه فکر می‌کنید؟ آیا شما هم معتقدید که آیفون‌های 2017 قطعا انقلابی‌‌ترین محصولات اپل تا به امروز خواهند بود؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (34 نظر)

ونداد

۱۳۹۵/۱۱/۱۲
داشتن پول فهم نمیاره.فکر کنم واضح گفتم

محسن

۱۳۹۵/۱۱/۳
اول هر سه سال نه هر دو سال
که از بی خلاقیتی این گوشیش ایفن هم مثل شش بود
دوم انقلابی توش نیست تمام این تکنولوژی ها چن سال پیش برندای دیگ بکار بردن سامسونگ و الجی..
اپل واسه سود بیشتر فکر نکن دل ار ثفحه lcd و.. بکنه

محمدعلي بهراميان

۱۳۹۵/۱۱/۲
اون ده بيست سال كه ميگم درباره ي صنعت پي سي سازي و لب تاپ سازي اپل به طور كامل صدق ميكنه ( در عرض ده پونزده دقيقه تمام نرم افزار هاي شركت adobe رو مك بوك بنده نصب شد ) ، همينطور ميتونه تو صنعت تبلت سازيه اين شركتم موثر باشه حرفم چون واقعا تبلت هاي فوق العاده اي داره كه هيبريدي نيستند ولي هميشه با تبلتاي هيبريدي مقايسش ميكنن !

King m4m

۱۳۹۵/۱۱/۱
هشت نه داداچ هفت اس

jj

۱۳۹۵/۱۰/۳۰
ما با ایفول کار کردیم اینارو میگیم خخخخخخ