خانهاخبار
نبرد اژدها؛ اسنپدراگون 835 در مقابل اسنپدراگون 821

نبرد اژدها؛ اسنپدراگون 835 در مقابل اسنپدراگون 821

به تازگی در نمایشگاه CES 2017 شاهد رونمایی از پردازنده جدید شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 بودیم. حال می‌خواهیم این پردازنده را با پردازنده اسنپدراگون 821 مقایسه کنیم؛ پس با ما همراه باشید.
۱۳۹۵/۱۰/۲۴

کمپانی کوالکام در نمایشگاه CES 2017 از نسل جدید پردازنده‌های سری اسنپدراگون خود رونمایی کرد. این پردازنده جدید، که Snapdragon 835 نام دارد، قرار است در سال 2017 به عنوان قلب تپنده بسیاری از گوشی‌های هوشمند این سال ایفای نقش کند. نمونه 821 از سری پردازنده‌های اسنپدراگون در سال 2016 خوش درخشید و در گوشی‌های مانند OnePlus 3T و گوگل پیکسل شاهد استفاده از آن بودیم. در این مطلب می‌خواهیم این دو پردازنده را مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک در چه شاخص‌هایی بر دیگری برتری دارد. 

image

تفاوت در سرعت:

کمپانی کوالکام اعلام کرده که اسنپدراگون 835 حدود 27 درصد از اسنپدراگون 821 سریع‌تر است و حدود 40 درصد نیز انرژی کمتری مصرف می‌کند. 

اندازه:

در حالی که در اسنپدراگون 835 شاهد تغییرات گسترده‌ای در سرعت و مصرف انرژی هستیم، این پردازنده حدود 30 درصد از نمونه‌های قبلی کوچک‌تر است. 

تفاوت CPU: 

در اسنپدراگون 835 شاهد ترکیب Kryo 280 CPU  و Adreno 540 GPU هستیم. این ترکیب سخت‌افزاری امکان پشتیبانی از تکنولوژی‌های «واقعیت افزوده» و «واقعیت مجازی» را فراهم می‌کند که این خود می‌تواند خبر خوبی برای سازندگان گوشی هوشمند باشد. در نمونه 821 از سری پردازنده‌‌های اسنپدراگون فقط با اعمال تغییراتی از Adreno 530 GPU استفاده شده بود. 

به لطف استفاده از GPU جدید در اسنپدراگون 835، بازده گرافیکی در این پردازنده تا حدود 25 درصد افزایش یافته است و همچنین شاهد پشتیبانی باکیفیت‌تر از صدای خروجی و واقعیت مجازی نیز هستیم. 

پشتیبانی از شارژ سریع:

پشتیبانی از شارژ سریع به یکی از اجزای لاینفک پردازنده‌های کمپانی کوالکام تبدیل شده است و هرساله شاهد بهبود‌های بسیار خوبی در این زمینه هستیم. در اسنپدراگون 835 از تکنولوژی Quick Charge 4.0 استفاده شده که نسبت به نمونه قبلی خود، که در اسنپدراگون 821 استفاده شده بود، 20 درصد سریع‌تر است. 

پشتیبانی دوربین:

در پردازنده اسنپدراگون 835 از یک پردازشگر تصویر 14 بیتی استفاده شده است که می‌تواند تا 32 مگاپیکسل را نیز پشتیبانی کند. پردازشگر تصویر اسنپدراگون 821 تنها از دوربین‌هایی تا 28 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کرد. 

عمر باتری:

کمپانی سازنده اعلام کرده است که اسنپدراگون 835 می‌تواند برای یک روز تمام مکالمه، 5 روز پخش موزیک و بیش از 7 ساعت استریم ویدئو‌های 4K دوام بیاورد. این اعداد و ارقام گویای بهبود 25 درصدی نسبت به نمونه قبلی است. 

ارتباطات:

در اسنپدراگون 835 از جدیدترین نسل ارتباطات Wi-Fi یعنی 802.11ad multi-gigabit استفاده شده است. همچنین این پردازنده همراه با نسل پنجم بلوتوث عرضه می‌شود؛ در حالی که در اسنپدراگون 821 از نسل 4.2 بلوتوث استفاده شده بود. اما در بخش ارتباطات LTE نیز شاهد بهبود‌های بسیار خوبی در پردازنده 835 هستیم. در این پردازنده از X16 gigabit LTE استفاده شده است که می‌تواند از سرعت دانلود 1000Mbps و آپلود 150Mbps پشتیبانی کند. همچنین اسنپدراگون 835 با معماری 10 نانومتری ساخته خواهد شد. 

  • نظر شما در مورد پردازنده‌ اسنپدراگون 835 چیست؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

امیر دلجو

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
دوستی قانع و بی توقع در پیامی به شوخی گفته :
خدارو شکر اشکنه و سیب زمینی کار شکممونو راه میندازه ! دیگه غذاهای لذیذ و مقوی و سرشار از املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن رو میخایم چیکار ؟
واقعا اگه دنیا بر پاشنه این تئوری میچرخید ، نمیدونم الآن دانش در چه حال و وضعی قرار داشت !!!. . . . . بگذریم
اسنپدراگون 820 در عین توانمدی و کارکرد عالی ، یک حسن و برتری ویژه هم داره و اون اینکه چیری به نام گرما و داغی آزار دهنده چه در حال شارژ کردن و چه در حال اجرای بازیهای سنگین و اینترنت و غیره قابل مشاهده نیست
مثلا در گوشی V20 LG و همه گوشیها کا ازین چیپست استفاده کردن
اما اسنپدراگون 835 در عمل در کارکردهای مختلف همه گوشی بشدت تولید گرمای سوزان میکنه و این باعث دلزدگی کاربر میشه
مثلا در گوشی V30 LG و همه گوشیهای دیگه که ازین پردازنده استفاده کردن
بعضی تولید کننده ها در گوشی هاشون انواعی از تبادل کننده های گرمایی و هیت سینگهای خاصی استفاده کردن ولی با اینحال هنوز گرمای بدنه گوشیهایی که 835 دارن در حد داغی وحشتناک و سوزان اسنپدراگون 810 نیست ،
اما با اینحال گرمای 835 دلهره آور و ناامید کننده هست
من با انگشتانم این گرمای غیر قابل قبول رو در حال شارژ کردن و اجرای بازیهای سبک و نیمه سنگین در چند پرچمدار گوشی از برندهای مختلف به عینه لمس کردم
با همه برتری های 835 بر.821 و 820 به دلیل گرمای زیاد و پذیرش ریسک احتمالی مرگ گوشی ، من سعی میکنم از گوشیهای گرمایی استفاده کننده از پردازشگر 835 دوری کنم و منتظرم از تولیدات انواعی از گوشیها که در چند ماه آینده از اسنپدراگون 845 استفاده میکنن ، به محض ورودشون به بازار با تحقیق دوباره و با تایید موسسات تحقیقاتی مستقل و معتبر بین المللی ازین گوشیها ، یکی از اونها رو خریده و با خیال راحت استفاده کنم
من از داغی غیر متعارف گوشی چندین بار ضرر هنگفتی دیدم
امیدوارم قلب گوشی شما سرد اما تپنده باشه

کرکانی

۱۳۹۵/۱۰/۲۵
و در گوشی‌های مانند OnePlus 3T، گوگل پیکسل و ایسوس ZenFone 3 Ultra شاهد استفاده از آن بودیم. در این مطلب می‌خواهیم این دو پردازنده را مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک در چه شاخص‌هایی بر دیگری برتری دارد.
ZenFone 3 Ultra اسنپ 821 داره؟؟؟
لینکی که خودتون رو گذاشتید رو دوباره بررسی کنید! اسنپ 652 داره!

محمد

۱۳۹۵/۱۰/۲۵
تو تمام حرف هات شوخیه و کسی حرف هات رو جدی نمیگیره کلا نظرات طرفدارای اچ تی سی بیشتر شبیه جوکه تا واقعیت

رضا

۱۳۹۵/۱۰/۲۵
داداش دمت گرم واقعا،اصن خیلی مردد بودم که کدومش بهتره،ممنون که منو از این گمراهی نجات دادی

منم

۱۳۹۵/۱۰/۲۵
خدا رو شکر هنوز کسی نیومده بگه میخوایم چکار ؟
اسنپ 800 هم کارمون رو راه میندازه .