نسل جدید لکسوس LS با پلتفرم GA-L ساخته شده که پیش از این، لکسوس از آن برای ساخت کوپه لوکس و تازه واردش، یعنی LC 500 ، نیز بهره گرفته بود.
LS جدید، مدل عجیب و غریبی نیست و اگر به جزییاتش دقت کنیم، زبان طراحی سایر محصولات جدید لکسوس را در آن نیز میبینیم. شیب ملایم سقف در قسمت عقب باعث شده تا این ژاپنی در نمای جانبی اندکی شبیه پورشه پانامرا باشد. LS جدید همچنین نخستین سدان لکسوس است که پنجره 6 تکه در نمای جانبی دارد.
یکی از نکاتی که طراحان لکسوس در ساخت LS جدید به آن دقت زیادی داشتهاند، عایق بودن کابین است. علاوه بر رینگ و لاستیکهای جدیدی که از صدای تولید چرخها کاسته، LS جدید به سیستم هوشمند کاهش سروصدای کابین نیز مجهز است. در این سیستم یک سنسور صوتی در کابین جاسازی شده که وظیفهاش گوش دادن به صداهای واردشده به کابین است. این سنسور به محض تشخیص صدای اضافی، برای خنثیکردن آن از اسپیکرهای خودرو صدایی با فرکانس معکوس تولید میکند.
لکسوس برای سیستم صوتی LS جدید مثل همیشه از شریک قدیمیاش، یعنی مارک لوینسن، کمک گرفته است. سیستم چندرسانهای این خودرو نیز به مانیتور 12.3 اینچی لمسی با قابلیت تشخیص دستخط مجهز است. LS جدید همچنین بزرگترین هدآپ (نمایشگر اطلاعات ضروری روی شیشه جلو) جهان را دارد.
لکسوس LS مدل 2018 به پیشرانه 3.5 لیتری V6 جدیدی مجهز است که با کمک دو توربو، 415 اسببخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و جالب است بدانید که هم قدرت و هم گشتاور این پیشرانه جدید از پیشرانه 5.0 لیتری V8 نسل قبل LS بهتر است. علاوهبر اینها، وجود گیربکس 10 سرعته اتومات جدید لکسوس نیز باعث شده تا شتاب این خودرو به حدود 4.5 ثانیه برسد. عرضه نسل جدید LS از نیمه دوم 2017 شروع و قیمت نهایی آن نیز در ماههای آینده اعلام میشود.
در کانالهای اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بیخبرید!