خانهاخبار
پردازنده گوشی Nokia 6 چقدر قدرتمند است؟

پردازنده گوشی Nokia 6 چقدر قدرتمند است؟

همانطور که می‌دانید چندین روز پیش گوشی جدید اندرویدی نوکیا، Nokia 6 با پردازنده اسنپدراگون 430 معرفی شده است اما پردازنده این گوشی هوشمند چقدر قدرتمند است؟
۱۳۹۵/۱۰/۲۴

همانطورکه قبلا برایتان گفتیم، گوشی اندرویدی نوکیا 6 در روز 19 دی ماه گوشی اندرویدی جدید شرکت نوکیا توسط شرکت HMD Global معرفی شد. این گوشی هوشمند یک میان‌رده است که دارای قیمت 1699 یوآن در کشور چین، در حدود 245 دلار است. این گوشی از نظر مشخصات فنی شباهت زیادی به شیائومی ردمی 3 اس و لنوو K6 دارد.

image

گوشی نوکیا 6 در قسمت سخت افزاری به پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 430، پردازنده گرافیکی آدرنو 505، صفحه نمایش 5.5 اینچی با شیشه  2.5D و وضوح تصویر فول اچ دی، 4 گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا به وسیله کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی همراه با فوکوس خودکار، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، باتری 3000 میلی آمپری، سنسور اثر انگشت و سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا مجهز شده است.

نکته جالب در رابطه با سخت افزار موبایل نوکیا 6، استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 430 است چرا که پردازنده‌های اسنپدراگون 652، 625 و 653 برای استفاده در این گوشی هوشمند وجود داشتند. در ادامه با ما همراه باشید تا به تراشه اسنپدراگون 430 که در گوشی Nokia 6 استفاده شده است، نگاهی داشته باشیم.

image

اسنپدراگون ۴۳۰ یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای  با معماری 64 بیتی است که با لیتوگرافی ۲۸ نانومتری تولید شده است و در آن شاهد هشت هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۰۵ هستیم.

پردازنده اسنپدراگون 430 از OpenGL Es 3.1+ و تمامی استانداردهای مخابراتی پشتیبانی می‌کند تا این موبایل در تمامی کشورهای جهان بتواند با اپراتورهای مخابراتی سازگاری صد درصدی داشته باشد.

طبق اطلاعات منتشر شده، چیپست پردازنده اسنپدراگون 430 در بنچمارک معتبر گیگ بنچ در حالت تک هسته‌ای امتیاز 630 و در حالت چند هسته‌ای امتیاز 2742 را بدست آورده است. همچنین عملکرد پردازنده گرافیکی آدرنو 505 که در این تراشه به کار رفته است، بسیار خوب است و در تست Manhattan off-Screen در بنچماک GFX توانسته است امتیاز 7.1 را کسب کند.

image

شما با استفاده از پردازنده اسنپدراگون 430 به راحتی قادر هستید از برنامه‌های سبک و روزمره استفاده کنید اما باید این واقعیت را بدانید که  اجرای بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی و سنگین برای تراشه پردازنده اسنپدراگون 430 حتی با وجود 4 گیگابایت حافظه رم که در گوشی هوشمند نوکیا 6 استفاده شده است، سخت خواهد بود و نباید انتظار اجرای آن‌ها را بدون مشکل و  افت فریم داشته باشیم.

image

در هر صورت نوکیا، غول دنیای موبایل بازگشته است و طبق صحبت‌های صاحب برند نوکیا، شرکت اچ دی ام گلوبال، باید انتظار 6 گوشی هوشمند دیگر از نوکیا را تا پایان سال 2017 میلادی داشته باشیم . همچنین باید گفت که پرچمداران و گوشی‌های بالارده نوکیا در راه هستند و موبایل نوکیا 6، شروعی کوچک برای بازگشتی بزرگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در مورد گوشی نوکیا 6 چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

م

۱۳۹۵/۱۱/۷
اگه قیمتش بین 750 & 800 باشه که عالیه

مرتضی

۱۳۹۵/۱۰/۲۷
سلام دوست عزیز ، به نظر من نوکیا از تمام برندهای موبایل بهتر بود چون تو هر رنج قیمتی که میخواستی گوشی خوب داشت ولی الان اینطور نیست .

King m4m

۱۳۹۵/۱۰/۲۶
هیچ کدوم
نوکیا بخش تولید و یه بخش دیگشو فروخته بود به مایکروسافت اگه یادت باشه
الان همش تولید شرکت اچ ام دی هست دوربین کارل زایس و پردازنده احتمال زیاد کوالکام
پنل صفحه هم نمیدونم ولی احتمالا ال جی دیسپلی باشه

علیرضا

۱۳۹۵/۱۰/۲۶
دوست عزیز فازت چیه؟
دقیقا برعکس گفتی
ای او اس انقدر بسته و محدوده که یه کاربر اندروید وقتی فقط چند دقیقه باهاش کار میکنه خسته میشه چون نصف کارایی هم که میشه با اندروید کرد با ای او اس نمیشه کرد

best htc

۱۳۹۵/۱۰/۲۴
شکت خورده بازم بر میگرده خونه اول