خانهاخبار
تماشا کنید: Q8، پرچمدار آینده آئودی

تماشا کنید: Q8، پرچمدار آینده آئودی

آئودی برای نخستین‌‌بار در نمایشگاه دیترویت 2017 از کانسپت غول‌پیکر Q8 رونمایی کرد؛ خودرویی که به نظر می‌رسد پیش‌نمایشی از بزرگ‌ترین شاسی‌بلند و همچنین الگویی برای پرچمدار آینده‌ آئودی باشد.
۱۳۹۵/۱۰/۲۳

به گفته آئودی این مدل ترکیبی از یک شاسی‌بلند اسپرت و کلاسیک بوده و از المان‌های طراحی مدل‌های کوپه نیز در آن الهام گرفته شده است. با وجود آن که طراحی کوپه و سقف شیب‌داری برای Q8 در نظر گرفته شده است اما فضای داخلی بخش عقب کافی است. همچنین با فاصله محوری 3 متری فضای داخلی مناسبی برای سرنشینان Q8 فراهم است.

فوگن‌رایتر یکی از مدیران کمپانی می‌گوید: "این خودرو نقاط قوت ما در طراحی و فناوری را نشان می‌دهد و این در حالی است که شاهد اتومبیلی بزرگ و فول‌سایز هستیم. با به کارگیری سیستم سرگرمی جدید و پیشرفته، مشتریان می‌توانند لذت کاملی از محصولات آینده ببرند." وی افزود که صفحه‌نمایش سربالا با قابلیت آنالوگ، که پیشرفت بزرگی برای کمپانی محسوب می‌شود، ابتدا در نسل‌بعدی A7 به کار گرفته خواهد شد. همچنین با طراحی کابین جدید شاهد کیفیت بهتر و فناوری‌های بیشتری در این خودرو شاسی‌بلند هستیم. دو پنل صفحه‌نمایش لمسی در کنسول میانی به کار گرفته شده که سیستم سرگرمی پیشرفته و مدرنی محسوب می‌شود.

در زمینه فضای داخلی آئودی چهار صندلی فضایی برای آن در نظر گرفته است که از ساختار آینده‌نگرانه‌ای همچون دیگر کانسپت‌ها بهره می‌برد. البته این ساختار با مهندسی همراه بوده و می‌تواند موجب راحتی بیشتر افراد هنگام قرار گرفتن روی آن شود.

 Q8کانسپت از همان پیشرانه نسخه تولیدی بهره می‌برد. پیشرانه هیبرید آن ترکیبی از یک موتور 3.0 لیتری توربوشارژ بنزینی و یک موتور الکتریکی است که در کنار جعبه‌دنده هشت سرعته اتومات، خروجی 443 اسب‌بخاری با گشتاور 700 نیوتن‌متری تولید می‌کند. به ادعای آئودی کانسپت پهن‌پیکرش می‌تواند در 5.4 ثانیه از 0 به 100 کیلومتربرساعت برسد. حداکثر سرعتش نیز 250 کیلومتربرساعت است و هر 100 کیلومتر نیز 2.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

موتورالکتریکی Q8 با پکیج باتری‌های لیتیوم‌یونی، که در بخش عقبی خودرو و متشکل از 104 سلول است، تغذیه می‌شود. ظرفیت 17.9 کیلووات‌ساعتی باتری این خودرو آن را قادر می‌سازد تا با یکبار شارژ، که 2.5 ساعت طول می‌کشد، بتوان 60 کیلومتر با Q8 جابجا شد. البته با توجه به ظرفیت باک، مصرف موتور بنزینی و همچنین موتور الکتریکی، پیمایش کامل Q8 به 1000 کیلومتر هم می‌رسد. احتمالا نسخه تولید نهایی Q8 را سال 2018 خواهیم دید.

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Ali

۱۳۹۵/۱۰/۲۳
ما که پیشرفت نمیکنیم تو خودرو حد اقل یکی جلو اینارو بگیره، هر سال به اندازه 5 سال عقب میوفتیم. قبلنا میگفتن صنعت خودرو 10 سال از اروپل عقب تره الان شده 100 سال

mahdi

۱۳۹۵/۱۰/۲۳
واقعا من نمیدونم هدف از گذاشتن این فیلمها چی یک جوری مشخصات میگین معرفی میکنید انگار قرار به زودی وارد بازار ایران بشه ملت بخرن نه مردم ایران جز چند درصد بقیه محکوم به خرید پژو هستن سمند و عقب موندهای چینی به خاطر سیاست حمایت دولت از صنعت عقب افتاده خودروسازان ایران به خاطر که مردم مجبور به خرید از محصولات ایران بکنن اینقدر گمرگی چه میدونم عوارض خودروهای خارجی بردن بالا که مردم جرأت نمیکنن برن سمت خودروهای خارجی پس دل مردم با این پستاتون آب نندازید لطفا