خانهاخبار
نگران یاهو نباشید؛ یاهو همچنان با همین نام به کار خود ادامه می‌دهد

نگران یاهو نباشید؛ یاهو همچنان با همین نام به کار خود ادامه می‌دهد

ساعاتی پیش اخباری منتشر شد که از پایان نام یاهو خبر می‌داد. اما صبر کنید همه ماجرا این نیست. برای اطلاع از جزئیات قرارداد فروش یاهو به ورایزن با ادامه مطلب همراه شوید.
۱۳۹۵/۱۰/۲۱

کمپانی یاهو به Altaba تغییر نام می‌دهد و مدیر عامل این شرکت یعنی خانم مریسا میر استعفا خواهد داد!. این خبری بود که شب گذشته در بسیاری از سایت‌های خبری فناوری منتشر شد و در شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی کرد. اما صبر کنید همه داستان در جمله مذکور خلاصه نمی‌شود.

image

در ماه ژوئیه سال گذشته خبرهایی منتشر شده بود مبنی براینکه اپراتور Verizon قصد دارد مالکیت یاهو را بدست آورد. این خبر حالا در آستانه پیوستن به واقعیت است و قرارداد ورایزن و یاهو احتمالا به زودی نهایی می‌شود. اما نکته اینجاست که ورایزن تنها بخشی از یاهو را خریداری خواهد کرد و همچنان بخش بزرگی از سهام یاهو دراختیار Alibaba و Yahoo Japan قرار خواهد داشت. درواقع ورایزن قصد دارد بخش‌هایی از یاهو از جمله بخش ایمیل و وبلاگ را با پرداخت ۴.۸ میلیارد دلار تصاحب کند.

در نتیجه به‌دلیل اینکه ورایزن خریدار تمام یاهو نیست این کمپانی باسابقه به دو بخش اصلی تقسیم خواهد شد. بخش اول که همان محصولات نهایی یاهو است و به‌طور روزمره کاربران در سراسر اینترنت با آن کار می‌کنند در اختیار ورایزن قرار می‌گیرد و بخش دیگر همان هلدینگ یاهو است که در اختیار علی‌بابا و دیگر سهامداران قرار خواهد داشت.

قسمتی که در اختیار ورایزن قرار می‌گیرد همچنان یاهو نام خواهد داشت و سایت‌های زیرمجموعه نیز با همان برند خود به کارشان ادامه می‌دهند. ادامه همکاری ماریسا میر با یاهو نیز به تصمیمات ورایزن وابسته است. به نظر می‌رسد که میر همچنان علاقه دارد تا به همکاری خود با یاهو ادامه دهد و حتی سال گذشته در یک پست وبلاگی نیز به این موضوع اشاره و از برنامه‌های خود برای ادامه راه یاهو صحبت کرده بود. 

اما تغییری که از آن صحبت می‌شود در بخش هلدینگ یاهو رخ خواهد داد. تغییر نام از یاهو به Altaba و خداحافظی میر از این هلدینگ اتفاقی است که در صورت نهایی شدن تصمیم ورایزن به خرید یاهو رخ خواهد داد. سهامداران یاهو علاقه‌ای به حفظ نام آن روی هلدینگ ندارند و عملا هلدینگ نیز چیزی جز مقداری سهام و حق اختراع بی اهمیت نخواهد بود. 

یاهو تلاش می‌کند که این تغییرات با کمترین آسیب و آشفتگی صورت پذیرد. اما مسلما برای علی‌بابا و دیگر سهامداران هلدینگ شرایط مالیاتی ایجاب می‌کند که تغییر نام از یاهو به Altaba انجام شود. جمع‌بندی این جریانات را می‌توان به‌صورت خلاصه اینگونه بیان کرد:

  • ورازن یاهو را به دو بخش اصلی تقسیم می‌کند
  • ورایزن همان محصولاتی را که ما به عنوان یاهو می‌شناسیم تصاحب می‌کند
  • برند یاهو و احتمالا مدیر عامل آن ماریسا میر همچنان به کار خود در ورایزن ادامه خواهند داد
  • بخش‌های باقی مانده که شامل هلدینگ یاهو می‌شود به برند Altaba تغییر نام می‌دهد
  • ماریسا میر دیگر در هیئت مدیره Altaba جایی نخواهد داشت

در نهایت یک نکته مهم و قابل توجه وجود دارد و آن این است که هیچ‌کدام از این تغییرات تا زمان نهایی شدن تصمیم ورایزن برای خرید یاهو اتفاق نمی‌افتد. اما درصورت نهایی شدن قرارداد مذکور خوشبختانه اتفاق ناگواری در انتظار یاهوی نوستالژیک ما نیست. سرویس‌ها و محصولات زیرمجموعه یاهو همچنان به کار خود ادامه می‌دهند 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

sami

۱۳۹۵/۱۰/۲۵
خداخیرتون بده منو ازنگرانی درآوردین چند روز بود نخوابیده بودم وازخوراک افتاده بودم بس که نگران یاهو بودم..اجرکم عندالله

Mehrdad

۱۳۹۵/۱۰/۲۲
هیچ تغییری نمیکنه

dimen

۱۳۹۵/۱۰/۲۱
مسِولین جی اس ام لطفا جواب بدید . تکلیف ایمیل ها چی میشه ؟؟؟؟؟ تغییر میکنه؟ بطور کل عوض یا منتفی میشه ؟ یا هیچ تغییری نمیکنه؟

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۱۰/۲۱
یاهو == نوکیا! روزی روزگاری برو بیایی داشت!
امیدوارم ورایزن به کلی یاهو رو از بین ببره! و یا به کلی خود یاهو و تمام زیر مجموعه‌هاشو جدید، انتعطاف پذیر، راحت و ایمن‌تر از همیشه بکنه. به سبک و سیاق شرکت‌های جدید امروزی تبدیلش کنه ورایزن.