خانهاخبار
تماشا کنید: کوچک‌ترین شاسی‌بلند مرسدس: GLA

تماشا کنید: کوچک‌ترین شاسی‌بلند مرسدس: GLA

نخستین فیس‌لیفت مرسدس بنز GLA در نمایشگاه خودرو دیترویت 2017 معرفی شد. این کوچک آلمانی هفتمین عضو خانواده G مرسدس و رقیب سرسختی برای ب ام و X1 است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۱

نمایشگاه دیترویت 2017 یکی از رویدادهای مهم خودرو جهان است که بسیاری از شرکت‌ها جدیدترین محصولاتشان را برای معرفی در آن آماده می‌کنند. یکی از این کمپانی‌ها مرسدس‌بنز است که در نمایشگاه امسال از فیس‌لیفت GLA رونمایی کرد. طراحی شاسی‌بلند کوچک آن‌ها دو سال پس از اولین رونمایی مورد بازبینی قرار گرفت و حالا بیش از پیش چشم هر فردی را به خود خیره می‌کند.

در طراحی می‌توان الهام گرفتن مرسدس‌بنز از خودروهای کلاس C و GLC را به خوبی مشاهده کرد. طراحی سپر عقب و جلو، چراغ‌ها و مه‌شکن‌ها تغییر کرده است. علاوه‌براین رینگ‌هایی با طراحی جدید در نمای کنار، زینت بخش GLA و به شکل سفارشی یا استاندارد قابل انتخاب هستند.

در کابین هم از تحول بنیادین خبری نیست اما شاهد تغییراتی در بخش نمایشگرهای پشت فرمان و اضافه شدن نمایشگر 8 اینچی و دوربین دید عقب برای همه مدل‌ها هستیم. همچنین به منظور ارتباط تلفن همراه با خودرو، سیستمی برای اتصال تلفن‌های هوشمند اندرویدی درنظر گرفته شده است. بسته به نوع پکیج انتخابی برای GLA، تزئینات و تریم‌های داخلی و خارجی متفاوت خواهد بود. برای مثال پکیج سفارشی Night شامل رینگ‌های 18 اینچی، جزئیات مشکی روی رادیاتور، ریل‌های مشکی سقف و سپرهای جلو و عقب اسپرت است.

در کنار مدل‌های بهره‌مند از پیشرانه استاندارد 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو با خروجی 208 اسب‌بخاری و گشتاور349 نیوتن‌متر، نسخه‌ای ضعیف‌تر نیز با کد GLA220 به بازار عرضه خواهد شد که قدرت 184 اسب‌بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر خواهد داشت. در بخش جعبه‌دنده نیز، گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه استاندارد تدارک دیده شده است. البته برای بهره‌مندی از بالاترین سطح عملکرد این شاسی‌بلند کوچک، همچنان مدل GLA45 AMG قابل انتخاب است که به پیشرانه 2.0 لیتری AMG با خروجی 375 اسب‌بخاری مجهز است و می‌تواند در 4.3 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت برسد. حداکثر سرعت این مدل به صورت الکترونیکی به 249 کیلومتر برساعت محدود شده است.

 

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

امین

۱۳۹۵/۱۰/۲۲
این ماشین معرکست ولی واقعا چیزی که مرسدس میگه نیست یعنی اصلا شاسی بلند حساب نمیشه و در اصل یه هاچ بکه با یکم ارتفاع که حس یه ماشین مثل subaru wrx sti رو ایجاد میکنه, و همین خیلی بهترش کرده مخصوصا از نظر هندلینگ :)

مانی

۱۳۹۵/۱۰/۲۲
بااین حجم سیلندر، 375 اسب بخار ینی معجزه قدرت!
همه چیز تمومه، " بنز "

فرزاد

۱۳۹۵/۱۰/۲۱
به پای پرایدنمی رسه!!?