خانهاخبار
دسامبر 2016 پرفروش‌ترین ماه تاریخ اپ استور شد

دسامبر 2016 پرفروش‌ترین ماه تاریخ اپ استور شد

اپل اخیرا گزارش درآمد ماه پایانی سال 2016 اپ استور را منتشر کرده است که نشان‌دهنده موفقیت چشم‌گیر این مارکت در دسامبر 2016 است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۰
image

اپل گزارشی از درآمد ماه پایانی اپ استور منتشر کرده است که نشان می‌دهد دسامبر گذشته از نظر میزان فروش و سود، بهترین ماه در تاریخ اپ استور بوده است. در این یک ماه درآمد اپ استور از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای یا خرید برنامه‌ها حدود 3 میلیارد دلار بوده است. علاوه بر این اپل اعلام کرده است که کاربران با خرید حدود 240 میلیون دلار از اپ‌استور در اول ژانویه 2017، اولین روز سال نو را تبدیل به شلوغ‌ترین و پر درآمدترین روز تاریخ اپ استور کرده‌اند.

برای اینکه متوجه شوید رشد درآمد اپ استور در دسامبر 2016 نسبت به دسامبر 2015 چقدر بوده است، باید بدانید که در دسامبر 2015 درآمد این مارکت آی‌او‌اسی تنها 1.1 میلیارد دلار بوده است. پیش از این پرفروش‌ترین ماه تاریخ اپ استور متعلق به نوامبر 2016 بود.

به گفته اپل، اپ استور اکنون بیش از 2.2 میلیون اپلیکیشن و بازی دارد که این تعداد نشان‌دهنده 20 درصد رشد نسبت به سال گذشته است. این آمار در حالی به دست آمده است که طی سال گذشته اپل تعدادی از نرم‌افزارهای قدیمی را که دیگر از طرف توسعه‌دهندگانشان پشتیبانی نمی‌شدند از اپ استور حذف کرد. در سال 2016 اپل حدود 20 میلیارد دلار برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای آی‌او‌اسی درآمدزایی کرده است که نسبت به سال 2015 حدود 40 درصد رشد داشته است.

image

فیل شیلر، نایب‌ رئیس ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل، در این زمینه می‌گوید:

2016 یک سال رکوردشکن برای اپ استور بوده است که 20 میلیارد دلار برای توسعه‌دهندگان درآمدزایی کرد و 2017 نیز با فروش خارق العاده روز اول ژانویه، که تبدیل به پرفروش ترین روز تاریخ اپ استور شد، به نظر فوق‌العاده خواهد بود. می‌خواهیم از جامعه توسعه‌دهندگانمان به خاطر اپلیکیشن‌های خلاقانه‌ فراوانی که تولید کرده‌اند تشکر کنیم که این اپلیکیشن‌ها به کمک محصولات ما حقیقتا توانسته‌اند زندگی مردم را پربارتر کنند.

اما مقام اول برای اپلیکیشنی که بیشترین دانلود را داشته است به پوکمون گو می‌رسد. با این حال از نظر کسب درآمد این بازی در مقام چهارم قرار می‌گیرد. برترین نرم‌افزارها از نظر کسب درآمد، که همه از دسته بازی‌های هستند، به ترتیب Clash Royale، Monster Strike و Fantasy Westward هستند. بین اپلیکیشن‌هایی که به کاربران حق اشتراک می‌فروشند، رتبه اول به Netflix رسیده و HBO Now، Line و Tinder در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

یکی از بازی‌های جنجالی سال 2016، سوپر ماریو ران بود که طبق گزارش اپل در 4 روز اول انتشار بیش از 40 میلیون بار دانلود شده است. همچنین این بازی توانسته عنوان بیشترین دانلود جهانی در کریسمس و روز اول سال نو را نیز به خود اختصاص دهد.

نکته دیگر که در گزارش پایان سال اپل شایان توجه است، درآمدی است که از طریق کمپین RED به دست آمده است. هر ساله اپل در روز جهانی ایدز با همکاری توسعه‌دهندگان پیشنهادهای ویژه‌ای به کاربران می‌دهد که درآمد حاصل از این پیشنهادها برای مبارزه جهانی علیه ایدز هزینه می‌شود. طبق گزارش اپل امسال درآمد این کمپین در اپ استور 17 میلیون دلار بوده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

امیرعلی?

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
دم ب دقیقه تو گوشی های اپل ی دکمه میزی باید پول بدی چرا آخه چرا باید پول بدیم واقعا ابنو یکی ب من دقیق توضیح بده؟

امیرعلی?

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
اخه بگین ببینم بازی قارچ خوری ک ۵۰سال قبل که ننه بابامون بازی میکردن حالا شده شاااخ ترین بازی اپل واقعا متاسفم این اپل با خودش چی فکر کرده .
شرم اور بخدا

apple4ever

۱۳۹۵/۱۰/۲۰
هر روز بهتر از ديروز !!!
پخته تر قوي تر با صلابت تر با هوش تر و.... اين امپراطوري رشد ميكنه و پيشرفت ميكنه و خواهد كرد به كوري چشم دشمناش