خانهاخبار
اندروید، آسیب‌پذیرترین سیستم عامل سال 2016

اندروید، آسیب‌پذیرترین سیستم عامل سال 2016

سال گذشته سیستم عامل اندروید بیشترین آسیب‌پذیری کشف شده میان سیستم عامل‌های جهان را داشته و با 523 مورد آسیب‌پذیرترین سیستم عامل سال 2016 لقب گرفته است.
۱۳۹۵/۱۰/۲۰

هیچ نرم‌افزاری کامل و بی‌نقص نیست و به همین خاطر نمی‌توان یک برنامه یا سیستم عامل را مطلقا امن تلقی کرد؛ حال می‌خواهد یک نرم‌افزار بسته مثل ویندوز یا iOS باشد یا یک نرم‌افزار متن‌باز مثل لینوکس و اندروید.

بر اساس آمار سایت CVEDetails سال گذشته سیستم عامل اندروید بیشترین آسیب‌پذیری کشف‌شده را داشته و با 523 مورد آسیب‌پذیرترین سیستم عامل 2016 بوده است. این در حالی است که iOS با 161 آسیب‌پذیری در رده 15 قرار گرفته است.

سال 2015 این رده‌بندی برعکس بود و iOS با تعداد آسیب‌پذیری‌های بیشتری که داشت دومین سیستم عامل این فهرست لقب گرفت، اما اندروید در بین 50 سیستم‌عامل آسیب‌پذیر معرفی شده پانزدهم شده بود.

آنچه به عنوان آسیب‌پذیری یاد می‎شود به این معنی است که باگ یا اشکالی در نرم‌افزار وجود دارد که هکرها می‌توانند از طریق آن به کاربر حمله کنند با این حال بسیاری از آنها پیش از اینکه مورد استفاده هکرها قرار بگیرند کشف و برطرف می‎شوند. در واقع زیاد بودن تعداد آسیب‌پذیری‌ها می‌تواند معنی خوبی هم داشته باشد که شرکت‌ها با کشف آنها نرم‌افزار خود را به سوی هرچه امن‌تر شدن پیش می‌برند و جلوی سو استفاده هکرها را می‌گیرند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (36 نظر)

دانشمند

۱۳۹۵/۱۱/۳
ایفون ها تاریخ گوشی شون رو بزارن رو ۱ ژانویه ۱۹۷۰ تا از مکینتاش اصلی اپل استفاده کنن برای برگشت به حالت اولیه تاریخش رو دوباره اول کنید

حامد

۱۳۹۵/۱۰/۲۷
غير ازينم از اندرويد انتظاري نميره خدايي

Rman

۱۳۹۵/۱۰/۲۴
چرا هیچ جا کسی اسمی از تعداد دیوایس های فعال نبرده ؟ دیوایس های فعال اندروید خیلی بیشتر از ios و بقیه سیستم عامل هاست اگر این نسبت رو در نظر بگیریم فکر نمیکنم زیاد تفاوتی بینشون باشه

kouroshbozorg

۱۳۹۵/۱۰/۲۴
آقا امین اگر درصدی حساب کنی، متوجه می‌شی که ۱۶‍۱ یعنی چقدر!
جامعه آی‌او‌اس حداکثر ۱.۲ میلیارد هست، در حالی که جامعه اندروید ۵ میلیارد هست! حالا حساب کن، ببین چی به دست میاری!
الکی از اپل دفاع نکن و سنگ اپل رو به سینت نزن! همیشه واقعیت گرا باش! ۱۶۱ کم نیست!
در ضمن به روز رسانی ندادن واسه اندروید از گوگل نیست! اندروید شخصی سازی می‌شه و شرکت‌ها وظیفه دارن به روز رسانی بدن. همین طور پراکندگی اندروید بیشتره!

ادیب

۱۳۹۵/۱۰/۲۳
دوست عزیز فکر کنم شما کلا'' متوجه این جدول نشده ید. ‌این جدول تعداد آسیب پذیری های کشف شده رو نمایش داده و شما نمی تونید بگید که نه اینطوری نیست. چون لیست کامل این آسیب پذیری ها به همراه جزئیات فنی در نشریات و وب سایت های حوزه ی امنیت قابل مشاهده هست. اگر به این حوزه علاقه مند هستید به جای اینکه به سبک عوام و موبایل فروش ها با حوزه ی فناوری و امنیت ارتباطات برخورد کنید بهتره برید سراغ منابع دست اول آکادمیک. چه منابع و کتب دانشگاهی داخل کشور و یا انستیتوهای و نهادهای اروپایی که مطالب بسیار خوبی هم در وبسایت هاشون موجوده که میتونید استفاده کنید.